Privé begeleiding omgeving Amersfoort of goede bijrijdster?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Privé begeleiding omgeving Amersfoort of goede bijrijdster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:34

Ja privé les.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:47

Andere boeg(naast dochter goede les) zelf op de grond aan de gang?
Denk aan longeren(dubbele longe? )werk aan de hand. Alles wat maar uitdaging geeft, en op juiste manier toegepast zeker toegevoegde waarde voor het rijden!

Wbt les nog 1 ding: zeker als kinderen zo jong zijn is imo regelmaat in lessen erg belangrijk.
Het leren komt nog met name door herhalen, terwijl (sommige! ) volwassenen uit een goede les heel veel informatie kunnen halen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:02

Ook ik kan Alice zijlstra van harte aanbevelen! Het grote voordeel is dat ze zelf erg klein en tenger is en af en toe misschien ook eens op de pony kan stappen om wat 'bij te schaven'

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:08

Demyana schreef:
Ik heb eens gegoogeld op Alice Zijlstra. Lijkt inderdaad precies wat ze nodig hebben ! Zou een aantal privelessen ze voldoende op pad helpen? Ze hebben nu ook les, maar er wordt m.i. best snel voor 'aanpakken' gekozen, terwijl de onzekerheid er afstraalt... Ik werk met kinderen en heb zelf ook 5 kinderen.... En merk dat straffen/onzekerheid een slechte combi is.. Ik vermoed dat dat bij paarden niet anders is..

Nee denk een paar lessen niet genoeg ,daar zit eigenlijk wel langere tijd in. Persoonlijk zou ik altijd prive les willen voor kinderen.

Demyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 22:26

Vandaag heeft buurmeisje haar gereden. Ze liet gelijk een paar kuren zien (niet van maatje weg willen en lekker bokken bij aangalloperen.. Maar ze deed het 1x en daarna liet ze zich prima sturen en op het laatst kon ze al gewoon langs haar maatje lopen, zonder te draaien of te stoppen. Super!
Nu hopen dat ze dit vaker wil en kan doen, want de klik is er. Helaas heeft ze zelf 3 pony's thuis om op te rijden, dus wel druk, maar ze wilde het zelf wel vaker doen! Positief is dat ze ook lid van de ponyclub is en naast de deur woont.