Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
juval schreef:ayasha, natuurlijk hebben we wel nagedacht voor we dit veulen gingen fokken, wat denk je?
het is toch niet zo'n rare gedachte dat een merrie meer op haar veulen gefocussed zou zijn dan op andere pony's? dierenarts en mw vd Dierendonck hebben in ieder geval beiden gezegd dat het mogelijk een oplossing zou zijn.
Veulen is er niet alleen als oplossing voor een probleem, maar ook omdat we het heel graag een keer wilden doen.
Afleiding in de vorm van voer interesseert haar niets. voer raakt ze niet aan en hooi trapt ze door de stal. Hooinet werkt ook niet. Het enige wat ze doet is heen en weer (voor naar achteren) banjeren en de voegen uit de muur trappen.
buiten gaat het gelukkig wel beter.
buiten gehoorafstand is het inderdaad ook wel wat beter, zoals gisteren toen stond ze wel rustig toen we weer thuiskwamen na de buitenrit.

Ayasha schreef:Is dat eigenlijk bewezen dat karakter echt vererfd? (en dit is een vraag uit oprechte interesse, niet sarcastisch bedoelt.)
Daar heb ik toevallig mijn bachelor thesis over geschreven. Er is namelijk achter de schermen bij bepaalde stamboeken nogal wat te doen om te kijken of je karaktereigenschappen kan kwantificeren in fokwaarden.Dees schreef:Met 0.4 bedoel je dan vast 40%?
knollentuin schreef:Wat ik begrijp is dat je haar op stal zet als je met de anderen weggaat, kan ze niet buiten blijven?
Ik ga ze nu voor eens en voor altijd in mijn geheugen proberen te prenten. 
)