Welke rechten heb je als pensionklant

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 19:52

anjali schreef:
Ja Kajo,maar als de sfeer zo verpest is dan kun je beter op zoek gaan naar iets anders.Ook al sta je wettelijk in je recht.

De sfeer is daarin tegen helemaal niet duisdanig verpest.
Iedereen gaat gewoon nog leuk en normaal met elkaar om.

Alleen het probleem zit op het puntje kuil
En het aanspreken op elkaar hiervan.
En dat is gewoon lastig .

Daar buiten om zijn er verder ook totaal geen
Problemen en doen de huidige eigenaren het super ! En kan ik ook geen kwaad over deze mensen spreken .

Daarom is dit geen zwart praten maar duidelijkheid krijgen voor beide partijen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:55

Volgens mij is er wel duidelijkheid zo te lezen. Deze mensen willen kuil voeren ! Wil je dat niet dan ga je of verhuizen of je bedenkt een andere oplossing.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:58

De eigenaren wilde dus dat de pensionklanten zouden blijven - eis.
Misschien willen de huurders dit niet en willen ze de pensionklanten weg krijgen...

Ik zou zeker contact leggen met de eigenaren van de stal, om het voor te leggen.
Misschien is het vanuit de huurders wel contractbreuk en wil de stal eigenaar het bedrijf wat hij heeft opgebouwd niet kwijt.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 19:59

Maris schreef:
Volgens mij is er wel duidelijkheid zo te lezen. Deze mensen willen kuil voeren ! Wil je dat niet dan ga je of verhuizen of je bedenkt een andere oplossing.

Nee er was geen duidelijkheid omdat ze akkoord gingen met de afspraak geen kuil :-) omdat namelijk niemand dit wilt.
Daar is een duidelijk afspraak met iedereen over gemaakt inclusief hun :-)

We hebben (zoals ik al had gezegd) over andere oplossingen gepraat
Echter draaien ze ineens alles weer om :-)

BigOne

Re: Welke rechten heb je als pensionklant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:04

Welke afspraken er ook gelden het is wel duidelijk dat de huidige huurders bezig zijn om een aantal pensionklanten weg te krijgen. Ik weet niet met hoeveel huurders jullie zijn en hoeveel jullie zelf moeten doen maar ik zou toch weer in gesprek gaan met de oude eigenaren. Probeer met pensionklanten de neuzen dezelfde kant op te krijgen zodat je niet de enigste bent. Misschien een optie om als gezamenlijke klanten zelf het complex te huren en zo iets op te zetten.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 20:09

bigone schreef:
Welke afspraken er ook gelden het is wel duidelijk dat de huidige huurders bezig zijn om een aantal pensionklanten weg te krijgen. Ik weet niet met hoeveel huurders jullie zijn en hoeveel jullie zelf moeten doen maar ik zou toch weer in gesprek gaan met de oude eigenaren. Probeer met pensionklanten de neuzen dezelfde kant op te krijgen zodat je niet de enigste bent. Misschien een optie om als gezamenlijke klanten zelf het complex te huren en zo iets op te zetten.

Op het moment zijn we met 2 huurders , eigenlijk 3 want de oude staleigenaresse heeft haar pony ook nog gestald staan.
En 2 stal meisjes.

Heb zelf al aangegeven bij de oude staleigenaren ( de vader die hier nog woont) dat mocht dit niet opgelost worden ik bereid ben het over te nemen.
Maar ik wil dir als volwassenen onder elkaar kunnen oplossen zodat we allemaal kunnen
Blijven op de plek waar we ons goed voelen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:11

en kan je niet afspreken dat jullie bv zelf je hooi aankopen?

want sowieso is dit jaar een enorm moeilijk jaar(hier toch),door de droogte,zal het hooi/kuil toch een stuk duurder en schaarser zijn.dus mss vinden ze niet wat ze zoeken voor de prijs die ze zoeken oid?

mss kan dit eenvoudig opgelost worden dat zij kuil geven aan hun paard(en) en jullie zelf je hooi aankopen?(met prijscompensatie dan)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:08

lovelygirly schreef:
bigone schreef:

Op het moment zijn we met 2 huurders , eigenlijk 3 want de oude staleigenaresse heeft haar pony ook nog gestald staan.
En 2 stal meisjes.

Heb zelf al aangegeven bij de oude staleigenaren ( de vader die hier nog woont) dat mocht dit niet opgelost worden ik bereid ben het over te nemen.
Maar ik wil dir als volwassenen onder elkaar kunnen oplossen zodat we allemaal kunnen
Blijven op de plek waar we ons goed voelen

Is het dan niet zo dat die mensen de oude huurders eruit willen krijgen om er duurdere huurders voor in de plaats te krijgen of de stallen voor zichzelf willen gebruiken?? Of op een mooi plekje willen wonen voor niet al te veel.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:02

bigone schreef:
Is het dan niet zo dat die mensen de oude huurders eruit willen krijgen om er duurdere huurders voor in de plaats te krijgen of de stallen voor zichzelf willen gebruiken?? Of op een mooi plekje willen wonen voor niet al te veel.

je haalt me de letters van het toetsenbord...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 00:45

Dan zou ik ook met de eigenaren gaan praten. Deze mensen hebben er verkeerd over gedacht. Op zo weinig stallen hou je echt niks over, dus ze hebben verkeerd gerekend en komen daar nu achter. Grote kans dat het ze flink tegenvalt.

Is het geen idee om voor te leggen dat jullie allemaal huur aan de eigenaren betalen en zelf ruwvoer inkopen en hij dan weer mensen inhuurt voor de rest bijv of dat jullie een rooster samenstellen?

Op zo een kleine stal, wordt dit touwtrekken helemaal niks. Als zij niet uitkomen financieel geven ze straks je paard veel te weinig of niks bijvoorbeeld.

Regel een samenkomst en los het samen op.

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:59

Omdat dit beter op Transport, Afspraken en overige (TAO) past dan op Mensenwelzijn en Sport (MWS) verplaats ik dit topic naar TAO.