Kendra schreef:Ik heb ook bericht gekregen van de SRR dat ik éénmalig 25 euro kan storten en dan een levenslange pas krijg. Eigenlijk wil ik dat best, toch wel handig om zo'n ding te hebben.
Anderzijds: in Drenthe heb ik nog nooit een ruiterbewijs nodig gehad, dus waar doe ik het eigenlijk voor?
Geldt dat voor meer mensen - dat je je afvraagt of het niet overbodig is?
Ik was via SRR 17,50 kwijt (dit jaar gedaan), dus als er 25 euro gevraagd wordt, dan heb je denk ik de KNHS te pakken (ook waarschijnlijker, want SRR heeft geen emailadressen van ruiterbewijs houders).
Wil je ooit ergens anders rijden, paard huren, of wat dan ook is eenmalig zo'n bedragje nu uitgeven wel zo makkelijk. Ik woon ook in Drenthe, kans dat ik zo'n ding nog nodig heb is nihil, maar centjes waren er, KNHS geen zin in, verzekering is toch weg, en diploma weggooien (want dat is het uiteindelijk) heb ik ook iets tegen. Dat het ooit verplicht wordt geloof ik niks van, maar de kans bestaat altijd dat ik ergens wil rijden waar zo'n ding moet, je weet nooit wat men in de toekomst gaat verzinnen of waar je terecht komt.