Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anjali schreef:Ik denk wel dat je een hond op een andere manier moet corrigeren da een paard,omdat een paard een prooi- en dus vluchtdier is en een hond juist niet! Maar koeien staan in principe wat dat betreft op een lijn met paarden,dus zogauw jouw paard door heeft dat ze niet gevaarlijk zijn zal hij zijn angst verliezen.Het is heel verstandig van je dat je er een deskundige gaat bijhalen.
Phaedra013 schreef:Hallo iedereen en bedankt nog voor de tips!
Ondertussen staat mijn paard een week of 2 naast die koeienweide en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is nu ik sommige tips van hier heb opgevolgd; het paard zijn angst serieus nemen en zijn grenzen respecteren.
Ik ben begonnen met grondwerk op de paddock om de respect-relatie wat bij te stellen. Nu werk ik elke dag op de wei met hem, gewoon rustig grondwerken en zo letterlijk naar de koeien toe werken. Gisteren heb ik op 50m met hem van de koeien gewerkt, met een rustig maar heel kijkerig paard die niets van protest had vertoond om daar te geraken. Ik ben dus ook op dat punt gestopt (nadat hij helemaal begon te ontspannen) want zo dicht was ik met hem nog niet geweest.
Ik merk ook dat onze vertrouwens- en respectband is gegroeid.
Vandaag komt Sylvie Broos voor de eerste keer kijken. Ben benieuwd!
Bedankt iedereen om het op te volgen, ik laat nog wel iets weten!
GDG schreef:Phaedra013 schreef:Hallo iedereen en bedankt nog voor de tips!
Ondertussen staat mijn paard een week of 2 naast die koeienweide en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is nu ik sommige tips van hier heb opgevolgd; het paard zijn angst serieus nemen en zijn grenzen respecteren.
Ik ben begonnen met grondwerk op de paddock om de respect-relatie wat bij te stellen. Nu werk ik elke dag op de wei met hem, gewoon rustig grondwerken en zo letterlijk naar de koeien toe werken. Gisteren heb ik op 50m met hem van de koeien gewerkt, met een rustig maar heel kijkerig paard die niets van protest had vertoond om daar te geraken. Ik ben dus ook op dat punt gestopt (nadat hij helemaal begon te ontspannen) want zo dicht was ik met hem nog niet geweest.
Ik merk ook dat onze vertrouwens- en respectband is gegroeid.
Vandaag komt Sylvie Broos voor de eerste keer kijken. Ben benieuwd!
Bedankt iedereen om het op te volgen, ik laat nog wel iets weten!
Ja helemaal!
Mooi! Gaaf hè om te merken hoe je het nu veel meer 'samen/met elkaar' doet in plaats van 'tegen elkaar'. Soms duurt het even voor het kwartje valt (ook bij mij), maar dan is het weer genieten.