Leren laarzen wie wat waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:38

Jiildou23 schreef:
Ik vind dit echt reuze interessant. Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar nieuwe leren rijlaarzen dus deze tips zijn voor mij ook meer dan welkom. Vraag me ook af of er mensen zijn die de Petrie of andere soort duurdere laars ook gewoon bij de Divoza/Epplejeck heeft gekocht of echt via een speciaalzaak?

Hier een paar petrie en cavallo's in bestelling staan bij divoza!

Cavallo heeft ook een heeel uitgebreid maatsysteem!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:42

Jiildou23 schreef:
Helaas is de speciaalzaak Van Huet voor mij veel te ver weg. Denk wel dat ik een speciaalzaak nodig heb, want ik heb vrij korte onderbenen en tijdens een rondje google en marktplaats vond ik het erg lastig om de juiste maat te vinden, maar heel erg bedankt voor jullie reacties!

Voor mij was het ook 100 km rijden. Maar had het er wel voor over. Ben er zo blij mee!!
Ik heb ook hele korte onderbenen. En heel smal, maar met een vrij grote voet. Beetje een kinderbeen met volwassen voeten :P

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:50

Jiildou23 schreef:
Helaas is de speciaalzaak Van Huet voor mij veel te ver weg. Denk wel dat ik een speciaalzaak nodig heb, want ik heb vrij korte onderbenen en tijdens een rondje google en marktplaats vond ik het erg lastig om de juiste maat te vinden, maar heel erg bedankt voor jullie reacties!

Levade in haarlem :j

anoniem16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:04

Ik zou enkel laarsjes en chaps pakken als ik jouw was. Deze passen zich zelf aan aan je kuiten.

KatooG

Re: Leren laarzen wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:11

Ik heb er van het eigen merk van EJ. Simpele zwarte met een veter bij de voet. Vind ze niet fantastisch, worden snel lelijk, maar ik heb er ook wel een hele winter in een modderbadpiste mee gereden. Voor 1x per week rijden vind ik het prima maar met vaak rijden denk ik dat ze niet lang gaan leven.

Heb al veel goeds gehoord over cavallo en celeris en daar kan je blijkbaar op maat gemaakte laarzen hebben onder €600. Er is een heel topic over celeris.

magootie

Re: Leren laarzen wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:23

Als je van lange wachttijden houd moet je voor Celeris gaan ;)
Ik heb er vorig jaar ook naar gekeken. Heb ze in het echt gezien en gevoeld en was niet mijn ding. Vind de afwerking vaak niet mooi en de voet vind ik echt heel lelijk!

Ik heb voor Petrie gekozen, wel wat duurder maar het zijn echt prachtige laarzen geworden! Krijg er veel complimenten op als ik op wedstrijd ga!