@hwn:Los laten meelopen is een optie om van weide te veranderen. En zullen we de komende dagen heel wrs op deze manier ook gaan doen, vooral omdat ik daar tijdelijk alleen aanwezig ben. En ik zeker geen zin heb om mezelf in gevaar te brengen voor een paard.
Maar we willen niet meer het risico nemen om hem mee te laten lopen naar de binnen stallen voor oa de hoefsmid... Ook een reden waarom we toch graag hem een halster willen omdoen dat hij niet meer zo vlot uitkrijgt.
(Halster combi nekband ga ik morgen aan de slag mee
)
@DoubleVv: Die eigenaar heeft paarden staan op zo'n 12tal stallen/locaties. Hij doet er niks mee tot ze beleerd zijn, erna rijden zijn zonen ermee, brengen ze uit op wedstrijd en dan gaan ze ofwel de verkoop in ofwel de fok. Voor hem moeten paarden geld opbrengen.
Het paard staat er enkel als 'tussenfase' van de veulen opfok richting ons, omdat hij dan al een 'beetje' in de hand zal komen. (lees = hij denkt dat we hem op een goedkope manier weer zo braaf zullen maken als zijn vorig paard). Bij ons blijft hij niet voor het echte werk, het verloopt te traag in zijn ogen.
Paard vertrekt na ons richting training waar hem op een paar weken ruitermak maken.