Waar vind ik de kleding die mijn dochter graag wil?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:44

Waarom kijk je dan niet in een outlet met wedstrijdkleding? Voldoet aan de wensen die ze heeft, bestaat tegenwoordig in heel wat kleuren van basic tot knallend. Desnoods koop je op de groei en leg je die nog even opzij tot ze ze wel past.

MairiMacBran

Re: Waar vind ik de kleding die mijn dochter graag wil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 20:49

Ik ga kijken, dankjewel!

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:15

Ik heb mijn shirts altijd van een gewone kledingzaak gehad, toen ik nog echt jong was wilde ik ook nooit roze etc. en had daarom altijd shirts van de bristol.
Ik zou gewoon gaan kijken bij de "normale" kledingzaken, ze heeft immers toch ook van dat soort shirts voor school etc.?

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:22

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:28

Wat je dochter wilt zijn vooral type wedstrijdshirts: polo's met een rits erin. Dus daar zou je naar kunnen kijken al hebben die vaak een witte kraag, maar heb ze hier ook in geheel 1 kleur bijv.

En anders lekker naar primark en daar eens snuffelen. :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:30

Weet niet waar je woont in NL maar in Veenendaal bij het Peerdewinkeltje worden ook basic shirtjes verkocht in allerlei maten, dus vast ook passend voor jouw dochter.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:31

Ik wou ook net de primark voorstellen, hier in belgie hadden we ook de shoediscount (is nu van naam veranderd) super basic t-shirts, zonder mouwen, lange mouwen... voor 9,99€/st!

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 21:31

Bij de normale kledingzaken slaagt ze ook vrijwel nooit, ze heeft een uiterst beperkte garderobe omdat ze niks leuk vindt of niet lekker vindt zitten. Een ongewenste kleur stiksel kan een heel kledingstuk afkeuren. En aan de paardrijshirts stelt ze nog weer andere eisen; mouwlengte van t-shirts mag bijvoorbeeld niet te kort want dat zit niet lekker onder haar bodyprotector.
En omdat ze de shirts die ik zoek wel leuk vindt ben ik al lang blij. Wat mij betreft doet ze ze zelfs aan naar school. Ik ga de strijd over kleding niet meer aan, die win je overigens toch niet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:33

MairiMacBran schreef:
Bij de normale kledingzaken slaagt ze ook vrijwel nooit, ze heeft een uiterst beperkte garderobe omdat ze niks leuk vindt of niet lekker vindt zitten. Een ongewenste kleur stiksel kan een heel kledingstuk afkeuren. En aan de paardrijshirts stelt ze nog weer andere eisen; mouwlengte van t-shirts mag bijvoorbeeld niet te kort want dat zit niet lekker onder haar bodyprotector.
En omdat ze de shirts die ik zoek wel leuk vindt ben ik al lang blij. Wat mij betreft doet ze ze zelfs aan naar school. Ik ga de strijd over kleding niet meer aan, die win je overigens toch niet.

Och, vroeger ging dat heel simpel, moeders legde het klaar en je trok het maar aan, geen discussie mogelijk. :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:36

He, dat klinkt heel herkenbaar :Y) geen tips, want ik sta aan de kant van je dochter en ik vind mezelf zelfs lastig :')

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 21:38

Nee, beslist niet in de buurt van Veenendaal. Maar mijn man komt werksgewijs nog wel eens in die buurt, kan hij misschien eens een kijkje nemen. Agradi ga ik ook eens kijken, maar vrees dat ze verzuipt in maatje S.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:39

MelanieB schreef:
MairiMacBran schreef:

Och, vroeger ging dat heel simpel, moeders legde het klaar en je trok het maar aan, geen discussie mogelijk. :D

Ja uit die tijd stam ik ook nog af :j :')
Als ik echt niet wilde zei mijn moeder dat ik dan maar zonder shirt moest rijden en dat wilde ik ook niet dus dan maar met een lelijk shirt hoor :j leert t vanzelf af.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 21:43

MelanieB schreef:
MairiMacBran schreef:

Tsjaa, zo werkt het bij mijn dochter niet en al vanaf dat ze heel klein was. Pick your battles. Genoeg belangrijker zaken voor strijd met haar, kleding valt daar niet onder.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:44

En een keer een maatje S heet wassen? Of in laten nemen, is dat misschien een idee?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:48

Ik heb van jongs af aan nooit echt veel keuze gehad, ja voorkeuren wel maar als ik mijn zin doordreef werd er altijd gedreigd met de lange zweep en kon ik maar beter doen wat mijn ouders zeiden.
Heb er ook nooit over na gedacht dat ik überhaupt weerwoord kon geven, het was gewoon zo.

Maar het blijft een gekke generatiekloof (al ben ik zo oud nog niet eens :') ) merk ik altijd weer.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:48

QHP heeft polo's in alleen kleurtjes zonder print, geloof ook kindermaat, zou dat eens googlen.

Maar je kan ook best gewoon een sportwinkel inlopen en gewoon een polo shirt kopen, ben je vaak nog goedkoper uit ook :P

en al eens op de website van Agradi gekeken? Hebben echt heel veel en met leuke stickerkorting nu

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:51

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 21:54

HopeMyDay schreef:
Ik heb van jongs af aan nooit echt veel keuze gehad, ja voorkeuren wel maar als ik mijn zin doordreef werd er altijd gedreigd met de lange zweep en kon ik maar beter doen wat mijn ouders zeiden.
Heb er ook nooit over na gedacht dat ik überhaupt weerwoord kon geven, het was gewoon zo.

Maar het blijft een gekke generatiekloof (al ben ik zo oud nog niet eens :') ) merk ik altijd weer.

Geen idee hoe oud je bent, maar ik ben begin 40 en mijn ouders hebben me op heel veel fronten gewoon laten kiezen. Dreigen met slaag, of slaag was niet aan de orde en is ook niet wat ik met mijn dochter beoog. Bovendien zou dat ook helemaal niet het gewenste resultaat hebben bij haar. Opvoeden en angst horen niet in een zin wat mij betreft.

Maar goed, ik kan aan de slag met de tips, bedankt daarvoor!

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 21:55

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:57

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:57

HopeMyDay schreef:

Ik ben ouder dan jou, maar mijn ouders konden de zweep eroverheen halen, ik luisterde toch niet, wachtte tot ze andere kant op keken en deed mijn eigen ding. Dus echt, dat heeft helemaal niets met generaties te maken, maar met karakter. Ik snap TS wel, pick your battles.

@ TS: misschien bij een outdoorwinkel als Bever?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 22:03

friezenfan2 schreef:
https://www.qhp.nl/ruiter/bovenkleding/ ... unior.html ik denk dat dit is wat Keell94 bedoelt. meer basic kan je het niet krijgen. is dit wat je dochter bedoelt?

Ja, die vindt ze mooi. Die van de Epplejeck ook. Wij hebben maar een kleine Epplejeck in de buurt, denk dat ik dan online meer kan vinden.

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:04

Ik heb niet alles gelezen. Maar past geen maatje xs?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:05

Ik denk dat je inderdaad bij de wedstrijdshirts en showshirts moet kijken, tweedehands is dat ook prima te vinden!

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 22:06

Dat ligt aan het merk denk ik. Ze is krap 1.40 en nog geen 30 kilo. De mouwen zijn vaak veel te lang.