Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Althans, dat vond ik toen wel ontzettend leuk. Zo groeit het vertrouwen en dan komt het eigen pony gedeelte later wel. Ze is nog maar 6, geef haar lekker de tijd!
MamaMandy schreef:Bedankt voor alle adviezen.
We hebben verkoop kort overwogen, maar dan bevestig ik de angst van mijn dochter. Dat zou jammer zijn.
Ze heeft nog heel veel plezier in het rijden, ze rijdt hiernaast op een lieve sul en op stal staat een meer doorgetrainde, maar ook sensitieve pony waar ze incidenteel mee rijdt.
Ze is verder dol, verliefd, knettergek op deze pony. Ze heeft gekokhalst van verdriet toen we een eventuele verkoop overwogen.
Ik denk dat er veel potentie zit. De pony is haar spiegel en zij (ze is hoogsensitief) moet leren omgaan met haar emoties en ze controleren.
Een gaaf projectje wat best tijd mag kosten hoor, het gaat om het traject en niet om een snel doel.
Ik denk dat mijn dochter met grondwerk het vertrouwen weer kan vinden in de pony, dat gaat uitstralen en dat de pony hier positief op gaat reageren.
De pony ziet bakkabouters en roze olifanten, dat doet ze ook bij andere ruiters (een vriendinnetje van 2 jaar ouder en meer leiderschap is er op gestapt), maar de pony moet zich kunnen herstellen met hulp van een zekere ruiter.
Ik kan leiderschap en zekerheid niet afdwingen bij mijn dochter, dat moeten we haar leren eigen te maken.
Zolang ze op deze manier plezier houdt, dan er maar even niet op-wel langzaam uitbouwen, wordt de pony niet verkocht.
Rest mij de vraag: tot in hoeverre moet ik assisteren of loslaten.
Mijn dochter bouwt ontzettend op mij, maar daarmee stimuleer ik ook niet echt om zelf initiatief te nemen...
En een kleine note: ik laat mijn dochter zeker niet longeren en ze doet niks helemaal zelfstandig

MamaMandy schreef:Ik denk dat er veel potentie zit. De pony is haar spiegel en zij (ze is hoogsensitief) moet leren omgaan met haar emoties en ze controleren.
Een gaaf projectje wat best tijd mag kosten hoor, het gaat om het traject en niet om een snel doel.
Citaat:Ik denk dat mijn dochter met grondwerk het vertrouwen weer kan vinden in de pony, dat gaat uitstralen en dat de pony hier positief op gaat reageren.
Citaat:De pony ziet bakkabouters en roze olifanten, dat doet ze ook bij andere ruiters (een vriendinnetje van 2 jaar ouder en meer leiderschap is er op gestapt), maar de pony moet zich kunnen herstellen met hulp van een zekere ruiter.
Citaat:Rest mij de vraag: tot in hoeverre moet ik assisteren of loslaten.

MamaMandy schreef:Bedankt voor alle adviezen.Citaat:We hebben verkoop kort overwogen, maar dan bevestig ik de angst van mijn dochter. Dat zou jammer zijn.