Ervaringen Derby rijlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pleasure20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:02

Derby's van 6 jaar geleden vond ik top fijn en heel mooi. Jaar geleden nieuwe aan laten meten, tot 5x toe omdat laarzen steeds niet pasten. Ik heb lastige benen maar dit werd te gek, mee gestopt en geld terug gekregen.

germie

Re: Ervaringen Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 05:34

De voet is fijner dan bij petrie. Slanker. Kwalitatief kan ik er nog niets van zeggen. Maar tot nu toe niet ontevreden. Ik vind het model wat ik heb niet het mooiste, maar ik wilde zonder rits. En dan blijft derby de enige keuze. Hoogtemaat 56 is standaard bij ze, en dat heb ik net nodig bij mijn voetmaat. De goedkope laarzen zijn te kort, sinds enige jaren gaat petrie ook maar meer tot 48, terwijl ik daar vroeger 51 nodig had ( en nog oudere maatvoering 54).

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:40

Even een schopje hier :D Bevallen de Derby laarzen nog steeds bij iedereen? Ik sta op het punt om ook Derby laarzen te bestellen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:05

Ik heb vorig jaar na 10 jaar mijn softjumpers weggegooid omdat ze echt compleet versleten waren. :=
Heb ook de Derby Prestige gehad, maar daar nooit aan kunnen wennen. Heb nu de overstap gemaakt naar De Niro.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:25

Dat is die met de rits schuin voor toch? In wat voor opzicht kon je daar niet aan wennen? Twijfel tussen dat model en het polomodel.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:41

Ik ben nog steeds fan van mijn Derby laarzen, heb er inmiddels 4 paar.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:53

Ik heb ze pas een keer gedragen :') :') maar zaten eigenlijk gelijk prima, alleen even wennen dat ze een heel stuk harder zijn dan m'n andere laarzen. Ik heb de polo met veter in zwart suède.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:32

Mijn Derby's zijn nog goed, maar ik heb ze relatief weinig gedragen omdat de Perfects toch beter om de enkel sluiten. Echter, als ik weer laarzen moet kopen kies ik wel voor Derby, want ze lopen fijner en de zool slijt minder snel. ZE zijn wel soepeler dan Petrie. Maar ik had daar model kachelpijp en van Derby eigenlijk ook. Maar derby is dan soepeler.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:42

Ketly schreef:
Dat is die met de rits schuin voor toch? In wat voor opzicht kon je daar niet aan wennen? Twijfel tussen dat model en het polomodel.

Ja klopt. Vond het gewoon geen fijne laarzen, terwijl ze volledig op maat waren gemaakt. Zat niet fijn om mijn enkel, vond de rits zo schuin op mijn scheenbeen echt afschuwelijk (maar dat had natuurlijk met elke laars met die rits daar kunnen zijn). Laarzen waren wel heel mooi, en de service daar is wel echt top, maar rijd inmiddels ook eigenlijk geen dressuur meer, dus geef mij maar soepele kalfsleren laarzen. :')

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:51

Mijn kalfsleren softjumpers waren na 1,5 jaar wedstrijden rijden op, af en kapot...
Binnenkant weg, rits kapot, zool slecht. Wou ze nog laten oplappen maar de kosten waren zo hoog dat ik er afscheid van heb genomen.

Ik heb ze dus alleen aangehad met wedstrijden, pak weg 2 a 3x in de maand en in het begin wel wat vaker aangehad om ze in te lopen.

Aan mijn 9 jaar oude petries mankeert nog steeds niets, en die gebruik ik dan nu ook weer. Helaas want qua comfort waren de derby's wel echt heel fijn!

Ik hoef dan ook echt geen derby's meer, misschien heb ik een maandag ochtend paar gehad maar dan nog, ik mag toch meer verwachten voor dat geld

Heb nu voor de wedstrijden nieuwe Petrie's gekocht, wou de gok van derby absoluut nog eens nemen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:55

Dat van de softjumpers heb ik meer gezien. De lagen leer lieten van elkaar los, rits kapot, inzakken, enz. Maar dat is dan specifiek de softjumper, en niet een stuggere laars.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:00

Mijn softjumpers zijn 9 jaar mee gegaan. Droeg ze dagelijks, reed 2/3 paarden per dag, banjerde ermee door de modder, mestte ermee uit, droeg ze ook op wedstrijd. 1x de ritsen laten vervangen, heb ze met mijn in mijn hart weggegooid. :')
Kon ze nog wel aan, maar had inmiddels zoveel laarzen staan en het was echt geen gezicht meer. :=

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:00

germie schreef:
Dat van de softjumpers heb ik meer gezien. De lagen leer lieten van elkaar los, rits kapot, inzakken, enz. Maar dat is dan specifiek de softjumper, en niet een stuggere laars.

Klopt, aan de binnenkant van mijn laars is het inderdaad het ergste, ook bij mij inderdaad loslaten van buiten leer en het binnenleer.

De stuggere van stalgenootje zien er voor de leeftijd inderdaad een stuk beter uit maar bij haar is het maatwerk weer niet netjes... Bij de knie sluit het niet aan, je kan zo de laars in kijken zeg maar terwijl de kuit wel weer goed zit

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:07

Ik heb al jaren de soft jumpers, beginnen nu wat te slijten. Ik vind het heerlijke laarzen!
En ideaal aan en uit trekken met de lange ritsen achter en de elastische veters voor.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:17

Heb al bijna 7 jaar het polo model op maat en ben er erg tevreden over! Gebruik ze ongeveer 5x p week. Zijn nog steeds mooi. Heel licht slijtplekken aan de binnenkant maar is eigenlijk nihil. Rits voorop gaat nog steeds soepel en goed dicht. Zitten ook erg mooi en lekker. Hier dus echt een goede ervaring!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:19

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil voor deze súpergave leersoort gaan, maar twijfel nog tussen het polomodel of dit model. Vind het wel mooi dat de schoen gewoon zwart (zonder lak) is, weet niet of de polo dat ook kan.

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:43

Ik ben ook op zoek naar nieuwe laarzen vooral voor de slipjacht. Nu zei iemand mij dat ik derby laarzen moest kopen. Kan ze alleen nergens vinden buiten op maat gemaakt. Klopt het dat dit alleen maar kan of ik ze 2e hands moet kopen? En wat aan wat voor een prijs moet ik denken bij een simpele laarzen met niet te veel poespas?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:43

rhett99 schreef:
Ik ben ook op zoek naar nieuwe laarzen vooral voor de slipjacht. Nu zei iemand mij dat ik derby laarzen moest kopen. Kan ze alleen nergens vinden buiten op maat gemaakt. Klopt het dat dit alleen maar kan of ik ze 2e hands moet kopen? En wat aan wat voor een prijs moet ik denken bij een simpele laarzen met niet te veel poespas?

Neem eens contact op met dressuurtotaal.nl
Doreen kan je alles over Derbys vertellen.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:46

Ik ben niet super tevreden met mijn Derby laarzen. Eerst veel gedoe gehad met de binnenvoering en uiteindelijk heeft de schoenmaker(!) mij wel goed geholpen waardoor ik mijn hielen niet meer stuk liep. Ik kon er geen meter mee lopen door een losse binnenvoering.
Ik heb ze nu een 5 jaar en ze blijven wel echt mooi. Dat vind ik wel heel fijn en ze zitten nu ook echt goed. Jammer alleen dat het leer waar je laars inzakt snel stuk gaat. Ik onderhoud ze goed en heb ze ongeveer 4x per week aan, maar de gaten zitten erin.
Mocht je ze bestellen, neem dan echt lusjes zodat je ze in de houten spanners kunt zetten. Helaas wist ik dit niet en heb ik dat wederom door de schoenmaker achteraf laten doen. Derby zelf beweerde dat het niet kon :S.

Een nieuw paar laarzen is helaas nu wel nodig, maar of het weer Derby laarzen gaan worden betwijfel ik. Petrie ging een heel stuk langer mee.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:25

Ik heb Derby's besteld :D Heb het staaltje van bovenstaande laarzen gezien maar bleek helaas een hele andere kleur. Ben dus voor wat simpelere laarzen gegaan!

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:39

Mijn eerste rijlaarzen waren Derby, volgens mij de Soft Jumpers en ik heb er veel plezier van gehad. Ik vond ze altijd heel elegant en pasten goed om mijn smalle voeten. Ze waren soepel maar op de juiste plekken, niet dat ze snel dramatisch inzakten of iets. Ik heb ze dik 8 jaar gebruikt en zijn altijd nog goed gebleven, in de jaren daarna heeft mijn zusje ze nog geregeld gebruikt.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:26

Voorproefje gekregen van de mijne.. <3

Afbeelding

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:04

@Ketly Ik ben normaal niet zo'n fan van de 'speciale laarzen' met kroko/slangenprint en lakleer en gekke kleuren maar ik vind het gespdetail met printje en de cognac zolen toch wel erg mooi! Ben benieuwd hoe het er in z'n geheel uitziet. De stiksels word ik ook enthousiast van maar ik ben ook een beetje een detailfreak :P

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:06

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Net voor het eerst mee gereden :D

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:15

Sjiek hoor :D