Ruiterbewijs behouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:44

Uit de mails die ik de afgelopen maanden van SRR en KNHS ontving begrijp ik het volgende:

* SRR neemt de examens af en geeft bij slagen daarvoor het bewijs af en blijft dit ook doen
* KNHS heeft tot 1 januari 2016 de administratie voor SRR gedaan, na deze datum is de samenwerking beeindigd (dus KNHS doet de administratie niet meer voor SRR)

* SRR was en blijft de enige die het ruiterbewijs afgeeft als dit ooit is behaald

Op mijn factuur van de KNHS uit 2015 staat " factuur voor 2 jarige verlenging ruiterbewijs nr...... "

Vanaf 1 januari 2016 geeft KNHS dus geen bewijs dat je het examen hebt afgelegd.
Het is nu zuiver een melding dat je meedoet aan de collectieve verzekering

Nu moet ik zeggen dat ik het wel een dure verzekering vind als ik het vergelijk met mijn eigen aansprakelijkheidsverzekering die net zoveel kost bij eenzelfde dekking. Het lijkt weinig 2 EUR in de maand, maar voor een collectieve verzekering is het duur, zeker als deze verzekering pas aangesproken kan worden als je eigen aansprakelijkheidsverzekering onvoldoende uitkeert.
Dat komt nauwelijks voor.

In 2013 betaalde ik 26,25 EUR aan KNHS voor ruiterbewijs (dus excl. lidmaatschap KNHS)
In 2015 betaalde ik 25,50 EUR aan KNHS voor ruiterbewijs (excl. lidmaatschap KNHS)
Ik ben dus erg benieuwd wat het bedrag in 2017 gaat worden.
Ik heb wel een mail ontvangen van de KNHS dat ik als ik de verlenging niet wil dat ik dat moet melden, maar er staat geen bedrag in de mail aangegeven.

Ik wacht het nu af.

Aantal ruiterbewijshouders is volgens de eigen opgave van KNHS 32.604. Dat x 25,50 EUR geeft een bedrag van 831.504 EUR, een mooie inkomstenbron voor een verzekeraar die pas dekking geeft nadat mijn eigen verzekering eerst uitkeert.
Maar wie weet, de concurrentie onder verzekeraars kan maar zo leiden tot een lagere bijdragen in 2017 en de kosten voor het doen van de administratie voor SRR zal nu ook niet meer in de factuur opgenomen zijn neem ik aan.

cissy

Re: Ruiterbewijs behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:41

Waarom niet gewoon bij SRR je levenslange ruiterbewijspas aanvragen en KNHS lekker opzeggen?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:13

Ik heb ook bericht gekregen van de SRR dat ik éénmalig 25 euro kan storten en dan een levenslange pas krijg. Eigenlijk wil ik dat best, toch wel handig om zo'n ding te hebben.
Anderzijds: in Drenthe heb ik nog nooit een ruiterbewijs nodig gehad, dus waar doe ik het eigenlijk voor?
Geldt dat voor meer mensen - dat je je afvraagt of het niet overbodig is?

tamary
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:21

Kendra schreef:
Ik heb ook bericht gekregen van de SRR dat ik éénmalig 25 euro kan storten en dan een levenslange pas krijg. Eigenlijk wil ik dat best, toch wel handig om zo'n ding te hebben.
Anderzijds: in Drenthe heb ik nog nooit een ruiterbewijs nodig gehad, dus waar doe ik het eigenlijk voor?
Geldt dat voor meer mensen - dat je je afvraagt of het niet overbodig is?

Ik was via SRR 17,50 kwijt (dit jaar gedaan), dus als er 25 euro gevraagd wordt, dan heb je denk ik de KNHS te pakken (ook waarschijnlijker, want SRR heeft geen emailadressen van ruiterbewijs houders).

Wil je ooit ergens anders rijden, paard huren, of wat dan ook is eenmalig zo'n bedragje nu uitgeven wel zo makkelijk. Ik woon ook in Drenthe, kans dat ik zo'n ding nog nodig heb is nihil, maar centjes waren er, KNHS geen zin in, verzekering is toch weg, en diploma weggooien (want dat is het uiteindelijk) heb ik ook iets tegen. Dat het ooit verplicht wordt geloof ik niks van, maar de kans bestaat altijd dat ik ergens wil rijden waar zo'n ding moet, je weet nooit wat men in de toekomst gaat verzinnen of waar je terecht komt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:44

SRR heeft de emailadressen van de KNHS gekregen nadat ze uit elkaar zijn gegaan.
Ik heb ook dergelijk mailtje gekregen en was ook verbaasd maar het was wel degelijk de SRR

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:52

Dat klopt. Bij mij was t ook 25 en zeker de SRR.

Heb even contact met de gehad. Dat levenslang lid worden hoef je niet direct te beslissen. Dat kan ook later. Ik was te laat met opzeggen dus heb KNHS maar gwn betaald en gevraagd aan SRR of t in de toekomst ook nog kon omdat k KNHS nog niet had afgezegd en dat was geen probleem

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:04

Hier ook via SRR. Ik moet ook even kijken of ik via het KNHS al had betaald, eigenlijk geen idee...
Bedankt voor de tip dus S_en_Z .
Doe het ook maar voor alle zekerheid....