Hele dag hoofdpijn na het paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: Hele dag hoofdpijn na het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:48

Sinds ik de cap heb, die jij ook hebt, heb ik juist geen hoofdpijn meer. Wellicht heb je m te straks staan?

SophieKn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:13

Misschien heeft het met de stress te maken, dat het pas opspeelt wanneer je paardrijdt omdat je dan andere bewegingen maakt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:20

Kun je bij het rijden je schouders en nek wel voldoende ontspannen? Als ik gespannen op mijn paard zit houd ik daar mijn spieren veel te veel vast en heb ik gegarandeerd hoofdpijn. Ik doe een ontspanningsoefening en schudt af en toe mijn schouders even los als ik doorheb (of te horen krijg, een goede instructeur ziet het!!) dat ik mezelf weer vast zet.
Daarnaast heb ik een lichtgewicht cap omdat ik ook erg gevoelig ben voor hoofdpijn en druk op mijn hoofd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:47

Zie je wel goed, TS? En indien je al een bril/lenzen hebt, is die sterkte dan nog wel goed voor je?

De combi van slechtzien (knijpen) en concentratie geeft ook hoofdpijn. :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:21

Ik ken iemand die altijd hoofdpijn krijgt van de combinatie sport en warmte (bijvoorbeeld warm weer).
Dat zou ook een rol kunnen spelen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 22:43

Thanks voor alle berichtjes :)

Goh, ik moet zeggen dat ik wel moeite heb met mijn balans icm mijn zadel momenteel. Dus misschien dat ik daardoor me onbewust in het bovenlijf ook wat meer vastkramp? Ik heb ooit eens lesje Centered Riding gehad en dacht dat o.a. één van de werkpunten was dat ik mijn hoofd niet voldoende bewoog. Ik zal daar volgende keer dan ook meer op letten. Overigens komt er zeer binnenkort een nieuw zadel. Ik hoop daar persoonlijk meer 'rust' in te vinden. :j Want met mijn BBP heb ik geen enkel probleem wbt balans.

Ik heb geen hoofdpijn in het dagelijkse leven, dus denk dat mijn ogen goed genoeg zijn ;) Ik had inmiddels dik 7 jaar geleden wel vermindert zicht aan één oog volgens schoolarts, bij oogarts geweest en tests gedaan en daar is nooit echt iets uitgekomen bij mijn weten..

Volgende keer zien of ik een andere cap kan bemachtigen oid. Dan kan ik dat toch ook al uitsluiten.