Trailer meenemen bij eerste bezichtiging jong paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:40

Dat is wel erg kort door de bocht Eefke.
De pony die ik vanochtend heb gehaald had ik met de 1e bezichtiging al meegenomen als ik op dat moment vervoer had gehad.
Ik bedenk van te voren wat ik zoek en past. Hoef daar niet nog eens een dag of langer over na te denken na bezichtiging.

Tessebes

Re: Trailer meenemen bij eerste bezichtiging jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:09

Ik zou hem niet meenemen, ik ben niet bijgelovig, echter vind ik het een beetje de goden verzoeken...

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:47

Ah vandaar ik dacht een uur rijden is niks. Ik doe dat 3x per week voor de boodschappen en zwemles. Maar ring rond Brussel is inderdaad wat anders. Dan zou ik de trailer wel meenemen denk ik.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 06:56

Met een veulen blijft het toch afwachten hoe het uitpakt. Blijft hij gezond de komende jaren. Heb je er een klik mee. Wordt het wat je er in gezien hebt, enz. Daarom zou ik zelf over twee of drie jaar voor een groentje gaan. Die is dan wel wat duurder maar je hebt er ook niet de kosten en het werk aan de komende jaren. Maar daar zul je vast zelf ook wel aan gedacht hebben en je redenen hebben om het zo te doen.
Terug komende op de trailer. Trailer mee en geld in de zak, dan kun je nog wel eens goeie zaken doen. Mits je bij mensen komt die er wat zakelijker in staan. Kom je bij een wat emotionelere verkoper kan het afschrikken. Maar ik denk dat je het vooral moet doen zoals het voor jou goed voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 07:03

Hier worden de jonge pony's ook vaak meteen meegenomen. Het is een jong paard, je kan er niet 3x op proefrijden. Hij loopt goed en hij is lief of niet. Meer valt er niet te kijken, dus ik zou m meenemen.

Sierro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 08:07

Nog eens erg bedankt allemaal voor al jullie tips en hulp!

Om ook nog even te reageren op het feit dat we de trailer meteen hebben meegenomen: Het heeft inderdaad NIETS te maken met hoe goed wij nadenken over een paard, met ongeduld of met kopen om te kopen. Het heeft puur en alleen met de afstand en de leeftijd van het paard te maken. Hadden ze hier in de buurt gestaan, waren we waarschijnlijk zonder trailer geweest. Was het een volwassen paard geweest dat ik ook had moeten proefrijden die wel 2u verderop stond, had ik ook de trailer niet meegenomen. Dus Eefke: Als er ooit mensen een jong paard van je willen kopen die van ver moeten komen en hun trailer meteen willen meebrengen, geef ze een kans... Want als ze zoals wij zijn, gaat het beestje nooit meer van het erf en krijgt hij een gouden thuis. :)

Om even te vertellen hoe het gisteren is afgelopen:

Het eerste paardje was erg interessant, maar viel wat klein uit. Dus besloten we om nog door te rijden naar Nieuwpoort om de jaarling van Quasimodo v/d Molendreef te bekijken. En dat klikte meteen, bij zowel mij als mijn vriend. Hij is superlief, zoals je van veel Quasimodo's hoort. Alles was netjes in orde qua papieren en gezondheid, we kochten hem rechtstreeks van de fokker en als je ziet hoe emotioneel ze allemaal waren bij vertrek noem ik dat een goed teken. De verzorger had er ook echt een band mee. De moeder stond ook ter plaatse, geeft ook altijd wat meer info...

Dus om 22u meneertje nog de trailer op, maar dat deed hij echt super. Iets meer dan twee uur later (1u30 vannacht) waren we dan eindelijk thuis... Afladen ging ook super, hij kijkt echt naar de persoon/begeleider om hem te helpen. Op stal gezet met hooi, lekker aan het knabbelen... En zo kennis maken met de nieuwe vriendjes op de wei. :)

Voor de geïnteresseerden, zijn afstamming op Horsetelex: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1832300

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:18

Ehhh... foto's? Wat fijn voor jullie dat je een leuk dier hebt gevonden!

Sierro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 14:38

Voor het eerst bij Sierro in de wei.. :) (Sierro is trouwens 1m64 ongeveer.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:44

Leuk maar desondanks vind ik dit wel altijd een gok. De jaarlingen die ik gekocht en verkocht heb gingen allemaal op de foto. Eentje waren we helemaal weg van, een fantastische twenter. Heel fijn karakter, de klik was er , het uiterlijk en de beweging. Bedongen dat hij op de foto kwam bij de keuring, helaas, de fokker heeft hem een week later in laten slapen. Ernstige ocd nesten in beide voorkogels. Dan baal je maar had ik deze zonder keuren gekocht dan had ik een jaar of twee later hem zelf moeten laten gaan. Want geen enkel DA durfde de operatie aan.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:13

Geweldige foto's! Ik vind het een beauty! <3

Sierro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 16:14

Bigone: Een gok is het zeker, maar mijn mening is dat je dit sowieso hebt met alle paarden, van eender welke leeftijd. Ik kan hem nu clean laten keuren, en volgend jaar gaat ie overkop in de wei en is hij kreupel. Ik snap je punt wel hoor. :) Sierro heb ik wel laten keuren als vijfjarige, maar zonder foto's. Een jaar geleden hadden de eigenaars pas foto's laten maken en dat vond ik al wat waard. Bij zijn volgende inentingsbeurt neem ik hem wel mee naar de DA en laat gelijk ook foto's maken.

Willemina_L: Ja hé! Hij is echt 100% zijn vader, zowel uiterlijk als karakter. We zijn er absoluut gek op.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:59

Leuk dier, gefeliciteerd!

En ik volg je wel hoor..voor dat geld zou ik ook niet keuren, ze zijn nog volop in de groei en er kan vanalles gebeuren. Sowieso is het soms beter niet te weten hoe het er van binnen uit ziet.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:41

Wat leuk! En inderdaad een gok blijft het altijd. Mijne is ooit als enter of twenter op de foto geweest, dat was goed. Heb m als 3 jarige gekocht, zelfs zonder klinisch te keuren. 8 weken later was ik m bijna kwijt aan zware koliek iets waar ik nooit rekening mee heb gehouden. Moraal van het verhaal: er kan altijd iets zijn, en inderdaad kan je met keuren wat onzekerheden weghalen, maar onder een bepaald bedrag zou ik keuren zonde van het geld vinden

Sierro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 17:17

Ja inderdaad... Hij is tot vandaag toch nog helemaal gezond en nog steeds even leuk, of zelfs leuker. :) En ik laat sowieso wel eerst alles checken eer ik start met de opleiding. En wanneer dat is hangt ook nog erg af van hoe hij groeit en hoe stevig alles is als hij drie is, want dan begin ik meestal met wat 'serieuzer' werk aan de longe en dubbele lijnen en zo. Eerder is het vooral wat speel- en gewenningswerk. Zodra ik wat meer wil gaan vragen, gaat hij dus volledig op foto etc.