Tijdens hitte naar kliniek.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:38

Niet heel slim..
Ik zou t zeiltje en de ramen gewoon openlaten maar niet de deur, veels te gevaarlijk

Kabayo

Re: Tijdens hitte naar kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:57

Uhm. Nee. Dit mag niet. Levensgevaarlijk

En van die reacties dat mensen onnozel zijn om met dit weer met de trailer weggaan is ook niet waar. Heel veel trailers zijn tegenwoorden zo luchtig. Paarden hebben met 90 km per uur een lekkere airco door de ventilatie . Ik heb ook geen airco in mijn auto hoor :+ leef ook nog

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:10

Wat reageren sommige van jullie toch fel zeg....

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:18

Ik snap dat je weinig keus hebt als je paard naar de kliniek moet, maar hoe je je paard hebt vervoerd is zeer onveilig en mag niet. Paarden kunnen rare fratsen uithalen in de trailer... hoe mak ze ook zijn. Voor een volgende keer deurtje dicht, raampjes open, zeiltje open, rijden maar en bij aankomst snel paard er uit en eventueel afkoelen met een douche.

sneeuwpop

Froukje schreef:
Ik ben gisteren diverse trailers tegen gekomen opweg naar huis, maar als ik dit had gezien had ik toch echt de politie gebeld.

Hoe haal je het in je hoofd?! Je zal de eerste niet zijn waarbij het paard half door het deurtje er weer uit komt. Handig als dat gebeurd terwijl je rijd.. Kun je gelijk doorrijden om het beest af te laten spuiten, dan hoef je er ook nooit meer mee weg.

Mag dan ook hopen dat je een grapje maakt. Al ben ik bang van niet.

Ik snap overigens niet waarom mensen met deze temperaturen nog weg gaan met de trailer. Zoals gezegd kwam ik er gisteren ook weer een aantal tegen, in de file, midden in de zon. En het zeiltje dicht natuurlijk.. Waarom wil je dat je paard aan doen?

Misschien hè, wanneer je een veulen mee hebt - veiligheid toch echt voor gaat.
Wij doen dan ook het zeiltje dicht hoor, veulen staat los en dan kan er van alles gebeuren.

En ja, soms moet je op weg met je paard. Over het algemeen overleven ze het wel hoor!

Hoop dat de ts op de terugweg het deurtje dicht heeft gedaan.
Wel lief bedoeld, maar veiligheid voorop.

Anoniem

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-06-17 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:21

Mawrr schreef:
Wat reageren sommige van jullie toch fel zeg....

Ik snap dat wel. Op de stal waar ik gewerkt heb, hebben we een toch wel heel gevaarlijke situatie gehad. Nieuwe trailer, paard ging meerdere keren per week de trailer op. En kwam op de snelweg door het deurtje naar buiten. Deurtje was gewoon dicht. Heeft hem met 1 rake klap open gekregen en alles echt in seconde werk. En dat was geen pony maar een paard van 1.80. Resulteerde in stoppen in de berm. Paard was met zijn voorbenen door het opstapje bij de deur gegaan. Is terug de trailer in gekregen met als gevolg dat ie in 1 sprong door het deurtje naar buiten kwam. Beest heeft dik een jaar uit de running gelegen. In zijn knie kon een hele vuist.

Dus het is levens gevaarlijk.
Wat als dit paard van mijn verhaal de eerste keer niet met zn benen door dat opstapje was gegaan en zo de weg op schoot? Ik snap niet hoe iemand zo'n risico zou willen durven nemen?!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:25

Veel te gevaarlijk! Als paard in paniek raakt door wat dan ook en het gat ziet gaat hij echt wel proberen daar door te komen en dat wil je echt niet, niet als je combinatie stilstaat en al helemaal niet als hij rijdt. Als ik dit had gezien was ik waarschijnlijk naar je gaan seinen, denkende dat je dit vergeten was weg te halen.
(ik heb ze op concours terreinen door deurtjes zien komen, vond dat al erg genoeg)

Zal niet de eerste zijn die door het deurtje probeert te komen, wil je dit alsjeblieft nooit meer doen, slecht voor andere mensen hun hart!?
Gelukkig niets gebeurt.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:26

Ik zou het niet aandurven. Het kan wel zijn dat je paard super trailermak is, maar er kan altijd iets ontstaan van buitenaf.....

Bij mij veiligheid voor alles.

2 jaar geleden moest ik met ruim 30 graden halsoverkop naar Utrecht, maar zelfs de bovenkant bij een jong paard gaat dicht.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:32

Ik denk, dat mijn reactie nog wel wat erger zou zijn als die van SV als ik TS zo tegen zou komen. Wat mij betreft, mag de bestuurder van deze combinatie zelfs zijn rijbewijs afgepakt worden. Het spijt mij geweldig. Maar wat er met het paard kan gebeuren is gewoon het minst erge. Je brengt het overige verkeer hier serieus mee in gevaar.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:50

IngridM schreef:
dan ook niet, tussendoor. Ik heb in stilstand een keer een paard naar buiten zien komen. Was afschuwelijk om te zien, zal ik nooit vergeten en deurtje dicht dus. Maar zo heb je allemaal je eigen ervaring waarschijnlijk die je meeneemt

Die van mij is in Utrecht door het deurtje aan de voorkant gesprongen. Paard van 1.70. Maakte het deurtje open om hem los te maken. Voordat ik het wist kwam hij door de deur naar buiten.

Laat zelf nooit mijn deurtje openstaan. Altijd dicht. Gebruik het uitsluitend om er zelf in te gaan en doe het daarna achter mij dicht, wel zo dat als ik er tegen aan duw van binnen dat het weer open gaat.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:54

Froukje schreef:
Ik ben gisteren diverse trailers tegen gekomen opweg naar huis, maar als ik dit had gezien had ik toch echt de politie gebeld.

Hoe haal je het in je hoofd?! Je zal de eerste niet zijn waarbij het paard half door het deurtje er weer uit komt. Handig als dat gebeurd terwijl je rijd.. Kun je gelijk doorrijden om het beest af te laten spuiten, dan hoef je er ook nooit meer mee weg.

Mag dan ook hopen dat je een grapje maakt. Al ben ik bang van niet.

Ik snap overigens niet waarom mensen met deze temperaturen nog weg gaan met de trailer. Zoals gezegd kwam ik er gisteren ook weer een aantal tegen, in de file, midden in de zon. En het zeiltje dicht natuurlijk.. Waarom wil je dat je paard aan doen?

Misschien hebben sommige mensen geen keus. Die van mij moest ook naar een kliniek met spoed en die moet in het verleden echt met de klep dicht vervoerd worden, anders kwam hij eruit.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:49

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele reacties verwijderd die onnodig op de persoon waren en de reacties van andere bokkers daarop. Of je het eens bent met de beslissing van TS of niet, dan nog is het zaak om respectvol te blijven reageren.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:56

Wauw ik blijf me verbazen over wat sommige wel niet voor stommiteiten verzinnen :n

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 19:42

Interessante reacties allemaal. Bedankt voor alle info omtrent dit onderwerp.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:12

Erg bijzonder wat voor gevaarlijke acties mensen kunnen verzinnen en daar nog trots op zijn. :7

Beterschap voor je paard TS.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:22

Misschien een domme tip, maar ga anders een keertje over de snelweg als je in de trailer zit (en iemand anders rijdt), dan weet je hoe warm het ongeveer daadwerkelijk is als je rijdt, al zal het met paard wat warmer zijn.

Dan kun de in ieder geval een idee krijgen of je misschien extra ventilatie wil, voor zulke noodgevallen

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:03

khirshanta schreef:
Misschien een domme tip, maar ga anders een keertje over de snelweg als je in de trailer zit (en iemand anders rijdt), dan weet je hoe warm het ongeveer daadwerkelijk is als je rijdt, al zal het met paard wat warmer zijn.

Dan kun de in ieder geval een idee krijgen of je misschien extra ventilatie wil, voor zulke noodgevallen

Inderdaad een erg domme tip je gaat toch niet zelf in een trailer zitten terwijl je op de snelweg rijd..

Ik zou zelf het deurtje dicht doen en t zeil openhouden en als het kan het raampje aan de voorkant.

Stel dat ie Door het deurtje komt terwijl je rijd ben je erg ver van huis. Voor mn lol zou ik trouwens met zulke temperaturen niet weggaan maarja als je naar de kliniek moet heb je helaas geen keus. Je ziet ook zat mensen die met 30 graden op wedstrijd gaan dat doe ik mijn paard niet aan.

Als de trailer stilstaat laat ik trouwens het deurtje wel vaak gewoon openstaan

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:13

Voor de temperatuur kun je er toch een thermometer in hangen? En die dan aflezen als je een stukje hebt gereden?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 02:40

kiwiwitje schreef:
Voor de temperatuur kun je er toch een thermometer in hangen? En die dan aflezen als je een stukje hebt gereden?

Veel beter idee inderdaad!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 03:38

Alleen krijg je dan enkel een beeld van de temperatuur en niet van de doorstroom van lucht. Ga anders voor de grap eens op een tropische dag in de zon staan op een stuk mét en een stuk zónder wind. Dan snap je wel wat ik bedoel.

Overigens heb ik mijn pony wel eens via het voordeurtje geladen. Het kon toen niet anders. Maar zo rijden... van m'n leven niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 07:56

Koper schreef:
Alleen krijg je dan enkel een beeld van de temperatuur en niet van de doorstroom van lucht. Ga anders voor de grap eens op een tropische dag in de zon staan op een stuk mét en een stuk zónder wind. Dan snap je wel wat ik bedoel.

Overigens heb ik mijn pony wel eens via het voordeurtje geladen. Het kon toen niet anders. Maar zo rijden... van m'n leven niet.

Dat is maar net afhankelijk van wat voor meter je gebruikt.
En tuurlijk heb je dat wel. Als je met een lege trailer gaat rijden en je zou de snelweg op rijden en bij een tankstation stoppen en zo bij een paar, is de temperatuur toch niet ineens weer omhoog? Dus dan zie je in ieder geval of de temperatuur hoger of lager word. Doe dat een paar keer en je weet ongeveer wat rijwind doet.

Het belangrijkste wat je moet weten is toch hoe warm het word in de trailer? Dat kun je zo best testen.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 08:29

Ik heb mensen zo zien rijden en vroeg me af hoe dat zit. Heb nu mail naar politie gedaan om eens te horen wat die erover zeggen.
Ik ken mijn paarden. Bij deze kan het, bij mijn 3 jarige zou ik t niet doen nee. We konden haar zien ze was relaxed en kwam droog en rustig de trailer uit. Ik zou bv niet op t idee komen om een veulen los in een trailer te zetten. Die staan beslist vast. Andere laten ze kennelijk los staan. In mijn trailer staat alles op drie punten vast.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:33

Bullshit. Die reactie is nog dommer dan de actie die je uitgevoerd hebt. Dat paard waar ik over vertelde kende wij ook. Beest stond vanaf 3 jarige wekelijks op de trailer. Jij hebt geen macht over wat het overige verkeer doet. Je maakt het levensgevaarlijk. Als je noodgedwongen uit moet wijken of moet remmen maak je het door zo rond te rijden nog veel gevaarlijker! Als het welzijn zo belangrijk voor je is hou het dan veilig en geef gewoon geld uit.
Bouw een fan in of laat het doen of zorg dat er een caravan airco in komt bijvoorbeeld.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:48

kiwiwitje schreef:
Koper schreef:

Dat is maar net afhankelijk van wat voor meter je gebruikt.
En tuurlijk heb je dat wel. Als je met een lege trailer gaat rijden en je zou de snelweg op rijden en bij een tankstation stoppen en zo bij een paar, is de temperatuur toch niet ineens weer omhoog? Dus dan zie je in ieder geval of de temperatuur hoger of lager word. Doe dat een paar keer en je weet ongeveer wat rijwind doet.

Het belangrijkste wat je moet weten is toch hoe warm het word in de trailer? Dat kun je zo best testen.

Het gaat toch niet om de absolute temperatuur maar om hoe warm het is? Bewegende warme lucht voelt minder warm aan dan stilstaande warme lucht.

Mocht je me niet geloven: komende winter ben je welkom om hier op de wei te komen kamperen als het vriest. Je krijgt de gelegenheid om te testen of je noordenwind met kracht 4 inderdaad net zo warm vindt als westenwind met kracht 2. Bij de zelfde absolute temperatuur uiteraard.