beginner, hulp nodig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: beginner, hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:35

:+ Right

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:02

Ik denk dat kuggur anders graag eens bij je les kwam kijken. :P

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:20

carlijn_b schreef:
zweep, paardrijsokken, handschoentjes: niet per se nodig. als je merkt dat je blaren krijgt na je les, zou ik misschien wel handschoenen aanraden voor de eerste tijd. maar als je beter leert rijden leer je je handen te ontspannen en niet non-stop met die teugels bezig te zijn, te trekken, hangen, schuiven klemmen en dat soort dingen. als je dat niet doet, zijn handschoenen alleen nodig op wedstrijd.

Wat een onzin! Als je, net als ik, een erg gevoelige huid hebt dan krijg je zelfs blaren bij een keurig stille hand. Als ik nu met een teugel in de hand ga zitten zonder ermee te rommelen heb ik binnen een paar minuten dikke blaren op de huid staan.

Zelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:54

Ik heb mijn eerste prive les gereden in een joggingbroek, enkellaarsjes en een cap van de manege (maar niet alle manege's hebben leencaps, vraag dit altijd even na!) :) Als je gevoelige handen hebt zijn handschoentjes aan te raden!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:59

Ik heb mijn eerste trektocht, anderhalve week door bergachtig landschap, in een gewone spijkerbroek gereden.
Nou heb ik geen gevoelig huidje, maar je achterste open rijden is een gedenkwaardige ervaring :Y) .
Mijn eerste aankoop bij thuiskomst was een échte rijbroek.
(was net sinds een paar maanden begonnen met rijden en vond het tot dan toe niet zo nodig...)

Leichtsinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:12

maj0 schreef:
anjali schreef:

Paardrijsokken zijn langer. Die komen tot net onder de knie

Dus skisokken of kniekousen voldoen ook prima :D

Paardrijsokken is alleen maar geldklopperij, want stel je voor dat je in je gympen/jodphurs op stal loopt en je hebt geen Kingsland sokken aan. Kan niet hoor :roll:

Lange sokken hebben volgens mij überhaupt geen functie (ik heb hem zelf in ieder geval nog niet kunnen ontdekken), hooguit om je laarzen wat mooier aan te laten sluiten...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:15

Haha jij stamt uit de tijd van de rijbroeken met elastische pijpen zeker. :))

Vroegah hadden we allen klittenband onderaan onze rijbroek. En daar had je graag je sokken overheen. :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:24

Leichtsinn schreef:
maj0 schreef:

Dus skisokken of kniekousen voldoen ook prima :D

Paardrijsokken is alleen maar geldklopperij, want stel je voor dat je in je gympen/jodphurs op stal loopt en je hebt geen Kingsland sokken aan. Kan niet hoor :roll:

Lange sokken hebben volgens mij überhaupt geen functie (ik heb hem zelf in ieder geval nog niet kunnen ontdekken), hooguit om je laarzen wat mooier aan te laten sluiten...

Lange sokken nemen zweet op, die daardoor niet in je dure paardrijlaarzen terecht komen. Ik rijd echter nooit met lange sokken, niks aan :P.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:54

wat hierboven word gezegd, ik had inderdaad altijd klitteband rijbroeken. Is niet perse heel lang geleden hoor, zo'n 5 jaar terug.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:00

Klitteband, ik heb ze nog steeds.
En ze zijn nu gelukkig ook nog te verkrijgen in de winkel en hebben de voorkeur voor de slappe rommel van nu.

Bij beide gebruik ik geen lange sokken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:06

Ik ben gek op de klittenband broeken. Heb ze ook nog

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:21

Bij Decathlon kun je goed terecht voor een beginnersset. Ik gok dat je voor ca 75,- al een outfit hebt, laarzen, broek, cap.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:08

Dat klitteband kwam bij mij op de enkels en niet te de knieën, ik zie niet in waarom je dus kniekousen moet hebben. Ik droeg gewoon een normaal katoenen kousje dan over de enkel viel.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:46

Selma, wut u doin _O- sinds wann wil jij trouwens op paardrijden?
De eerste paar x op de manege kun je meestal een cap (en evt zweep) lenen van de manege, daarna moet je deze zelf aanschaffen.
Verder kun je misschien ook een paardrijbroek lenen van iemand die je kent (ahum robins te kleine rijbroeken) en verder schoenen met een kleine hak.
Verder kun je dit soort oliebol altijd aan mij en Robin vragen hoor :')