Meer merries die momenteel koekoek zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Meer merries die momenteel koekoek zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:51

De merrie hier is altijd koekoek dus als die dat zou zijn, zou het niet op vallen. :') Ik merk wel dat de twee ruinen het enorm op hun heupen hebben.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 01:09

Ayasha schreef:
De merrie hier is altijd koekoek dus als die dat zou zijn, zou het niet op vallen

:D haha

Gister was ze ze in het begin met rijden juist totaal weer niet vooruit te branden. Rest van de rit ging gelukkig weer als vanouds.
Begreep wel van stalgenootje dat de mijne de laatste tijd ook ontzettend aan het claimen is. Als zij komen voor hun paard gaat de mijne er tussen staan, stuurt hun paard weg en wil de volle aandacht.

Het is gewoon zo apart om mee te maken dat een paard je na 13 jaar nog zo kan verbazen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:33

Hier ook eentje die al weken/maanden koekoek is.
Normaal is ze met de winterperiode altijd wat drukker dan normaal (ondanks ze gewoon de hele dag buiten lopen) maar nu is het gewoon extreem.
In eerste instantie dachten we dat het kwam omdat ze weer goed in haar vel ging zitten na het afspenen van haar veulen (half okt), maar het blijft zo.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:48

ja koekoek.. zit geen rust in in :(
Na een uur rijden en bezweet zijn nog steeds para..
Inmiddels staat ze op monnikspeper en magnesium.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:52

Nou ik ben toch ook maar overstag gegaan voor een rustgevend supplement..Word er naar van zo druk, gestrest, van t padje! Nou hard duimen dat t wat doet! Paard staat ook al dik een mnd op de regumate ( dacht dat t hormonaal was) maar tot nu toe 0,0 resultaat..Dus neem nu maar aan dat het niet hormonaal is..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:56

Merk je daarmee verschil Nivada?

Mijn merrie had ik eerder op een vitamine/mineralekorrel staan en deed het daar altijd super op (alleen einde dracht tot het afspenen op de merriebrok).
Maar zo'n bom onder je billen. Normaal is ze meer van * pfffff daar word je moe van* . Wanneer ze 3 dagen achter elkaar had gelopen en je wilde haar dag 4 pakken liep ze weg en was ze echt niet vooruit te branden. Nu op dag 6 achter elkaar nog bomvol energie. Vergeet gewoon dat er iemand op haar rug zit (zelfs bij mijn dochtertje, waarmee ze normaal uitermate voorzichtig is).
Nu had ik haar al sinds begin dec op ander voer gezet (cavalor pianissimo) maar merk eigenlijk geen verschil

Pol1, je merrie waar het veulen net van is afgespeend?
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 01-03-17 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:09

kiki1976 schreef:
Merk je daarmee verschil Nivada?

Mijn merrie had ik eerder op een vitamine/mineralekorrel staan en deed het daar altijd super op (alleen einde dracht tot het afspenen op de merriebrok).
Maar zo'n bom onder je billen. Normaal is ze meer van * pfffff daar word je moe van* . Wanneer ze 4 dagen achter elkaar had gelopen en je wilde haar dag 4 pakken liep ze weg en was ze echt niet vooruit te branden. Nu op dag 6 achter elkaar nog bomvol energie. Vergeet gewoon dat er iemand op haar rug zit (zelfs bij mijn dochtertje, waarmee ze normaal uitermate voorzichtig is).
Nu had ik haar al sinds begin dec op ander voer gezet (cavalor pianissimo) maar merk eigenlijk geen verschil

Pol1, je merrie waar het veulen net van is afgespeend?

Ik ben er nu net een week mee begonnen.. nog even afwachten. :j

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:02

Ik heb de pianissimo ook gehad..0 resultaat! Mijn merrie krijgt vrijwel geen brok ( 2 handjes, kan t echt niet zijn)..
Ja kiki de merrie waarvan t veulen is afgespeend. Maar ook voor t afspelen was ze al koekoek..sowieso in de wintermaanden maar lijkt steeds erger te worden! Ook de regumate 0 resultaat tot nu toe..
Als ik haar beweging geef ben ik rustig 2 uur bezig haar ontspannen te krijgen..pfffff..niet leuk meer! Gelukkig lijkt t veulen een heel ander karakter te hebben..Die geeft een paar bokken en is t dan kwijt..Mijn merrie kan alleen maar Door rennen spanning afvloeien lijkt t..alleen houdt ze t rennen absurd lang vol!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:18

De pianissimo leek in het begin wat te helpen, maar niet wat ik ervan hoopte. Bij het paard van een stalgenote werkt het super. Bo kreeg eerder alleen een vitamine/mineralen korrel en meer niet.
Bij Bo is het niet dat ze heel veel spanning heeft, al iets ze nu wel iets meer van "bakabouters" zoeken.
Normaal was het bij Bo zo, je lied haar af en toe even lekker ploffen in de bak en ze kon er weer even tegen (had ze gewoon af en toe even nodig). Maar nu heeft ze het praktisch dagelijks nodig.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze nu na het afspenen gewoon veel meer energie heeft, en goed in haar vel zit. Zo'n dracht en veulen vergt toch wel heel wat.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:22

Het is 2 graden warmer dan normaal, tijd om de staart omhoog te doen en rond te springen als een kameel op springveren :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:25

Uh ze heeft het al sinds ongeveer half november minikatje _O- Is niet iets van dat ze het voorjaar in dr bol heeft.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:27

De lentekriebels blijven mijn merrie bespaard geloof ik.. Wellicht omdat de lente zichzelf hier nu niet bepaald toont.. :=

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:29

Mijn verzorgpony (merrie) was vandaag tijdens het wandelen ook echt "onhandelbaar". Heel de tijd de andere kant op willen of ineens beginnen draven en met haar hoofd heel de tijd tegen mij "schuren" omdat ze haar zin niet krijgt. Niet zo extreem als de jouwe maar wel anders dan normaal. Bij ons komt het ook vaak door wind maar vandaag was toch anders. Misschien had ze een beetje veel energie? Ik weet het niet maar ik heb haar vooraf zelfs gelongeerd om wat energie kwijt te laten raken.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 01:05

Vandaag was de mijne ook weer van het pad af.
Vorige week niks aan de hand en nu weer hetzelfde gedrag met lopen. Dit keer wel rustig te krijgen.
Het enige wat alle keren gelijk is geweest is dat het vandaag weer een lekker zonnetje was smiddags na een aantal koudere dagen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 07:31

Tja die van mij is juist veel rustiger met zon en iets hogere temperaturen.. trigger is vooral wind/ kou! Gisteren juist een heel ontspannen paard onder me..