Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
miccamaaike schreef:Wat bijzonder zeg. Nou ik zou gewoon lekker in je wei gaan hobbelen hoor, er is echt geen amtenaar die daar wat van gaat zeggen, ze hebben wel wat beters te doen. Ik zou dan ook zeker niet daarover in gesprek gaan met de gemeente.
als er een streng handhavings beleid geldt in de gemeente is er zeker kans op handhaving. Zeker als er bijvoorbeeld klachten over komen vanuit de buren
Akshay schreef:https://www.begeleidendhorsemanship.nl/ ... semanship/
Lesgeven aan paardenmensen is waarschijnlijk het bezwaar van de gemeente, niet het op een pony zitten van eigen kind
Akshay schreef:https://www.begeleidendhorsemanship.nl/ ... semanship/
Lesgeven aan paardenmensen is waarschijnlijk het bezwaar van de gemeente, niet het op een pony zitten van eigen kind
EllyC schreef:Paardenbak is bouwvergunningsplichtig.
Paddock bij de meeste gemeente ook.
Voor grondverplaatsing is ook vergunning nodig en een schoon grond verklaring.
Het is dus niet meer normaal dat je een vergunning moet aanvragen en bij vragen kun je ja of nee als antwoord krijgen. De kans dat je antwoord nee is bij agrarische grond is groter dan dat je een positief antwoord krijgt.
edit, je bent alleen agrarisch als je kunt aantonen dat je met deze activiteit ook je geld verdient.
marleen_usar schreef:Dat zijn de regels, bij ons mag nog geen stoel buiten staan.Ook rijden mag niet op het zand.
Net wat hierboven wordt gezet, je mag zelf bepalen hoe je je weideperceel inricht en gebruikt. Er worden in een bestemmingsplan ook geen regels opgenomen dat je in die weide niet mag rijden.
ruitje schreef:Het is niet altijd zo dat je hobbymatig sowieso een aantal paarden mag houden en meer mag als voormalig agrarisch. En het is ook niet altijd zo dat je hekwerk of afzetting in het land sowieso mag neerzetten.
Dat dat in de ene gemeente kan zegt niks over de andere
AnnucksZooi schreef:Paarden zijn vee, dus erop rijden lijkt mij gewoon argrarisch. Je gebruikt ze dan wel niet voor eten ofzo maar voor recreatie. Koekwaus die gemeente. Eventjes alle regels opzoeken en aandachtig doorlezen?
AnnucksZooi schreef:Paarden zijn vee, dus erop rijden lijkt mij gewoon argrarisch. Je gebruikt ze dan wel niet voor eten ofzo maar voor recreatie. Koekwaus die gemeente. Eventjes alle regels opzoeken en aandachtig doorlezen?
JoycexEnya schreef:Wel raar dat het overal anders is