Geen bak aan huis, slecht weer WAT NU?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Salora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:23

mariavank schreef:
Salora schreef:
Ik rijd wel "gewoon" in de wei.

Inderdaad erg nat. Een fikse galop durf ik niet aan. Maar stap en drafwerk kan prima.

Ja, ik doe ook af en toe, maar soms is het gewoon te nat :(

Dat herken ik wel!

Bij mij is 1 deel van de wei wat hoger. Plusminus 15 bij 30 is altijd redelijk droog. (Afdruk is dan max 2 cm diep in de grond).
Andere stukken zak je tot de koot in weg.

Andere optie is inderdaad buiten rijden.

Of de ongeving afzoeken. Misschien is er ergens een rijbak die je mag huren? Bijv voor 50 euro in de maand mag gebruiken oid?

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 20:17

magda_90 schreef:
Ragdollcat schreef:
Dit wist je toch van tevoren, dus niet gaan miepen en het accepteren dat dit het is.

En anders elk jaar in de wintermaanden verplaatsen naar een pensionstalling met de faciliteiten die je wilt hebben.

True. Daarbij kun je tijdens een buitenrit ook prima je paard trainen. Denk in mogelijkheden. :j

Ja accepteren doe ik zeker!! Ik was alleen benieuwd of anderen nog tips hadden

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 20:21

mariavank schreef:
Salora schreef:

Ja, ik doe ook af en toe, maar soms is het gewoon te nat :(

Dat herken ik wel!

Bij mij is 1 deel van de wei wat hoger. Plusminus 15 bij 30 is altijd redelijk droog. (Afdruk is dan max 2 cm diep in de grond).
Andere stukken zak je tot de koot in weg.

Andere optie is inderdaad buiten rijden.

Of de ongeving afzoeken. Misschien is er ergens een rijbak die je mag huren? Bijv voor 50 euro in de maand mag gebruiken oid?

Super bedankt! Ik ga eens het weiland in de gaten houden, of ik misschien daar een droog stuk kan vinden, ik denk dat ik deze winter nog even doorzet. Misschien volgend jaar 's winters maar naar een pensionstal. Heel erg bedankt!!

Ragdollcat

Re: Geen bak aan huis, slecht weer WAT NU?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:29

Gewoon accepteren, meer kun je niet doen, als er maar weinig mogelijkheden zijn in jouw directe omgeving.

Het is al erg leuk zat dat je jouw paarden aan huis hebt en de wintermaanden is effe paar maanden doorbijten of naar een pensionstalling ergens in de wintermaanden. Dat doen wel meer mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:13

Naar de binnenbak als die in de buurt is? :)

Brendatil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:54

poeh nu vond ik het bij de boeren mét bak al wel afzien in de winter maar zonder bak.... nee ik sta nu sinds kort op een superdeluxe manege met alles erop en eraan, en ik kom er nu toch achter dat ik echt een luxepop ben, terwijl i dacht een boerentrien te zijn. Succes!!

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:00

Ik herken dit, hebben wel een bak maar deze is zo slecht dat het niet verantwoord is om er in te rijden. Bij slecht weer kan ik dus ook niks doen. Gelukkig ben ik er door de jaren heen al aardig aan gewend, dus ondanks het natuurlijk wel vervelend blijft accepteer ik het maar gewoon ;)

Zo lang de wei het nog toe laat rijd ik daar in, alleen geen krappe voltes oid om uitglijden te voorkomen. Mijn paard heeft voorijzers dus moet hier altijd wel extra rekening mee houden. Als het te nat wordt ga ik staptraining doen, klinkt 'saai' maar je kan hier echt veel profijt van hebben in je normale training. Halthouden-stappen-halthouden etc om vlug aan je been te krijgen, achterwaarts, wijken, schouderbinnenwaarts, travers, al dat soort dingen kan je in stap prima oefenen.

Onze stal is gevestigd aan de eigen weg, dus hier komen eigenlijk geen auto's. Soms doe ik staptraining dus ook gewoon op de weg, train je ook nog eens voor kei harde pezen!

Is absoluut geen ideale positie, maar het leuke rijden en trainen bewaren we weer voor het voorjaar :)