Het leed dat een passende deken vinden heet..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Het leed dat een passende deken vinden heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 17:21

Heb net even naar shires dekens gekeken. Niet heel veel keuze qua 0 grams (staat sowieso niet duidelijk aangegeven hoe dik de dekens zijn)
De dekens die ik gezien heb hebben geen loopsplitten en dat wil ik toch wel gezien pony 24/7 buiten staat.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:41

Tyrcanol schreef:
Edit, even beter gekeken de bruine rhino is een 165 en heb zelf een 160 variant in winterdeken. Past opzich netjes maar ook hier heeft ze een blote kont in. Wat op de foto niet heel duidelijk is, zal eens zoeken naar een andere foto. En dan vind ik het wel veel geld voor een dergelijke deken als hij toch net niet perfect zit.

btw ik ben verliefd op jouw herritage PD big square :+

Haha ja hij is mooi he :')

Afbeelding

Met halsstuk:
Afbeelding

Btw: Er ligt hier wel nog een deken onder om te passen! Hij moest schoon blijven i.v.m. eventueel ruilen _O-

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:08

Koper schreef:
Weatherbeeta is inderdaad ook fijn maar voor deze pony denk ik ook te ruim bij de hals. Voor mijn ruin met schouders van het type schotelantenne is de Weatherbeeta aan de voorkant al wat aan de ruime kant in de breedte. En ze hebben het jurkeffect (deken tot aan de voorknie).

Klopt helemaal. Dat is bij mijn paard ook, deken hangt bijna op de voorknie, maar ligt verder fantastisch en zonder schuurplekken op de borst, dat is mij ook heel wat waard. Tot nu toe nog geen beter passende deken voor haar kunnen vinden. En ze zijn via E-bay redelijk betaalbaar.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:26

Ghostattack schreef:
Tyrcanol schreef:
Edit, even beter gekeken de bruine rhino is een 165 en heb zelf een 160 variant in winterdeken. Past opzich netjes maar ook hier heeft ze een blote kont in. Wat op de foto niet heel duidelijk is, zal eens zoeken naar een andere foto. En dan vind ik het wel veel geld voor een dergelijke deken als hij toch net niet perfect zit.

btw ik ben verliefd op jouw herritage PD big square :+

Haha ja hij is mooi he :')

[ [url=m/EuG0fm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met halsstuk:
[ [url=m/HqUTu0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Btw: Er ligt hier wel nog een deken onder om te passen! Hij moest schoon blijven i.v.m. eventueel ruilen _O-

Hier ook de Amigo Pony. Geen schurende plekken meer op de borst. Geen hangende achterkant.

Afbeelding

Ooteman heeft de 0gr nu met korting dacht ik.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 19:41

Bedankt!
Dan mss toch maar de amigo proberen, ze zien er mooi uit!

Kun je bij ooteman retour sturen als het niet past?
Of ben je dan 2x verzendkosten kwijt? Sorry dat klinkt mss heel flauw maar het heeft allemaal al zo veel geld gekost en met de andere pony in de kliniek zijn mijn ribben een beetje op inmiddels .. :\

Edit: Nevermind ze gaan vanaf maat 168

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:51

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:53

Ik heb die van mij van Agradi, hoewel ik normaal geen beste ervaringen daarmee heb ging het nu gewoon goed :+ De gewone Amigo's beginnen bij grotere maten en de Pony zijn de kleine maten.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 19:54

Die heb ik toevallig net in mijn winkelmandje gedaan :D
De 110/160
Verzenden is gratis, retouneren volgens de voorwaarde die niet helemaal duidelijk zijn misschien ook maargoed :+
Ik ga de gok wagen denk ik :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:56

Duimen dat die mooi past. Hier totaal geen klachten!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:00

Heb je wel eens een Horze Avalanche geprobeert bij dr?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 20:05

Nee wist niet eens dat horze dekens had :D
Hoewel ik niet zo fan ben van horze mbt het verhaal wat naar buiten is gekomen..

Heb nu de Amigo besteld dus die wacht ik even af

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:06

ik ben ook geen fan door dat verhaal, maar 1 van mijn pony's helaas wel. Op haar passen ze namelijk perfect.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 20:11

Ik zoek eerst nog even verder, mocht ik nu écht niks vinden kan ik m altijd nog proberen, bedankt :j

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:16

En een pagony tiger. Vind ik zelf ook den fijne deken. En vallen niet super groot.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:19

165 lijkt mij zo groot voor een paardje van 1.32, mijn pony van 1.45 had dezelfde maat.
Je ziet inderdaad ook dat veel merken in die maat te groot zijn op je pony, behalve de BR. Mijn ervaring is ook dat br klein valt dus dat klopt dan wel.
EJ valt juist regelmatig groot uit. Zeker de regendekens zonder vulling. Bij veel merken wel denk ik. Ik zou dan voor een 1.55 gaan om te proberen, behalve van BR omdat die klein valt.
Hier op stal staat een smalle pony met een qhp deken die mooi valt.
De ponydekens van horseware vielen bij mijn ponys wel altijd heel mooi.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 20:26

Ik heb ook een hoop 155 geprobeerd, maar bij alle dekens 155 heeft ze blote billen en dat wil ik niet. Zeker niet omdat ik haar ieder jaar moet scheren.
Heb nu een Amigo pony besteld 110/160 dus er tussen in.
De EJ dekens heb ik in 155 en 165 geprobeerd.
QHP 155 is ook te groot, deze is aan flarden gescheurd :+

Ze heeft een rhino winterdeken ondermaat 160 en deze is eigenlijk net te kort.
De 165 van de BR jos lansink serie past tot op heden het allermooiste. Overige BR's vallen een stuk anders omdat die van 157 naar 167 gaan..

Pony heeft overigens een rare bouw hoor, ze heeft ook een maat cob van hoofstel dus ja :Y)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 20:47

ohneee wat ben ik een sukkel. Heb ik de pagina denk ik ververst en nu heb ik een 75/115 besteld. Die zal echt passen ja -O-

Heb er een mailtje achteraan gestuurd, en anders mss morgen maar even bellen.
Man o man wat dom ...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:56

Kan je de bestelling niet annuleren nog?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:57

Harry's Horse al geprobeerd? Die willen wel is goed passen op een smal gebouwd paard.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 20:58

Nee Saams :')

Harry's Horse geprobeerd ja. Die vallen erg groot is mijn ervaring pastte helaas ook niet mooi. Die passen op mijn ruin overigens ook niet zo mooi.

Afbeelding
Dit is een 155 qua lengte wel goed (de eerste 155 die niet te kort is :P ) maar deze is vreemd genoeg bij de hals weer te krap, heb er ook een zonder halve hals geprobeerd een paar jaar terug en die was bij de borst weer te ruim :')

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:55

heb je er al geprobeerd met een hoge loop split?
Dat sluit beter in de hals en door de lange loop splitten geeft tie ook meer ruimte naar achteren.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:11

Wij hebben ook een smalle pony. Van twee dekens ging bij haar de schoft kapot. Nu horseware amigo en die zit super. Ik koop nooit meer iets anders!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 00:20

Er zijn inderdaad ook van die dekens met een loopsplit bijna van boven tot onder. Ben even het merk kwijt... EJ heeft er ook een in de collectie toch?
Ik heb er geen ervaring mee maar het klinkt wel logisch.

Maar ik zweer inderdaad ook bij de horseware pony lijn! Zit eigenlijk altijd fijn!
En bepaalde EJ dekens ook wel, meestal die met de lange staartflappen. Die vallen alleen wel vrij ruim. Daarvan zou dan 155 een optie zijn. Fijne van die engelse dekens is inderdaad de tussenmaat 160. Weatherbeeta en bucas hebben dat ook. Ik heb alleen ervaring met de bucas van jaren geleden, die schuurde bij mijn pony. Inmiddels schijnt het wel beter te zijn.

Wat je ook kan doen is marktplaats afstruinen naar koopjes, dan kun je bij wijze van spreken, passen wat je wil.
Ik heb daar ook al vaker hele leuke koopjes gedaan wbt dekens die ik nieuw nooit zou kopen. O.a rambo, duurste lijn van horseware.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 04:59

marktplaats heb ik al geplunderd :D
6 dekens gekocht in 2 weken tijd maar geen enkele die past.
Dat is ook niet meer leuk want betaal steeds verzendkosten en zo draai ik ook op aardig wat verlies uit. Met de Rhino deken in de op had ik geluk die heb ik met winst kunnen verkopen :Y)
Hierdoor krijg ik wel te maken met boze verkopers trouwens omdat ik de dekens vrijwel direct weer verkoop en dat wil ik ook niet :=
En laten liggen vind ik ook zo zonde. Heb inmiddels een erg grote collectie dekens van maat 155/165.
Lang niet alles staat in de op namelijk. Ben sinds kort begonnen met foto's maken/bij houden welke specifieke modellen niet passen.
Zo heb ik van HKM al 3 soorten geprobeerd. HH 2 soorten, BR 1 soort etc etc.

Ik weet iig welke merken/modellen ik absoluut niet hoef te proberen. Dus nu proberen we maar weer nieuwe dekens.
Mijn hoop is toch stiekem gevestigd op de amigo haha.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:10

En een deken op maat laten maken? Bij renco origional maken ze de deken evt op maat voor je paard als je de maten doorgeeft. Zijn oerlelijke dekens maar wel functioneel.