Dé tip tegen dekenslopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:49

Amanda schreef:
Ja, de Luba kwam ik net ook tegen inderdaad.
https://www.luba-paardendekens.nl/nl/fr ... d=31179370
En 150gr, wat ik liever heb dan 200gr. En 300gr voor de koudere dagen Interessant om voor de volgende winter eens naar te kijken.

Voor nu kan hij de 200gr om houden en als het volgende week warmer wordt, heb ik nog een gevoerde Bucas Smartex 1200d regendeken liggen.
De 300gr Freedom van Bucas was net gatenkaas. Maar goed, die was dan ook maar 600D en niet hufterproof :+

pol013: bisonkit is wel een goede. Alleen ducttape houdt het niet, ook niet met alleslijm. Maar bisonkit nog niet geprobeerd. Voor de gatenkaas deken wel een idee om te doen. Bij de winkelhaken wat minder denk ik.

Luba dekens schijnen niet goed waterdicht te zijn.

Een hengstendeken raad ik je zeker aan. Las dat je je af vroeg of dat wel voldoende zal zijn. Onder de hengstendeken kan je gewoon nog een andere deken doen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:55

Hier ook enorm spelende ruinen. ik heb nu een Weatherbeeta op liggen, deze is tot nu toe nog heel gebleven. Ze hangen echt met vol gewicht aan de staartflap, tot nu toe heeft hij het nog overleefd.
Als nieuwe deken nu ook een master deken besteld, schijnt ook heel scheurvast te zijn (en betaalbaar!). Deze heb ik echter nog niet geprobeerd, omdat het ineens warmer werd.
Wel heb ik de deken ingespoten met anti bijt (voor zover het werkt hoor, ik zie ze nog vol aan de staartflap hangen, meer idee voor baasje dan voor paard geloof ik).
Ik denk dat Jim deze wel moet passen, Daimy past hem ook :)

/edit de master is er ook in 150 gram
http://hypostore.nl/master-winterdeken- ... -150g.html

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:09

Hengstendeken kopen, die kun je gewoon over je andere dekens heenleggen. :)
Zelf gebruik ik ook altijd antibijt spray wat ze ook gebruiken voor de staarten van merries zodat veulens die niet afbijten. Regelmatig insprayen, werkt super.

edit; deze bedoel ik https://www.divoza.com/nl/pbh-antibijtspray

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:09

Gewoon de gaten dichtnaaien en daarna lijmen met Stormsure, gegarandeerd weer een waterdichte deken en je hoeft hem niet in de kliko te gooien.

Afbeelding

san4nie

Re: Dé tip tegen dekenslopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:34

Ik herken het helaas ook. De mijne staat ook met nog 2 ruinen, tussen de 8 en 10 alledrie. Ik doe nu ook sprayen met anti bijt, en heb geplakt met tear-aid. Maar was een paar dagen vergeten te sprayen en er zit alweer een winkelhaak in.
Hier is ook iemand die en 0 grams sloopdeken er overheen legt. Een handig idee, maar moet wel waterdicht zijn. Anders worden ze volgens mij alleen maar koud. Ik ga het volgend jaar ook zo proberen denk ik. Een sloopdeken er op.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:08

Een canvas deken kopen, en in de winter bij koud weer er een onderdeken eronder doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 04:38

Hier helaas ook ervaring met 2 hooligans. Ik moest elke 3 dagen de dekens laten repareren en dat is echt te duur.
Nu een Amigo gekocht van Ballistyc Nylon. Maar tegelijkertijd heb ik ze helaas ook met een draadje er tussen gezet dus ze kunnen mekaars deken niet meer slopen. Niet wat ik wil maar ik kon het echt niet meer betalen.
Nadeel is dat ik nu niet weet of de Amigo bijtbestendig is. Ik zit namelijk ook nog met een paard waarop veel dekens niet zo fijn bij de hals liggen en die Amigo zit hem wel heel fijn.
Anti bijtmiddel nog niet geprobeerd. Ik denk dat als het gaat regenen het spul eraf komt en dat ze wel weer opnieuw beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:56

Ik heb werkelijk ALLE soorten anti-bijt geprobeerd. Ik meurde zelf een uur in de wind..... Vooral van die PHB spray. Het heeft mijn pony niet tegengehouden om de dekens alsnog kapot te trekken :D .

Maar goed, deze pony eet ook hondekoekjes, dus hij zal wel een klein beetje in de war zijn :D

Nu maar eens op zoek naar een canvas deken, dan doe ik die gewoon over de "mooie" deken.

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:26

Vervelend he dat scheuren.
Heb zelf de epplejeck extreme. Niet al te duur en heel sterk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:29

Stormshield deken is hier hufterproof gebleken. Na 4 jaar intensief testen is de schade tot nu toe alleen een kapotte borstsluiting. Nieuwe knip eraan en hij doet het nog steeds. Deken is voor de portemonnee ook een stuk vriendelijker dan een horseware.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:23

Anne_GTI schreef:
Stormshield deken is hier hufterproof gebleken. Na 4 jaar intensief testen is de schade tot nu toe alleen een kapotte borstsluiting. Nieuwe knip eraan en hij doet het nog steeds. Deken is voor de portemonnee ook een stuk vriendelijker dan een horseware.

Waar koop je die stormshield dekens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:29

Absoluut rambo! Mijn paard en zijn vrienden doen de hele dag niks anders dan aan dekens trekken soms hangen ze er volledig aan. Maar onze rambo's hebben geen schrammetje.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:32

De stormshield deken kan je kopen bij http://www.uhg-shop.nl Je weet dat die dekens 1200 denier zijn? En dat een Fedimax deken 1800 denier is afgankelijk van welk model.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 14:50

Bedankt voor alle tips _/-\o_
Hij staat nu een week met de laatste Bucas Smartex om. Ik hoop dat hij het houdt.
Nog even en hij kan gelukkig zonder deken. (en dan maar hopen dat ze geen hapje paard nemen := )
Ik ga ondertussen kijken naar een alternatief. Ik twijfel nog tussen investeren in opnieuw een 150/200gr én 300/350gr van een sterk merk. Of een canvas deken en daar dekens onder gaan leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:28

Ik zou eerder gaan voor bijv een 100 grams rambo en dan werken met liners daarin. Zo doe ik en mijn stalgenoten dat ook.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:54

Ik zou een canvas deken nemen als je echt zekere voor onzekere wil nemen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 17:00

Yvank_ schreef:
Ik zou eerder gaan voor bijv een 100 grams rambo en dan werken met liners daarin. Zo doe ik en mijn stalgenoten dat ook.

Ik heb nu een gevoerde Bucas Smartex opleggen (=100gr?). Als deze het de komende weken overleeft, is het misschien wel een idee om deze gewoon te gebruiken en dan liners aan te schaffen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:40

Mijn stormshield is 1680 denier.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:48

Ik lees even mee. Die van mij is gek op alles wat erop gestikt zit. -O-
Dekens zijn prima, maar alles wat reliëf heeft wordt eraf getrokken.

Anti-bite lijkt me zo zielig voor de drager van een deken, die zit de hele dag in de stanklucht.

MariekeRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:06

Die dekens zijn dan wel erg sterk

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:12

Niks helpt. Uiteindelijk gaat alles kapot, tenminste in mijn groep hier. Renco, EJ die hele hoge denier deken, rambo/rhino/bucas hele reutemeteut en andere canvas/ballistic nylon helpt allemaal niks.

Oplossing hier, hele goedkope dekens kopen tweedehands. Ik geef niet meer dan een 10tje uit aan een deken. Heb nu eentje waar aan de binnenkant muizengaten zaten. Maakt mij niks uit, want het overleeft hier toch geen winter lang.