Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:25

Vrij weinig doe ik met ze vandaag: bak is heel erg nat nu en de wind begint nu een beetje aan te trekken.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:56

Mijn paard staat in de omgeving van Ermelo en ikzelf in Lelystad. Dus lelystad doet gedeeltelijk mee met de kust verwachting. Omgeving Ermelo krijgt 2de laag. Toen ik het weer bericht hoorde dacht ik gelijk mooi een dagje vrij.

Ik heb nogal een huttemesukkel die met dat soort weer overal van schrikt, dus longeren/rijden/losgooien/wandelen kan ik allemaal vergeten dat wordt 1 groot gevecht.

Stal waar hij staat weet dit ook. Aangezien hij al eerder met dit soort weer door de omheining is gevlogen ben ik liever safe. Dus hij staat nu buiten tot een uurtje of half 11 (eerste ronde ipv de laatste en zo lang mogelijk) Dan maar minder lang buiten en voor de storm uit, tussen 3 en 4 gaat hij nog even op de trainingmolen (ook met draf) om wat energie eruit te lopen. Daarna gaan ze hem op stal zetten met zijn shetlander maatje (en die kijkt hem ook aan "van doe eens normaal") en onbeperkt ruwvoer. Buiten luik dicht, binnenluik open.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:57

Afbeelding

Zo staan ze er momenteel bij. Naast dat de boel vreselijk nat is, waait het nu nog amper.

edit. Ik zie vanaf 16:00 uur code oranje staan. Niet fijn zo vlak voor de spits.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:59

Ze gaan gewoon de hele dag de wei in (07.00 tot 18.00 uur), maar wel een extra liner onder m'n Rambo deken geklikt en een hals eraan vast gemaakt. Gisteren stond het jonkie toch wel een beetje te bibberen om 5 uur door alle wind en was hij wat ingeregend aan de voorkant van z'n deken. Hopelijk heeft 'ie het vandaag beter!

Als het een heel klein beetje weer is, klim ik er vanavond gewoon even op in de buitenbaan hoor! Eerst zien, dan geloven wat betreft het weer... En anders hebben ze mooi een dag vrij! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:00

Komt nog wel Chasey, ik dacht een uurtje geleden ook: wind? valt best mee hier... Maar ondertussen trekt hij toch aan... Verder zien mijn bak en wei er net zo uit als bij jou... -O-

ellis2912

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:03

Mijn pony staat altijd buiten in een paddock met 3 andere paarden. Ik ga vanmiddag idd ook extra hooi in de schuilstal leggen, hopen dat ze daar in gaan staan want meestal blijven ze toch liever buiten :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:03

Ja het is nu echt stilte voor de storm hier, vogeltjes fluiten. En het is zowaar gestopt met regenen.
Ik denk dat ik ze voordat het los barst in de paddock zet, maar daar twijfel ik nog over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:04

Zandzakken aan de pootjes van onze IJslanderjaarling binden zodat ze niet wegwaait. :+

Hier is eigenlijk niks anders, gewoon in de paddock en ze kunnen in de stal als ze willen.
Wel houden we de omheining goed in de gaten en zorgen we dat alle losliggende spullen veilig onder dak liggen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:05

Hier is het nu net droog na bijna 48 uur regen. Snel naar stal dus :')

Hopen dat mijn deken niet lek is want meneer vertikt het natuurlijk om in de stal te staan haha

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:09

Bij mijn pensionstalling staan ze vandaag binnen helaas. Had graag gezien dat ze een frisse neus mochten halen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:09

Het waait hier al goed hard. Maar toch alles om 7 uur buiten gegooid. Vanmiddag komen ze eerder binnen. Mijn moeder haalt ze om 3 uur binnen in plaats van ik om 7 uur vanavond. Weet zeker dat zij er niet van op of om kijken maar voor mijzelf voelt het toch een stuk beter.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:10

Die van mij staan dag en nacht buiten. Ze hebben geen schuilstal (wel een houtwalletje en andere begroeiing voor beschutting). En de smid komt zo langs. Ik heb erg met 'm te doen. Wat een beroep.

KBK stuur d'r maar hier heen. Mijn IJslander geeft cursussen "hoe verzwaar je jezelf inwendig met hooi".
Laatst bijgewerkt door Koper op 23-02-17 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:11

Hier staan ze gewoon buiten. Op dit moment is het hier ook weer droog dus dat is wel fijn. Ik zit er sowieso mee dat ik ze niet naar binnen kan doen daar ik mijn enkel kapot heb en op krukken loop. De stallen klaarmaken lukt dan nu bijvoorbeeld ook niet. Ach ze doen het er maar mee hoor. Tot nu toe valt het hier nog mee dus dat scheelt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:13

Mijn paard gaat vandaag twee keer los in de binnenbak, alle paddocks staan onder water en met storm wil ik hem ook niet buiten hebben.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:13

Hier blijven ze een dag binnen. Ze staan met z'n vieren in een groepstal, het land van stal is modder en nat en geen schuilmogelijkhedenn en kunnen nergens droog staan.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:14

Mijne kunnen 24/7 naar buiten als ze dat willen, maar ik heb ze alleen net even buiten gezien :D . Ze hebben binnen hooi, dus die redden zich wel. Gister lagen ze nog buiten te slapen :')

Edit: Enger vind ik het als we in de zomer op vakantie gaan en ze 24/7 op het land staan zonder schuilstal (wel schuilmogelijkheden) en we dan een mega onweersbui (of 2 of 3 of 4) tussen de bergen hebben hangen. Maja, ik maak me 100x drukker dan zij, want zij staan gewoon relaxt te wachten tot het voorbij is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:18

Ik zit in het oosten en hier is er nog weinig aan de hand. Oke, de bak is erg nat en het waait wat harder dan gemiddeld maar het valt echt heel erg mee. Ik ga zo maar eens opzadelen denk ik, lekker rondje aquajoggen met ponymans :)
Paddock is hier nog prima, deels bestraat dus daar staan ze droog. Ze staan dus al lekker buiten, als het heel slecht word misschien wat eerder naar binnen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:19

Mijne gaat als t goed is gewoon naar buiten, moet vandaag eigenlijk ook nog poepscheppen in de paddocks, maar heb geen idee of ik dat nog ga doen

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:21

Ik haal ze tussen de middag binnen.. er lagen vanmorgen al wat afgebroke takken rond de paddock ben bang dat er vanmiddag nog meer vallen. En als mijn merie dr een op dr kop krijgt gaat ze zelfstandig naar binnen met all gevolgen nadien.. |o helaas buiten geen schuilmogelijkheden buiten. Dus dan maar een half dagje buiten. Ook ik zit vlak aan de kust dus verwacht dat het flink tekeer gaat vanmiddag

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:24

vandaag blijven ze vanuit stal helaas binnen, ik ga na school langs en gooi ze dan een poos los in de binnenbak terwijl ik mn stallen en voer doe. daarna word het dagelijkse werk opgepakt en gaan ze weer op stal

Pannenkoek11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:29

Mijn pony's staan buiten in de paddock met schuilstal. In de schuilstal hangt het hooi. Ze kiezen er zelf voor om ook buiten met de kont in de wind te staan. Het valt me nog mee hoe de paddock erbij ligt na die vele regen, volgens mij waait de wind alles er weer uit :P qua rijden enz. doe ik lekker niks, morgen maar weer even aankijken!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:51

Ik heb vanochtend ook extra hooinetten in de schuilstal opgehangen. En paar plakken buiten. Mijn paard stond binnen haar vriend buiten. En ok heb een andere deken opgedaan was ook wel nodig na al die regen ... mijn paard is bijna 23 en kan het helaas niet meer zo goed zelf regelen..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:54

Zoals altijd 24/7 buiten.
Maar denk niet dat ik vanmiddag nog veel zin heb om even lekker te gaan rijden :+ . Ook weinig tijd, maar dus goede rede om niet te haasten om het wel te redden ;) .

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:58

Ze staan normaal 24/7 buiten maar om de wei te sparen gaan ze in zo'n hele natte periode toch maar s nachts op stal. Niet ideaal maar zo houden we de wei goed en dat is ook belangrijk.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:58

Hier staan ze 24/7 buiten met nu hun Bucas Smartex dekentjes op.
Ook kunnen ze in de schuilstal staan maar heel vaak doen ze dat toch niet :')