Cap voor ruiters die echt snel warm hebben/zweten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deeks93

Re: Cap voor ruiters die echt snel warm hebben/zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:41

Ik heb al 16 jaar een zweethoofd door de cap. Heb nu een samshield gekocht, zo'n matte met een blauwe lijn(geen idee welk type) en heb voor t eerst geen zweethoofd

Mariska200

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:22

Pff wat vervelend zeg. Daar heb ik zelf ook veel last van gehad.
Tot dat een cap van Rocket heb aangeschaft. Ik heb hem nu al een half jaar en ik heb nog geen last gehad van het zweten.

Dit is de cap die ik heb:
https://123ruitersport.nl/cap-rocket.html

Hoop dat je snel de juiste cap voor je vind en heel veel succes met zoeken! :)

Xx Mariska

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:58

The_Cat schreef:
Bedankt voor de merken/modellen die jullie noemen, lees vaak uvex, dus wil die toch al eens gaan testen in de winkel.

@Daancha, je hebt gelijk, ik vrees dat het ook iets is dat altijd bij mij het geval zal zijn, maar ik merk gewoon dat er geen (of amper) verluchting is in deze cap, en dat is wel een klein heikelpunt als je dan zo snel zweet

Ja je kunt het comfort zeker wel verhogen hoor met bijvoorbeeld een Uvex!
Maar ik denk dat veel mensen die zeggen 'met die en die cap zweet ik helemaal niet meer' gewoon een andere categorie mensen zijn die minder erg hoofd-zweten dan wij :') Ook zonder cap zweet de een meer uit z'n hoofd dan de ander :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:56

wwillemijn schreef:
Als iemand met een KEP Italia of Kask gevallen is dan kun je het wel zien.

Wat een onzin weer... Als je dat met een goedkopere goedgekeurde cap niet ziet, dan zie je dat met deze caps ook niet.

Cil_

Re: Cap voor ruiters die echt snel warm hebben/zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:12

Ik gebruik een oude en vrij lompe Casco cap, het binnenwerk kan eruit om gewassen te worden. Een gat in de markt voor de fabrikanten van caps: een cap met een koelelement of koelsysteem wat 30 minuten tot 60 minuten koelt. Daar zou ik wel een paar euro voor over hebben.