Nieuw paard dreigt te trappen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StephanyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 19:37

Inderdaad Zweden ligt niet echt om de hoek . Heb in NL ook wel een aantal ervaren 'paarden vriendinnen' maar die kunnen helaas niet even langs komen om te helpen.

StephanyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 19:48

Cococo schreef:
Maak rustig contact, voel je aandacht als je naar hem kijkt.
Probeer eens te voelen of je recht naar hem kijkt of met zachte ogen.

Ben nieuwsgierig wat je hier mee bedoeld

Misschien wil hij inderdaad alleen trappen ( als hij dat al wil) naar 'iets' en niet gericht naar mij.
Ik ben nu al dagelijks bij hem in de weide idd om gewoon 'bij elkaar' te zijn. Niks moeten, geen druk. Misschien had ik onbewust verwacht dat hij eerder zou wennen of niet goed gerealiseerd dat 't uiteraard een impact heeft zo'n verandering.

Maar denk ik zeker wel dat 't goed komt!

IMJ

Re: Nieuw paard dreigt te trappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:51

Trappen is zeker not done. Zou zijn kuddegenoot ook niet toestaan. Tis wel zo'n 700kg wat even uithaalt. En nee, in elkaar slaan hoeft natuurlijk niet.

Fijn dat je vandaag even wat hulp had en dat t goed ging.

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:30

StephanyM schreef:
Cococo schreef:
Maak rustig contact, voel je aandacht als je naar hem kijkt.
Probeer eens te voelen of je recht naar hem kijkt of met zachte ogen.

Ben nieuwsgierig wat je hier mee bedoeld

Misschien wil hij inderdaad alleen trappen ( als hij dat al wil) naar 'iets' en niet gericht naar mij.
Ik ben nu al dagelijks bij hem in de weide idd om gewoon 'bij elkaar' te zijn. Niks moeten, geen druk. Misschien had ik onbewust verwacht dat hij eerder zou wennen of niet goed gerealiseerd dat 't uiteraard een impact heeft zo'n verandering.

Maar denk ik zeker wel dat 't goed komt!

Als je op paaed gericht bent, denkt hij dat hij de volgende snack is.
Als je meer zacht kijkt, de randen ziet, alles overziet, is hij niet meer HET doel en kan hij zich ontspannen.

Verder goed, neem de tijd, maar ga ook voelen wanneer het de tijd is.
Volgens mij moeten wij mensen leren en kunnen dat uitstekend leren van paarden

StephanyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 10:19

Citaat:
Als je op paaed gericht bent, denkt hij dat hij de volgende snack is.
Als je meer zacht kijkt, de randen ziet, alles overziet, is hij niet meer HET doel en kan hij zich ontspannen.

Verder goed, neem de tijd, maar ga ook voelen wanneer het de tijd is.
Volgens mij moeten wij mensen leren en kunnen dat uitstekend leren van paarden

Bedankt voor je uitleg! Ik denk idd dat ik het heel goed begrijp en dat ik het ook ' fout' doe. Ik probeer niks van mijn paard te verlangen nu. Maar als ik de wei sta kijk ik waarschijnlijk wel naar hem met een blik van ' kom hier ik wil je leren kennen ' haha.

En ik ben er ook van overtuigd dat wij van paarden ( en vele andere dieren) een hoop kunnen leren.

StephanyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 10:10

Bedankt iedereen voor de reacties! Gister gelogeerd en dat ging goed!

Voordat we gingen longeren schrok hij op stal nog ergens van en trok hij een halster stuk. Rustig nieuw halster omgedaan. Alleen daarna kreeg ik zijn bit absoluut niet in. Heb hem op stal gezet en ben een uur later weer naar stral gegaan. Toen had ik duidelijk wel de overhand en kreeg zijn bit redelijk makkelijk in. En verder ook heel braaf!

Nogmaals thanx voor de reacties geeft me weer vertrouwen

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:21

Klein dingetje misschien, misschien is het niks hoor, maar je weet het nooit. Mijn paard heeft ook een gloeiende hekel aan : met 2 touwtjes vast staan. Als ze geschoren wordt bijvoorbeeld flipt ze compleet als ze vast staat. Laten we ze los staan, is ze de rust zelf en vind ze het prima ! Ook als we ze uit de wei gaan halen, weigert ze dienst als je druk op je touwtje zet. Maak je ze los, loopt ze zo achter je aan. Vreemd paard ! Maar die is verder heeel braaf en absoluut niet zenuwachtig of dominant, ze trapt ook niet of wordt niet gevaarlijk maar ze loopt dan absoluut niet mee en gaat tegen hangen. Heeft gewoon aparte trekjes. Misschien kan je proberen om hem/haar buiten te poetsen waarbij je hem/haar vast houdt aan het touw en kan mee draaien als hij/zij draait. Staat tie stil, even stoppen en belonen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:44

Fijn dat het al beter gaat.