Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
leef ook nog Froukje schreef:Ik ben gisteren diverse trailers tegen gekomen opweg naar huis, maar als ik dit had gezien had ik toch echt de politie gebeld.
Hoe haal je het in je hoofd?! Je zal de eerste niet zijn waarbij het paard half door het deurtje er weer uit komt. Handig als dat gebeurd terwijl je rijd.. Kun je gelijk doorrijden om het beest af te laten spuiten, dan hoef je er ook nooit meer mee weg.
Mag dan ook hopen dat je een grapje maakt. Al ben ik bang van niet.
Ik snap overigens niet waarom mensen met deze temperaturen nog weg gaan met de trailer. Zoals gezegd kwam ik er gisteren ook weer een aantal tegen, in de file, midden in de zon. En het zeiltje dicht natuurlijk.. Waarom wil je dat je paard aan doen?
Mawrr schreef:Wat reageren sommige van jullie toch fel zeg....
IngridM schreef:dan ook niet, tussendoor. Ik heb in stilstand een keer een paard naar buiten zien komen. Was afschuwelijk om te zien, zal ik nooit vergeten en deurtje dicht dus. Maar zo heb je allemaal je eigen ervaring waarschijnlijk die je meeneemt
Froukje schreef:Ik ben gisteren diverse trailers tegen gekomen opweg naar huis, maar als ik dit had gezien had ik toch echt de politie gebeld.
Hoe haal je het in je hoofd?! Je zal de eerste niet zijn waarbij het paard half door het deurtje er weer uit komt. Handig als dat gebeurd terwijl je rijd.. Kun je gelijk doorrijden om het beest af te laten spuiten, dan hoef je er ook nooit meer mee weg.
Mag dan ook hopen dat je een grapje maakt. Al ben ik bang van niet.
Ik snap overigens niet waarom mensen met deze temperaturen nog weg gaan met de trailer. Zoals gezegd kwam ik er gisteren ook weer een aantal tegen, in de file, midden in de zon. En het zeiltje dicht natuurlijk.. Waarom wil je dat je paard aan doen?
khirshanta schreef:Misschien een domme tip, maar ga anders een keertje over de snelweg als je in de trailer zit (en iemand anders rijdt), dan weet je hoe warm het ongeveer daadwerkelijk is als je rijdt, al zal het met paard wat warmer zijn.
Dan kun de in ieder geval een idee krijgen of je misschien extra ventilatie wil, voor zulke noodgevallen
Koper schreef:Alleen krijg je dan enkel een beeld van de temperatuur en niet van de doorstroom van lucht. Ga anders voor de grap eens op een tropische dag in de zon staan op een stuk mét en een stuk zónder wind. Dan snap je wel wat ik bedoel.
Overigens heb ik mijn pony wel eens via het voordeurtje geladen. Het kon toen niet anders. Maar zo rijden... van m'n leven niet.
kiwiwitje schreef:Koper schreef:Alleen krijg je dan enkel een beeld van de temperatuur en niet van de doorstroom van lucht. Ga anders voor de grap eens op een tropische dag in de zon staan op een stuk mét en een stuk zónder wind. Dan snap je wel wat ik bedoel.
Overigens heb ik mijn pony wel eens via het voordeurtje geladen. Het kon toen niet anders. Maar zo rijden... van m'n leven niet.
Dat is maar net afhankelijk van wat voor meter je gebruikt.
En tuurlijk heb je dat wel. Als je met een lege trailer gaat rijden en je zou de snelweg op rijden en bij een tankstation stoppen en zo bij een paar, is de temperatuur toch niet ineens weer omhoog? Dus dan zie je in ieder geval of de temperatuur hoger of lager word. Doe dat een paar keer en je weet ongeveer wat rijwind doet.
Het belangrijkste wat je moet weten is toch hoe warm het word in de trailer? Dat kun je zo best testen.