Kun je rijden in een sportlegging?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:36

Lijkt mij wel kunnen, een gewone legging/ sportbroek.
Ik zou alleen wel goed op de naden op je kont en aan de binnenkant van je been letten. En misschien ook op de stugheid van de stof, voor het schuren.
De een rijd er makkelijker in dan de ander denk ik. Ik heb stalgenoten die rustig een buitenrit maken in een spijkerbroek. terwijl als ik maar aan het woord spijkerbroek denk, de schuurplekken al op mijn bips heb staan :+
Ik denk dat de gemiddelde broek ook wel sneller slijt als je het in een zadel gebruikt.

anjali

Re: Kun je rijden in een sportlegging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:07

Je kunt overal in rijden. Ligt ook wel aan het zadel wat je hebt,of het lekker zit of niet. Ik rijd altijd in een joggingbroek maar het nadeel is wel dat het erg glad is.

lisanne_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:36

Je kunt overal in rijden maar het ligt er wel een beetje aan wat voor zadel je hebt en hoe gevoelig je bent,of het lekker zit of niet. Ik heb lang "gewoon" in spijkerbroeken, leggings en joggingbroeken gereden, spijkerbroeken zijn stug en kunnen schuren, leggings kunnen glad zijn en joggingbroeken kunnen dubbel gaan zitten. Ik zeg kunnen want ik heb hier nooit echt problemen mee gehad, maar kan dus wel.

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:53

Ik geloof dat dat gewoon kan, aangezien het ook rekbaar is. Ik zou alleen letten op de naden. Ook ligt het natuurlijk ook aan het zadel :)

RenskeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:56

Alles kan maar je moet doen waar jejezelf fijn bij voelt.

HafjeChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:46

Tuurlijk kan het. Als ik haast heb rij ik in wat ik aan heb. Ik raad wel een soort van aan om zonder zadel te rijden want je hebt wel grip, maar super weinig. Aan de andere kant zit je sportlegging wel onder de haren :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:41

Ja dat kan hoor, ik weet niet of er sportlegging met siliconen grip zijn? Anders is je zadel net een ijsblokje waar je constant overheen glijd :')

Ik reed met spijkerbroeken, leggings, zomers weleens een korte broek (zonder zadel dan)
je kan met alles rijden. Je moet alleen goed kijken naar of het voldoende bescherming en grip bied. Daarnaast kijk ik met spijkerbroeken altijd goed of er steentjes of overdreven veel strass op zit aangezien dit het zadel kan beschadigen :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:58

Sizzle schreef:
Als je graag eelt op je knieen wilt dan kun je daar prima mee rijden :D

Wat voor Knie wrongen heb jij? :')

Zhads

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:32

Op onze manege rijd ongeveer elke beginner de eerste privelessen in een legging.
Lijkt me minder grip hebben maar zou moeten kunnen.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:19

SusanH schreef:
Ik heb er 1 van HKM: https://www.divoza.com/nl/hkm-starlight-rijleggings. Ik had hem iets afgeprijsd en heb er 40 euro voor betaald. Vind ik niet duur. Moest alleen wel erg wennen aan de siliconen. Nadeel van een gewone legging lijkt me dat het heel glad is. En de stof is niet op zoveel wrijving berekend en zal dus waarschijnlijk eerder slijten als een broek die speciaal voor paardrijden is gemaakt.

Heb deze ook op het oog! Maar vind de tailleband best een beetje dun. Zakt de broek niet af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:30

Nee? Gewoon de juiste maat nemen dan blijft die net zo zitten als een normale broek. Neem je hem te groot gaat die natuurlijk wel zakken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:44

Zolang je geen schuurplekken krijgt en goed blijft zitten, kan alles. Ik zweer zelf bij de shaping jeans van H&M om in te rijden. Goedkoper dan de meeste rijbroeken, goede pasvorm, grotere broekzakken (ook erg handig). Maar daarnaast ook ideaal als ik rechtstreeks van werk, of wat dan ook, naar stal ga om te rijden.

Moet wel zeggen dat ik geen glad zadel heb, maar suède achtig. Met glad leren zadel en geen stevige zit ga je wel glijden.

EquiWorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:47

Afbeelding
Ik heb deze rij-legging van Harry's Horse op het oog.... Is van wat steviger materiaal en full grip...
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Sanne_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:27

Die laatste broek! <3
Waar heb je die gevonden?

EquiWorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:11

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:46

Yvank_ schreef:
Nee? Gewoon de juiste maat nemen dan blijft die net zo zitten als een normale broek. Neem je hem te groot gaat die natuurlijk wel zakken.

Dat heeft niet alleen met de maat te maken hoor. Broeken met een lage(re) tailleband zakken bij mij automatisch, ook als ik de juiste maat heb. Ik heb hem nu wat vaker gedragen, voor mij is de tailleband iets aan de lage kant. Dus ja, soms moet ik even de broek ophijsen. Maar met rijden zit hij erg lekker. Die van Harry's horse lijkt me wat taille betreft fijner voor mij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:49

Ik heb jaren in een turnbroek gereden. Heerlijk zachte stof, geen naden en reed heerlijk. Geen last van schuur of schaafplekken. Was wel een katoenen legging geen polyester ding.

Secrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:18

Het moet kunnen maar ik denk zelf dat het niet echt lekker zit. Paardrijbroeken zijn immers gemaakt om mee te rijden.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:43

Pleunvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:10

Dit lijkt me heerlijk zitten <3

We met zo'n zitvlak met grip het liefst..., wil niet van me pony afglijden :P

Sophie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 06:26

aangezien het van Harrys horse is, denk ik dat hij wel geschikt is om mee te rijden, maar zelf zou ik toch gaan voor een normale paadrijbroek, omdat dat volgens mij veel lekkerder zit

_Ismayy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:28

Dit heb ik de afgelopen keren wel gedaan, ging prima!

sacha04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:41

Ik zat na te denken om er 1 aan te schaffen, dus ik volg even :)

Gin_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:36

T ligt eraan wat voor stof het is, of je schuurt of je glijd haha.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:55

Je kunt zelfs in een skibroek rijden, de vraag is of het comfortabel is. Bij het soort broek dat jij noemt zitten naden aan de binnenkant van het been die flink kunnen irriteren. Ik zou na twee rondjes dikke blaren hebben.