Wat denkt een paard? Paard verkopen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:35

Suzanne F. schreef:
Je moet geen menselijke emoties projecteren op een paard. Als een paard te eten en te drinken krijgt en goed wordt verzorgd, dan is het gelukkig. En je moet ook nooit denken dat jij het beste voor je paard kan zorgen. Wie weet komt ze ergens terecht waar ze veel gelukkiger is, waar ze lekker getraind wordt, een grote wei heeft, vriendjes en een lief baasje.

Nee, zo simpel is het niet. :) Ik denk dat dit één van de grotere misverstanden is in de paardenwereld. :)
Paard zal het geen ramp vinden als baasje een tijdje niet komt als al de rest hetzelfde blijft maar als en baasje en al de rest veranderd dan kan een paard daar wel degelijk last van hebben. :(:)

Máár. In de huidige situatie is TS niet gelukkig en daarmee paard waarschijnlijk ook niet want het geeft hoe dan ook "wrevel" en "stress". Deze situatie. Paard dat in discussie gaat, heeft stress.
In dit geval zou ik de voordelen tegen de nadelen af wegen... En zou ik verkopen absoluut overwegen...

DrFurioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:46

Mijn vriendin had een soort van zelfde situatie met haar paard en heeft toen toch een bijrijder genomen, hoewel haar paard ook nog te koop stond. Alleen doordat het op een gegeven moment zo goed ging met de bijrijder, kreeg zij zelf ook weer zin om te rijden en heeft ze het alsnog weer zelf opgepakt. Wellicht is dat een optie voor je? Verkopen kan altijd nog.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 13:28

Ik heb mijn beslissing al gemaakt. En daarbij heb ik ontzettend veel aan jullie reacties gehad. Bedankt daar voor.

Ze blijft. Ze is te veel gehecht aan mij en te eenkennig. Een ander die iets van haar vraagt en het is meteen stress. Ondertussen heb ik Een bijrijdpaard gevonden waar ik lekker mee de sport in kan :)

dieseltje

Re: Wat denkt een paard? Paard verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:43

Goed plan, geeft vast rust nu je de knoop hebt doorgehakt.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:49

Ik ben blij dat je haar houdt. Je zegt dat ze te moeilijk is voor je. In welk opzicht? Protesteert ze? Verstaat ze je hulpen niet? Gaat ze er vandoor? Want dat zijn dingen die wel op te lossen zijn hoor, met les. En misschien zou je ook eens kunnen kijken naar een bepaalde methode voor de omgang met je paard. Waarbij je wederzijdsvertrouwen wint en door middel van spelen en affectie meer plezier hebt met elkaar. Iets van Natural Horsemanship ofzo. Proberen kan altijd. Wat heb je te verliezen?

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:27

Wat fijn dat je een goede oplossing hebt kunnen vinden en super dat je haar houdt +:)+

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:52

MentjesMusic schreef:
Ik ben blij dat je haar houdt. Je zegt dat ze te moeilijk is voor je. In welk opzicht? Protesteert ze? Verstaat ze je hulpen niet? Gaat ze er vandoor? Want dat zijn dingen die wel op te lossen zijn hoor, met les. En misschien zou je ook eens kunnen kijken naar een bepaalde methode voor de omgang met je paard. Waarbij je wederzijdsvertrouwen wint en door middel van spelen en affectie meer plezier hebt met elkaar. Iets van Natural Horsemanship ofzo. Proberen kan altijd. Wat heb je te verliezen?

Ik denk dat we gewoon allebei iets anders willen. Ze doet liever grondwerk of gaat liever het bos in en ik zal graag dressuurmatig willen rijden en springen. Springen doet ze overigens wel, maar ze gaat echt idioot hard. Laten we zeggen dat zij gewoon niet zo serieus wilt rijden. We wisselen het al flink af en ik rijd haar ook bitloos, maar die twee dagen in de week dat ik dan van haar vraag om wat serieuzer te rijden.. zelfs die kunnen er niet van af en dat vind ik moeilijk. Dat ik wel mee geef met wat zij graag wilt, maar zij het me niet terug geeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:54

igor001 schreef:
MentjesMusic schreef:

Ik denk dat we gewoon allebei iets anders willen. Ze doet liever grondwerk of gaat liever het bos in en ik zal graag dressuurmatig willen rijden en springen. Springen doet ze overigens wel, maar ze gaat echt idioot hard. Laten we zeggen dat zij gewoon niet zo serieus wilt rijden. We wisselen het al flink af en ik rijd haar ook bitloos, maar die twee dagen in de week dat ik dan van haar vraag om wat serieuzer te rijden.. zelfs die kunnen er niet van af en dat vind ik moeilijk. Dat ik wel mee geef met wat zij graag wilt, maar zij het me niet terug geeft.

Je weet dat ze een paard is en geen mens he? Dat ze niet denkt in dezelfde termen en op hetzelfde niveau ?

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:56

Dat weet ik. Maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel ;)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:17

Goed plan TS, verstandige keuze die je maakt.

Ik heb zelf 2 keer paarden verkocht maar doe het nooit meer.
Ze missen je wel degelijk (en andersom ook).

Ik heb nu een paard gekocht en die blijft tot hij zijn laatste adem uitblaast bij me.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:08

igor001 schreef:
Dat weet ik. Maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel ;)

Nee, om eerlijk te zijn niet. En ik vrees dat jouw paard dat ook niet begrijpt. :)
Ik begrijp dat het frustrerend is als er veel protest komt maar een paard protesteert met een reden. :) Je kan het niet zomaar gaan af doen als "onwil" want bij je lesgever doet ze het wel netjes.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:13

igor001 schreef:
MentjesMusic schreef:

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Het is al eerder genoemd. Een pittige bijrijder kan wel verandering in de situatie brengen.