Selectie rijden of de klasses verder doorlopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sophiepronk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 23:05

Annekeee schreef:
Geldt die nieuwe regeling trouwens ook bij de selecties? Geloof het wel.
Als je B +10 bent mag je zowel B als L1 starten, tot je L1+4 bent.
Dus kan je beide, selecties in de B maar toch L1 tussendoor starten.
Oh echt? Ik had van de week nog in het regelement gekeken maar daar staat in dat je geen klasse hoger mag starten, niet eens HC..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:08

Als je dubbele punten tijd heb je straks niets meer te zoeken in de B en grote kans dat je de L1 ook zo makkelijk doorstroomt. L2 wordt iets lastiger omdat je dan minder tijd hebt om voor de bereiden en de lijnen soms wat lastiger zijn. Vooral de korte tijd van halsstrekken en teugels weer op maat maken vond ik lastig.

Sophiepronk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 23:10

joyce B schreef:
Als je dubbele punten tijd heb je straks niets meer te zoeken in de B en grote kans dat je de L1 ook zo makkelijk doorstroomt. L2 wordt iets lastiger omdat je dan minder tijd hebt om voor de bereiden en de lijnen soms wat lastiger zijn. Vooral de korte tijd van halsstrekken en teugels weer op maat maken vond ik lastig.
Ah oké! Het lijkt me alleen niet heel handig voor mezelf om dubbele punten te rijden, ik wil me graag op 1 ding richten maar anders was het zeker een oplossing geweest!

keshia

Re: Selectie rijden of de klasses verder doorlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:50

Flexibel starten geldt niet bij de selecties en regionale kampioenschappen. Eenmaal een klasse hoger gestart mag je niet meer meedoen in de lagere klasse voor de selecties of kampioenschappen. Welag je idd flexibel starten, en bij gewone wedstijden dus afwisselen.

Ik zou ook gaan voor selecties in het zomerseizoen. Al dan niet L1 of L2. Als je bijv 1x per 2 weken start zou ik tot ongeveer 20 punten in de b rijden en dan met de wedstrijden zo mikken dat je ofwel l1 selectie nog kunt rijden, ofwel genoeg punten hebt voor l2 te mogen starten en dan daar de selecties doen. Verschil tussen l1 en l2 vind ik groter dan tussen b en l1.. in de l2 zijn de oefeningen niet heel veel moeilijker, maar wordt er al wel meer verwacht van de combinatie. Meer opgericht al, en alles netter afgewerkt. Succes!

Sophiepronk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 00:14

keshia schreef:
Flexibel starten geldt niet bij de selecties en regionale kampioenschappen. Eenmaal een klasse hoger gestart mag je niet meer meedoen in de lagere klasse voor de selecties of kampioenschappen. Welag je idd flexibel starten, en bij gewone wedstijden dus afwisselen.

Ik zou ook gaan voor selecties in het zomerseizoen. Al dan niet L1 of L2. Als je bijv 1x per 2 weken start zou ik tot ongeveer 20 punten in de b rijden en dan met de wedstrijden zo mikken dat je ofwel l1 selectie nog kunt rijden, ofwel genoeg punten hebt voor l2 te mogen starten en dan daar de selecties doen. Verschil tussen l1 en l2 vind ik groter dan tussen b en l1.. in de l2 zijn de oefeningen niet heel veel moeilijker, maar wordt er al wel meer verwacht van de combinatie. Meer opgericht al, en alles netter afgewerkt. Succes!
Heel erg bedankt! Dit is inderdaad precies hoe ik het wil doen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:35

Sophiepronk schreef:
joyce B schreef:
Ah oké! Het lijkt me alleen niet heel handig voor mezelf om dubbele punten te rijden, ik wil me graag op 1 ding richten maar anders was het zeker een oplossing geweest!

Met in de dubbele punten rijden bedoel ik dat je van een jury zo veel punten krijgt dat je per proef meer dan 1 winstpunt rijdt. Als je in de B netjes rijd met een goed bewegend paard en geen grote fouten maakt dan krijg je al snel rond de 190 tot 200 punten per proef.bij 195 punten krijg je geloof ik al 2 winstpunten en bij 210 punten 3. Als je dan beide proeven van die dag zo goed rijd dit je al snel boven de 10 winstpunten. Dan kun je voor de prijzen blijven hangen of gewoon kiezen om zelf bij te leren en te gaan starten in de volgende klasse. Daar koos ik voor. Ik rijd/reed niet voor de prijzen maar om op hoger niveau te leren rijden. Dan zoek je uitdaging en verleg je je grenzen. Als je dan in een hogere klasse zit kun je alsnog selecties en kampioenschappen rijden.