Hoe corrigeer je een paard dat naast de man steigert?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:11

salome_xxx schreef:
Zoals iemand al zei: met je stem laten merken dat je het niet toelaat!! Je paard achteruit zetten helpt ook, dan kan hij niet meer steigeren!!

Nou, als ik de mijne achteruit zet als ze weer eens loopt te klieren aan de hand gaat ze juist net zo snel met de voetje van de vloer!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:15

Afwachten...?
Hier een pubertje van bijna 2 die ook graag uit het niets de lucht ingaat, meestal uit protest. Bij haar wacht ik gewoon af tot ze weer beneden staat. Pas als ze braaf doet wat ik vraag wordt ze beloont.

Nu is het wel dat de mijne heel relaxed omhoog gaat, dus bij haar is dat wel 'veilig'.

Anders voorwaarts trekken? Een lopend paard kan niet steigeren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:23

Esther schreef:
In de wei laten staan als ze steigert en de rest van de paarden wel binnenhalen. Een half uurtje tot een uurtje later haar op gaan halen, doet ze het weer, laat haar dan maar een nacht alleen buiten. Meestal kiezen ze dan eieren voor hun geld omdat ze niet alleen achter willen blijven en kun je ze de volgende keer gewoon meenemen.

Dat zou bij die van mij echt niet werken. Die geeft daar helemaal niks om :')

Ik zou eens ( uit het zicht van je paard) spieken wat ze doet bij anderen die haar binnenhalen en ook hoe die mensen haar binnenhalen ( lichaamstaal en reactie).

Zhads

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:30

Ik weet niet wat je gedaan hebt maar zeker combineren met een flinke stemhulp "eeh nee!"
Na een poosje zou alleen die twee woorden genoeg moeten zijn om naar beneden te komen.