Ruitervakantie Ijsland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 16:03

Ik ben er denk ik uit. Ik wil graag de geysir-gullfoss trektocht gaan maken. Dit is een tocht van 5 dagen en dat lijkt mij een mooi aantal. Ik ben deze tocht op een aantal websites tegen gekomen maar ik denk dat ik wil boeken bij trailfinders. Denken jullie dat dit verstandig is

_kimm

Re: Ruitervakantie Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 17:41

Heeft er iemand trouwens nog tips voor een goedkope overnachting in Reykjavik voor 1 pers. En dan 1 of 2 nachten?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:56

_kimm schreef:
Heeft er iemand trouwens nog tips voor een goedkope overnachting in Reykjavik voor 1 pers. En dan 1 of 2 nachten?

Ik ben een aantal jaar geleden ook naar IJsland geweest en liep toen ook tegen dit punt aan. Reykjavik is niet echt goedkoop. Ik ben uiteindelijk naar een hostel gegaan. Dat was nog enigszins in budget.
Ik ben zelf geloof ik twee nachten in Reykjavik gebleven en ben de tussenliggende dag nog naar een museum geweest, wat uitgerust van de twee weken. Ben ook een dagje in Reykjavik het centrum in geweest en heb mij daar ook wel mee vermaakt. (Nou ja, een hele dag was het niet maar toch zeker wel een aantal uur)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 18:11

MarloesHJ schreef:
_kimm schreef:

Ik ben een aantal jaar geleden ook naar IJsland geweest en liep toen ook tegen dit punt aan. Reykjavik is niet echt goedkoop. Ik ben uiteindelijk naar een hostel gegaan. Dat was nog enigszins in budget.
Ik ben zelf geloof ik twee nachten in Reykjavik gebleven en ben de tussenliggende dag nog naar een museum geweest, wat uitgerust van de twee weken. Ben ook een dagje in Reykjavik het centrum in geweest en heb mij daar ook wel mee vermaakt. (Nou ja, een hele dag was het niet maar toch zeker wel een aantal uur)

Dit was eigenlijk precies mijn plan. 1 a 2 dagen van te voren al aankomen en dan in Reykjavik verblijven. De stad verkennen, een museum bezoeken en misschien de blue mag ook bezoeken maar ik schrik van de prijzen van hotels. Airbnb heeft wel wat lwukwew prijzen maar ik weet niet of ik dat aan durf aangezien ik alleen ben

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:23

Mocht je nog eens ergens bij Selfoss willen overnachten: Guesthouse Nordheimar is écht een aanrader! Super leuke mensen en daar kun je prima alleen heen. Vanuit daar kun je volgens mij goed the golden circle doen.

Ik vind een auto huren wel echt een aanrader als je het eiland lekker op je gemak wil verkennen. Als het je lukt scheelt particulier een auto huren vaak wel veel geld. Wij hadden toen een 4WD gehuurd van een ijslandse man, kostte in verhouding echt niet zo veel en je kunt dan echt overal komen want op veel wegen mag je alleen met een 4WD (en deze man zei letterlijk als je nog een paar krassen maakt ben ik blij :') ) Plus dan wil je dat wss ook liever niet doen met een huurauto want veel van die wegen zijn gravel en dat is niet zo lekker voor die nieuwe autootjes. Als je zo'n auto huurt zitten er ook echt stickers in dat je die wegen niet op mag :)

Oh en de blue lagoon is echt afzetterij qua toeristen en prijzen :+ Dan zou ik zeggen zoek lekker een andere warmtebron!