Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:53

xyzutu2 schreef:
Toch lees je overal de tip om producten waar al duidelijk op de foto een productiefout in zit nooit terug te sturen naar de winkel omdat die dan 'kwijt' kunnen raken en je vervolgens geen poot hebt om op te staan.
Ik zou ze dus ook eerder langsbrengen of een fotobombardement sturen van de laars van alle kanten.

Ik zou ook zeker geen genoegen nemen met een waardebon van de helft van de aankoopprijs; je hebt recht op of een vervangende laars of het volledige aankoopbedrag terug bij een fabrieksfout. Wel kan het zo zijn dat Divoza besluit om jullie niet nog een keer deze Mondoni laars te verkopen omdat ze er teveel negatieve ervaringen mee hebben. Maar ik zou inderdaad contact opnemen met een jurist/wetswinkel en dat ook duidelijk aangeven tegenover Divoza, want Divoza staat bij een hoop klanten qua klantenservice al bekend als een prutwinkel maar als ze je ook nog eens op zo'n manier proberen te belazeren... :n

Heb je ervaring dan dat ze opgestuurd producten laten verdwijnen? Ik vind je namelijk heel beschuldigend overkomen terwijl ik producten laten verdwijnen heel extreem vind.

Ik heb namelijk wel ervaring met het opsturen van een kapot product, dit is toen netjes opgelost. Nadat ik de laarzen toch al een jaar in mijn bezit had...

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:55

Vind t nogal raar dat ze "niet goed behandeld zouden zijn". Ik verzorg mijn kendalls best slecht eigenlijk en t enige reliëf wat je daarop ziet is van t inzakken. Dit is echt een productiefout ofzo. Zet t zeker op Facebook wellicht schikken ze dan wel in. De reactie op hun fouten is dus een van de redenen waarom ik eigenlijk nooit meer bij divoza shop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:39

Myou schreef:
xyzutu2 schreef:
Toch lees je overal de tip om producten waar al duidelijk op de foto een productiefout in zit nooit terug te sturen naar de winkel omdat die dan 'kwijt' kunnen raken en je vervolgens geen poot hebt om op te staan.
Ik zou ze dus ook eerder langsbrengen of een fotobombardement sturen van de laars van alle kanten.

Heb je ervaring dan dat ze opgestuurd producten laten verdwijnen? Ik vind je namelijk heel beschuldigend overkomen terwijl ik producten laten verdwijnen heel extreem vind.

Gewoon eventjes lezen wat er staat; ;) ik heb het over terugsturen van producten waar een fabrieksfout in zit in het algemeen, niet over Divoza. Divoza is ook weer niet zo'n wereldwinkel dat je 'overal' de tip leest om dingen niet terug te sturen naar Divoza; dit gaat om aankopen in het algemeen.

@ TS: hier heb je een aantal voorbeeldbrieven over producten met een fabrieksfout, misschien heb je hier iets aan in de communicatie: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... gdelijk-is

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 13:40

Even om misverstanden te voorkomen: na hun suggestie om de laarzen op te sturen kreeg ik van hen een email dat zij bij nader inzien niks voor mij willen doen.
Heb voorgesteld om voor de zoveelste keer naar Leek te rijden. De klantenservice zit daar boven de winkel vertelde de verkoopster.

huppelz

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 13:42

Precies friendly! De onbeschofte manier van doen maakt dat ik overstap naar een andere winkel. Niet het feit dat ik 2x Pech heb met een produkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:43

Bizar, zo'm reactie. Ik zou even kijken in de link of je een geschikte brief kunt vinden die je ze op kunt sturen en alvast informeren bij een wetswinkel/jurist, want dit is natuurlijk te gek voor woorden. Zoals in dat artikel ook al staat; als je een regenjas koopt dan mag je ervan uitgaan dat die waterdicht is. Is die dat niet, dan moet de winkel een nieuwe jas leveren, de jas repareren of het aankoopbedrag teruggeven. Zeggen 'wij hebben geen zin om u te helpen' is wettelijk gezien niet eens een optie voor ze.
Erg nare mensen daar.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 13:50

Xyzutu dank je voor de voorbeeldbrieven! Hoop dat ik daar wat aan heb.

Zelf heb ik de moeite genomen de laarzen te laten onderzoeken, ben hierdoor vaker onderweg dan leuk is, en wat is de inbreng van Divoza?
Dus nu is het mijn schuld dat ik 2x een produktiefout gekocht heb hmm? Filiaal Leek is anderhalf uur rijden bij mij vandaan.
Ben op advies van de klantenservice naar Staphorst gereden omdat we er langs zouden komen die dag.
Daar aangekomen hebben zij weer met Leek gebeld om te zeggen dat we toch maar weer naar Leek moeten.
Toen wilden ze niet dat ik langs zou komen maar het op zou sturen. En tenslotte stuurden zij een email dat zij überhaupt niks voor mij willen doen omdat het eerste paar al omgeruild is geweest.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 13:53

Juist xyzutu! Dit is gewoon een: wij hebben geen zin in jou.
En ja mss willen ze mij geen laarzen meer verkopen.
De vraag is eerder of ik daar nog wat wil kopen.
Het is dit gedoe echt niet waard.
En nu ben ik ook niet iemand die staat te schreeuwen of schelden ofzo.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:22

Ik zou in dit geval de mail uitprinten laarzen meenemen en de aankoopbon. Terug naar de winkel of de klantenservice het aan hun overhandigen en niet vertrekken voordat er een oplossing is!

Geen tegoedbon voor de helft van de prijs, nee een nieuw paar fatsoenlijke laarzen of het gehele aankoopbedrag terug!
Zeker ook aankondigen dat je ander juridische stappen gaat ondernemen.

Hun fout, hun product dus hun moeten het oplossen en niet jij.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 14:45

Vind dat jij ook gelijk hebt xtessax83. Vorige keer vonden zij het echter prima dat ik een advocaat in zou schakelen. Dan heb ik niet het idee dat zij ook maar ergens mee zitten.
Vreselijk irritant in elk geval.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:33

Ik heb deze 'kringen' eens op een zadel gehad. Kwam er op nadat het zadel in een waterbak was gevallen en het zich goed vol had gezogen. Op de randen van waar het nat was kwamen deze randjes tevoorschijn.

Met laarzen dus nog niet mee gemaakt maar wel met dat leren zadel.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:40

Cayenne schreef:
Heb je al iets op de FB pagina van Divoza geplaatst? Een negatieve review wil ook nog weleens helpen.

Dit zou ik ook doen,

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 17:27

Zorro: werden de randen rond de vlekken echt dik ook? Heb dat nog nooit gezien nl.
Heb wel gezien dat je bij nat te laarzen/schoenen een aftekening zag tot waar het water gekomen was.
Zal nog wat foto's plaatsen. (En nee we hebben niet door de plassen gestamp, door de zee gerend, etc)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:38

Foto's maken, alles bewaren en ja, weer typisch Divoza, wel verkopen maar bij trammelant handelen ze zogenaamd uit coulance. Bullshit, zij verkopen en moeten het regelen. Heb het een keer met een dure vliegendeken gehad. paard opgemeten en op hun advies een deken gekocht, in de winkel. Ik vroeg nog of hij geen maatje groter moest maar nee, dit was echt de goede. Je raad het al, na drie dagen dragen de naden aan de binnenkant los. Ga terug en het was, ja mevrouw eigen schuld. Dan ben je bij mij dus direct aan het verkeerde adres. Heb er geen enkele moeite mee om beleefd maar wel zeer duidelijk te vertellen hoe ik er over denk. Het liefst nog met een heleboel klanten achter mij. Ze hebben foto's naar de leverancier opgestuurd, antwoord, verkeerde maat. Heb de deken vergoed gekregen(moest een andere uitzoeken en kreeg de rest van het geld terug) maar dit was echt de zoveelste keer dat ik er gedonder mee had. Kom er nooit weer, ze doen bijzonder veel moeite om zo snel mogelijk zonder klanten te komen zitten.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:41

Ja de randen waren dik, helemaal opgezet. Je kon ze ook duidelijk voelen.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 17:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:14

Het leer is dus niet van die kwaliteit dat het een paar sputters water kan doorstaan, slechte zaak.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 18:21

Ben het met je eens bigone. Wel fijn dat je een andere deken mocht uitzoeken.
Denk niet dat zij de laarzen hebben onderzocht.
Naar welke winkel ga je nu en is de klantenservice daar wel correct?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 18:24

Mijn dochter is van de week naar de manege gereden nadat het had geregend. Ze rijdt over een bospad met struiken en pakt zodoende is eenmalig wat druppels mee in dit geval. Bij het eerste paar is er geen druppel aan te pas gekomen.
Echt een paar druppels maar eh!

Waar heb jij je zadel gekocht zorro? En heb je het een beetje op kunnen lossen? Duur merkzadel of viel dat mee?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 18:49

Punz schreef:
Nee joh: je hebt gewoon recht op nieuwe laarzen. Ze hebben je gewoon een ondeugdelijk product verkocht. Niets waardebon voor de helft van de waarde. Gewoon nieuwe laarzen!

Jij bent een goede onderhandelaar! Kan ik jou niet meenemen? :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:16

Staan de laarzen koel en droog bewaard en zijn ze niet te vaak gevet?
Ziet mij er toch echt uit als te lang teveel vocht.. van vocht of vet gaat het leer loslaten.
Vervelend dat je er met divoza niet uit komt. Maar als jullie daadwerkelijk de enige zijn die met dit probleem terugkomen lijkt het toch wel aan onderhoud te liggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:20

smurffie schreef:
Staan de laarzen koel en droog bewaard en zijn ze niet te vaak gevet?
Ziet mij er toch echt uit als te lang teveel vocht.. van vocht of vet gaat het leer loslaten.
Vervelend dat je er met divoza niet uit komt. Maar als jullie daadwerkelijk de enige zijn die met dit probleem terugkomen lijkt het toch wel aan onderhoud te liggen.

Volgens mij hebben ze de laarzen net!! Als vervanging van het eerste paar die precies hetzelfde euvel hadden.

Ts, divoza kan wel zeggen dat jullie de enigste zijn met deze klacht maar waarschijnlijk zijn er een aantal paren uit hetzelfde vel leer gehaald. Dan kan het dat dit gebeurt bij jullie en niet met mt 838 42 of wat dan maar ook.
Ik haal mijn spullen, indien nodig meestal uit duitsland. En gebruiken konigs rijlaarzen op maat gemaakt.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 20:37

Bigone: ja precies en ik hoop hier wijzer te worden over het aantal paren dat dit heeft. Het lijkt mij bijna onmogelijk dat wij de enigen zijn.
Smurffie: we hebben de laarzen idd net. Het eerste paar 3 dagen en het tweede paar een maand.
De laarzen staan bij ons gewoon droog en koel in de gang.
Geen van de paren is echt nat geworden of veel ingevet. Het eerste paar 0 x en het tweede paar 1 of 2x en gewoon met het leervet dat we daarvoor bij Divoza gekocht hebben.
Heb het eerste paar direct laten zien aan 2 verschillende schoenmakers die snel vast konden stellen dat het om een productiefout gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:12

Ik kreeg ineens een reactie via pb (van Divoza? :+ ) dat ik onduidelijk was in een van mijn posts, want als je die heel creatief leest dan zou je kunnen lezen dat Divoza mensen belazert door pakjes kwijt te maken.
Nog even ten overvloede; ik heb tot op heden nog nooit gehoord dat Divoza pakjes kwijtmaakt. Wel hoor ik continu over hoe de Divoza klantenservice in strijd met de wet handelt door stomweg tegen klanten te bewerend dat als zij geen zin hebben om iets aan productiefouten te doen, ze dit ook niet hoeven te doen. Dat is absoluut onwaar, tegen de wet en ja, een bedrijf dat dat onder klantenservice verstaat belazert zijn klanten tot en met. Dus nee, het probleem zit hem niet in de pakjes... :+

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:12

huppelz schreef:
Mijn dochter is van de week naar de manege gereden nadat het had geregend. Ze rijdt over een bospad met struiken en pakt zodoende is eenmalig wat druppels mee in dit geval. Bij het eerste paar is er geen druppel aan te pas gekomen.
Echt een paar druppels maar eh!

Waar heb jij je zadel gekocht zorro? En heb je het een beetje op kunnen lossen? Duur merkzadel of viel dat mee?

Nee ik heb er niks mee gedaan. Was mijn eigen schuld, dat zadel verzoop echt in die waterbak, dus alleen maar logisch dat het leer dan reageert.

Maar als jullie die laarzen niet hebben laten onderdompelen zou ik zeker nieuwe eisen. Zelfs met een flinke regenbui er op mag dit echt niet gebeuren. Laarzen horen daar tegen te kunnen!