Paard kopen, realistische prijs?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:04

Ik zou er ook niet meer dan een paar duizend voor over hebben, of nog minder. Als ie nu voldoende eten krijgt, en toch niet bijkomt (paar keer per week omtrek meten, dan zie je het gelijk), dan kan er wel eens iets aan de hand zijn, zoals maagzweer, tandproblemen, wormen... Een vijftienjarige wordt nog niet mager door de leeftijd.

Sowieso is de prijs die ze vragen veel te hoog, en zullen ze die nergens krijgen, dus ik zou zeker voet bij stuk houden, al is het verschil wel erg groot tussen hun vraagprijs en wat ie effectief waard is.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:06

bruintje123 schreef:
Maar je leest wel over gezond heen. :)
Dat de prijzen omhoog zijn is waar, maar niet voor een met een waslijst aan bemerkingen.

Had ik wel gezien. Ik vind alleen die waslijst voor het grootste deel een kwestie van slecht management. En de rest is niet specifiek dus dat kan nog alle kanten op, zolang TS niet weet wat er precies mee is kan je dat ook niet echt meenemen natuurlijk.
Kijk ik vind de vraagprijs ook heel flink hoor. Maar men roept hier ook altijd heel makkelijk dat een paard niks waard is op basis van heel weinig info. Stel nou dat dit dier daadwerkelijk alleen stress heeft van de verhuizing, nog een prima ronde mee kan op Z niveau, doodbraaf is, simpel na te rijden en die bemerking iets totaal niet relevants is....Dan is 1500 euro wat hier al gezegd is natuurlijk best absurd.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:07

Nooit voor dit geld, 1500 is wel laag maar *** is echt teveel. Ik zou (denk ik) stoppen bij 3500 voor zo'n paard. Hij heeft nota bene een stalgebrek! Maar heel eerlijk, het is ook afhankelijk van hoe het paard loopt en aangezien niemand hier een video heeft gezien is het bepalen van een prijs wel heel lastig.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 31-07-17 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Prijs verwijderd

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:11

Gruis schreef:
Nooit voor dit geld, 1500 is wel laag maar *** is echt teveel. Ik zou (denk ik) stoppen bij 3500 voor zo'n paard. Hij heeft nota bene een stalgebrek! Maar heel eerlijk, het is ook afhankelijk van hoe het paard loopt en aangezien niemand hier een video heeft gezien is het bepalen van een prijs wel heel lastig.

In de woorden van de TS: 'Hij is bij ons gaan weven'. Als dat daadwerkelijk zo is, lekker dan...Geef je een paard op proef, ontwikkelt hij een stalgebrek en kan je daar dan ook nog je prijs op aanpassen.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 31-07-17 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:13

0000 schreef:
bruintje123 schreef:
Maar je leest wel over gezond heen. :)
Dat de prijzen omhoog zijn is waar, maar niet voor een met een waslijst aan bemerkingen.

Had ik wel gezien. Ik vind alleen die waslijst voor het grootste deel een kwestie van slecht management. En de rest is niet specifiek dus dat kan nog alle kanten op, zolang TS niet weet wat er precies mee is kan je dat ook niet echt meenemen natuurlijk.
Kijk ik vind de vraagprijs ook heel flink hoor. Maar men roept hier ook altijd heel makkelijk dat een paard niks waard is op basis van heel weinig info. Stel nou dat dit dier daadwerkelijk alleen stress heeft van de verhuizing, nog een prima ronde mee kan op Z niveau, doodbraaf is, simpel na te rijden en die bemerking iets totaal niet relevants is....Dan is 1500 euro wat hier al gezegd is natuurlijk best absurd.

Al heeft hij nooit eerder geweefd, hij doet het nu wel. dat kan wennen zijn, maar hij doet het.

Hij is mager, heeft last met aansingelen, maagzweer is dan zeer zeker niet uit te sluiten.
Zeker omdat het een druktemaker is.

En perse op ijzers. Dan zeg ik persoonlijk al, laat maar.
Dat is nooit bij gezonde pootjes.

En Z niveau is niet meteen een leerpaard. Genoeg met een bek van beton en kun je beter een gezonde 6 jarige kopen die L loopt.

Maffflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:18

Nee geen crisistijd. Wel een baasje die een goed nieuw baasje zocht en dat boven de prijs stelde.
Ik kreeg er nog een hoop spullen aan toe. Dure peesset hoofdstel met haar eigen bit (dure k&k) grote zak wortels. Nieuwe halsterset als kadootje.

Mijn andere paard is een haflinger dus niet erg vergelijkbaar.

Ikzelf zou echt geen *** over hebben voor een paard met deze gebreken. *** voor een gezond paard wel.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 31-07-17 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:19

0000 schreef:
Gruis schreef:

In de woorden van de TS: 'Hij is bij ons gaan weven'. Als dat daadwerkelijk zo is, lekker dan...Geef je een paard op proef, ontwikkelt hij een stalgebrek en kan je daar dan ook nog je prijs op aanpassen.

Ik vind dat moeilijk te geloven, uit eigen ervaring ken ik eigenlijk geen enkel paard die pas op zo'n leeftijd is gaan weven. En na twee weekjes op een andere stal? Ik zeg niet dat het niet kán, maar ik heb er wel zo mijn bedenkingen bij.
Maar goed, zelfs als het zo is, is het natuurlijk hartstikke sneu voor de eigenaar, maar dat betekent wel dat je als koper daar wel degelijk je prijs op zou moeten aanpassen. Je blijft immers een paard kopen met een stalgebrek.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 31-07-17 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:21

bruintje123 schreef:
Al heeft hij nooit eerder geweefd, hij doet het nu wel. dat kan wennen zijn, maar hij doet het.

Hij is mager, heeft last met aansingelen, maagzweer is dan zeer zeker niet uit te sluiten.
Zeker omdat het een druktemaker is.

En perse op ijzers. Dan zeg ik persoonlijk al, laat maar.
Dat is nooit bij gezonde pootjes.

En Z niveau is niet meteen een leerpaard. Genoeg met een bek van beton en kun je beter een gezonde 6 jarige kopen die L loopt.

Vandaar de 'stel nou dat'. Imo kan het gewoon allebei. Wat jij zegt kan best waar zijn, misschien heeft hij wel ooit 1 puntje in het Z gelopen en is hij sindsdien hartstikke stuk gereden. Misschien is hij eigenlijk met de bemerking alleen nog geschikt voor de slacht en moet je er helemaal niet op willen rijden. Wat ik probeer te zeggen is dat de belangrijkste info naar mijn mening ontbreekt. Namelijk hoe hij functioneert, of TS er onzettend veel van kan leren (en paard dit ook aankan) en wat de bemerking is. Nu kunnen wij wel met zijn allen gaan roepen dat hij het lang niet waard is maar ik denk dat TS er meer aan heeft om eens goed te kijken wat ze nou echt van het paard vind, wat ze eraan heeft, wat hij daadwerkelijk mankeert en dan op basis daarvan voor zichzelf moet bepalen hoeveel ze er voor over heeft.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:21

En wat als je eens verder kijkt, er zijn hele leuke gezonde paarden voor minder te koop!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:24

op sporthorses staan zat leuke paarden ( zonder gebreken en jonger) voor veel minder geld.

lekker verder kijken dus :j :j :j
Laatst bijgewerkt door Ketaki op 28-07-17 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Faylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:26

Ik zou zeker willen weten wat de bemerkingen zijn en ik zou ook willen weten of tanden ed in orde zijn. Bij singeldwang denk ik ook aan maagzweer en niet passend tuig. Heb je een foto van het dier

Als er een klik is en hij geeft je een goed gevoel .... waarom niet?
Wat is de redendat ze hem weg doen ?

Nicje87

Re: Paard kopen, realistische prijs?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:29

Gezien zijn leeftijd zou ik max 3 duizend voor geven als het een merrie wasdom geweest was ze misschien nog interessant om mee te fokken en daardoor meer waard geweest.

speedfiets_2
Badass Cowgirl
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:37

Ts vraagje. Hoe lang stond hij bij jullie voordat hij ging weven? Sommige beginnen pas weer na 2 weken omdat ze zich op hun plek beginnen te voelen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:49

Nicje87 schreef:
Gezien zijn leeftijd zou ik max 3 duizend voor geven als het een merrie wasdom geweest was ze misschien nog interessant om mee te fokken en daardoor meer waard geweest.

Als het een merrie was, en die had op die leeftijd nog geen veulen gehad, zou je der ook niet mee kunnen fokken. :o :o

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:21

Ketaki schreef:
Nicje87 schreef:

Als het een merrie was, en die had op die leeftijd nog geen veulen gehad, zou je der ook niet mee kunnen fokken. :o :o

Dat is niet waar. Daarbij met embryo transplantaties etc is tegenwoordig veel mogelijk.

https://www.bitmagazine.nl/medisch/dekk ... rie/40672/

Verder is het denk ik niet van toepassing in dit topic.

SayaJones
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:38