Welke aluminium 1,5 paards trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustLizz

Re: Welke aluminium 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 15:49

Ik ben niet op zoek naar de laagste prijs, maar ben ook niet op zoek naar de allerduurste 1,5 paards aluminium trailers.

Hoe komt het dat je vraagtekens hebt bij de kwaliteit van CL? Tot nu toe heb ik er geen negatieve ervaringen over gehoord/gelezen, dus ben erg benieuwd naar jouw mening.

Zadelkamer is voor mij geen must, heb ik nu ook niet en nu gaat het ook prima. Het lijkt me alleen makkelijker om mijn tuig netjes mee te kunnen nemen en het hangt dan wat overzichtelijker in een zadelkamer dan op de achterbank/kofferbak van de auto :). Het wel of niet zadelkamer verhaal is dus voor mij geen breekpunt

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:09

Bergrijp me niet verkeerd: prijs/kwaliteitverhouding bij CL is prima, maar ik denk dat als je voor degelijkheid gaat.... bij een willekeurig ander merk een beter gevoel wat bouwkwaliteit betreft.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 16:18

Ik voelde het ook niet als aanval hoor, ik ben alleen benieuwd naar de onderbouwing van wat je schreef.
Ik sta op het punt een grote uitgave te gaan doen en dan is het altijd fijn om goed op de hoogte te zijn van ervaringen/meningen van anderen.
Dus als je nog meer info erover hebt waarom je bij elk ander merk dan CL daar een beter gevoel bij hebt dan hoor ik het graag. Je zal er vast een reden voor hebben om het aan te geven en daar ben ik dan erg benieuwd naar.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:47

ik heb nu een Humbaur uit 2012 (als bodem en houten opbouw) en ga deze in april inruilen voor de Bockmann Uno in Aluminium. Wel een dure grap maar dan ook maar goed.

Wat mij opviel bij de XX trail was de stabiliteit van de zijwanden. Deze wanden kon je makkelijk bewegen/bewerken als mens met 2 handen. Aangezien mijn paard niet zo rustig staat op de trailer viel de XX trail daarom voor mij af.
Wat ik jammer vond bij de CLiberte was dat deze niet volledig aluminium is. de neus is polyester. Ook stel ik mijn vragen bij hoe stabiel/stijf de wanden zijn.

Humbaur in alu wilde ik niet omdat ik de wanden niet voldoende stevig vond. Ook de enkele zijbalk aan de zijkant bij de klep vond ik te minimaal.

Misschien is een jonge tweedehands een betaalbare optie? Ik zag van t weekend op marktplaats ene Bockmann uno uit 2014 te koop staan.

Succes met je zoektocht en de uiteindelijke keuze!

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:21

Ook ik ben op zoek naar een 1.5 paards alu trailer. Ik ben op zoek naar een mooie middenweg; wel degelijkheid, maar niet de allerduurste.

- Betreft degelijkheid scoort de CL en de Xx trail net iets minder. Mindere kwaliteit, minder degelijk, te zien in bijvoorbeeld schroefjes. De scharnieren van de CL zien er bv toch wat kwetsbaarder uit. Voordeel is het gewicht, met name de Xx trail. De CL is voor het geld compleet en volgens verschillende ervaringen liggen ze fijn, stabiel achter de auto.
- De Ifor heeft inderdaad hout in de wanden verwerkt.
- De humbauer single is degelijk, maar qua prijsklasse net wat hoger.
- De Henra performance lijkt mij ook wel wat. Die ligt er qua prijs net tussen in. Staat bekend om de goede bodem met 15 jaar garantie.
- Met de Sirius heb ik geen ervaring. Maar veel mensen zijn er positief over.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:36

Alice13 schreef:
Ik heb een Henra maar dan een twee paards heel erg blij mee en vergelijking met stalgenootje die een (houten) humbaur heeft vind ik de henra veel degelijker zelfde geld voor de cheval. Net iets minder stevig.

Ff offtopic. Waar laat jij je hooinet? Ik heb namelijk geen ring voor mijn hooinet in mijn Henra.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 12:45

Fijn om nog wat meer ervaringen te lezen.

@CKR, ik heb gister ook gebeld voor een Sirius, maar die liggen qua prijsklasse een stuk hoger begreep ik. Ik hoorde iets van rond de € 7.000 incl. btw, terwijl de anderen (CL, XX Trail en ook de Humbaur daar toch nog wel een flink stuk onder zitten). De Henra ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar. Heb nu een houten Henra en iedereen roept over de degelijkheid van mijn trailer.

Met XX trail heb ik een minder gevoel dan bij de CL, maar dat is enkel gebaseerd op de verhalen die ik er tot nu toe over lees dan dat het echt op concrete dingen gebaseerd is.

@Vwestra: was het een aluminium die je had gezien? Ik zie echt heel weinig 1,5 paards gebruikte aluminium trailers op MP (en bokt markt etc) voorbij komen en als je ze al vindt, scheelt het weinig met een nieuwe.

Ik heb op het moment een paar aluminium 1,5 gezien op MP, een Humbaur uit 2010 voor bijna 5.000, een humbaur uit 2016 en recent een Atec Starline (deze laatste twee allebei voor 5.250 marge).

Ik zou mijn trailer zakelijk kopen en dus de btw terugvragen, dus marge trailers zijn voor mij dan niet zo interessant, tenzij ik ze niet zakelijk koop.

Als ik dan bijvoorbeeld naar de CL kijk, die komt op ongeveer € 4.800 (ex btw. incl zadelkamer) en dan zou ik een gloednieuwe hebben voor minder dan een gebruikte marge trailer.
De Humbaur heeft momenteel een goede (landelijke) aanbieding waar ik ook nog eens naar wil kijken.
Sirius heeft wat ik begreep geen echte aanbiedingen en komt dan toch echt wel een stuk hoger uit.

Ik heb wel een trailer om in te ruilen maar dat gaat denk ik geen duizenden euro's opleveren ;)

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:55

De Henra Performance kost (advies) 4.990,00 excl. BTW. Momenteel hebben ze af fabriek de Black Edition (tegen geringe meerprijs): zwarte kap met glitters, sportvelgen enz...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:59

Ik zou geen trailer met zwarte kap nemen. Die wordt loeiheet als je op een mooie zomerdag een poosje op het parkeerterrein van de wedstrijd moet bivakkeren.

Bij mijn vorige trailer was de opbouw zwart, en dat wil ik ook niet weer. Ontzettend onhandig met achteruit rijden in het donker, omdat je de trailer dan niet/slecht in je spiegel kan onderscheiden. (De straat bij mijn oprit is omzoomd met hoge eiken en net bij mijn huis staat geen lantaarnpaal.)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 14:15

Ik heb van de week ergens gelezen dat het niet echt uitmaakt of het een donkere of lichtere kap is qua warmte, maar als ik jou ervaring lees, dan werd dat dus toch wel warm.. Naar jou idee ook waremer dan met een lichte kap?

Ik laat hem zelf eigenlijk nooit lang op de trailer. Gebruik het meer voor buitenritten en weekendjes weg, dus hij staat doorgaans alleen in een rijdende trailer en eventjes voor het wachten om eraf te mogen. Voor mij zou een zwarte kap vooralsnog denk ik niet zon probleem zijn :)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 14:15

Elegance schreef:
De Henra Performance kost (advies) 4.990,00 excl. BTW. Momenteel hebben ze af fabriek de Black Edition (tegen geringe meerprijs): zwarte kap met glitters, sportvelgen enz...

Dat klinkt ook niet verkeerd. Is dat incl. zadelkamer? En wat voor meerprijs heeft de black edition?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:34

Ik volg even! Ben momenteel ook opzoek naar een nieuwe trailer, wel 2 paards, maar zit steeds te kijken naar diezelfde modellen. Moet zeggen dat ik een tijdje terug een 1.5 paards van Cheval Liberte gehuurd had en die beviel wel heel goed eigenlijk. Dus overweeg nu die als 2 paards, maar wellicht komen hier nog wel andere opties voorbij :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:39

Ik heb n CL ( 2 paards, dan) en ben er super tevreden over. Heb geen ervaring met andere aluminium trailers. Die van ons is 4 jaar oud en ziet er uit als nieuw.
Zit ook n voorlader in ( gebruik ik nooit) en de achterklep kan als n deur open ( daarvoor wilde ik deze trailer o.a. ook. Klep is ook niet zo steil.
Zadelkamer wil ik niet, vind t alleen handig voor natte spullen etc. Heb liever plek om te bewegen.

Verder voel ik m amper en ligt ie goed op de weg.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:42

Ik heb vorig jaar een alu Henra Performance 1,5 prds gekocht. Heb toen ook een XXtrail bekeken, maar was daarover minder tevreden over o.a. het sluiten van het verzorgingsdeurtje en de klep. Dus voor iets duurder (en ook zwaarder) gekozen ;)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 14:45

Getup en mariekerocky, leuk om te horen!
Vind het vooral fijn om te lezen dat de klep niet zo steil is. Mijn huidige trailer vind ik wel iets steiler en mijn jongere paard vind het eruit lopen toch wel vrij lastig. een lagere uitstap is dan wel een super fijn pluspunt.

Hoe houd jij hem bij Getup? Qua schoonmaken en onderhoud bedoel ik? Laat je hem jaarlijks checken? Heb je er na aanschaf al kosten aan gehad?

Algemene vraag: hoe zit het met de onderhoudskosten op langere termijn bij aluminium? Het kan niet rotten net als hout, maar ben benieuwd wat voor onderhoud je tegen kan komen naast de eventuele jaarlijkse onderhoudsbeurt?

Henra dus ook goede berichten over in het topic, ga ik zeker eens in het echt bekijken!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:50

Hier ( luxemburg) moeten de trailers verplicht elk jaar naar de controle. Maar zou t zelf anders ook laten checken. Verder nog geen kosten aan gehad.

Onze trailer staat wel binnen, dus ziet er nog mooi uit. Spuit m regelmatig schoon en dat is t.

Ben fan van Bockmann, maar heb dan liever n nieuwe CL. Een nieuwe Bockmann ging niet lukken hihi

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:58

Ik heb een nieuwe xxtrail, 2 paards. Bevalt goed, basic trailer. Geen luxe, maar verder prima. Het verkoopbrdrijf was juist weer geen fan van CL.
De XXtrail is trouwens gebouwd op een onderstel van Atec.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:07

Let ook even op de schoren aan de buitenzijde. Een betere trailer heeft er 2 of 3. In elk geval belangrijk dat bij de voorzijde ook schoren zitten. Niet dat alleen de borststang de gehele opbouw bij elkaar moet houden.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 15:15

Dat is goed om te weten Elegance, dat wisselt nogal per model zie ik. Maar dacht dat Humbaur toch ook erg degelijk is, maar als ik het goed zie,heeft die er ook maar 1 aan de achterkant..

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:23

Klopt..... daar ontbreekt de schoor aan de voorzijde... de trailer zal echt niet uit elkaar vallen, maar ik zie het liever wat degelijker.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 17:27

Zou het trouwens beter zijn om met of zonder inruil een nieuwe trailer te gaan kopen?
Met andere woorden, kan ik mijn trailer beter zelf verkopen en zonder "oude" trailer bij de dealer komen of zou dat niet veel uitmaken?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:14

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:00

Ik zou inruilen, verkopen lukte mij niet. Wel veel interesse, maar ook veel afhakers. Uiteindelijk ingeruild.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:20

Met verkopen kun je misschien iets meer krijgen. Maar weegt niet af tegen t gemak van inruilen. Kan zomaar n tijd duren.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:55

De Weijer traveller is ook een mooie en degelijke optie. Nederlandse trailer en erg sterk geconstrueerd. Komt incl. zadelkamer op ca. 5250,- ex. BTW

Afbeelding