tips voor buitenritten met dooie vingers "raynaud"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:21

Ik heb het ook. Iig koude vingers die wit worden, doen pijn en tintelen als ik iets aanraak en het voelt alsof ik hele dikke vingers heb.

Vorig week dinsdag voor het laatst alst gehad en alleen als het koud is, in de zomer heb ik het bijna niet. Vorige week kon ik niks niet eens de riempjes vast maken. Gelukkig met rijden ging het weer beter. Mijn vader heeft er ook last van.

Ik lees mee

Edit: ik he het voornamelijk aan mijn ringvinger en middelvinger heel soms de pink

Lynn_Nikita

Re: tips voor buitenritten met dooie vingers "raynaud"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:36

Mij voeten kan ik met goede thermo laarzen redelijk warm houden. Mijn handen nog nergens mee, oik wit te stijveceen gevoelloze vingers. Ik denk ook niet dat er veel aan te doen is helaas maar lees graag mee

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:48

Daar dit beter past op RUI (Ruiter) verplaats ik het topic.
Mws ->RUI

lousanne1984

Re: tips voor buitenritten met dooie vingers "raynaud"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 09:19

Nou heb gister nog gewoon buiten gereden zonder handschoentjes maar pfff rij liever in de regen

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:01

Heeft 1 van jullie ook winterhanden/voeten erbij of is dat eigenlijk hetzelfde?

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:14

hier helaas ook een Raynaud klant!

ik heb het aan allebei mijn handen en al mijn vingers worden helemaal wit, als het te lang duurt voor ze weer terug zijn zelfs blauw en paars! en wat doet het ontzettend pijn!

Ik heb de Back on track handschoenen, ik heb ze heel vaak aan (ik slaap er zelfs mee) en sindsdien gaat het een stuk beter.
Verder doe ik met koud weer ook nog wel eens 2 paar handschoenen aan.
met rijden zal dat wat lastiger zijn maar het voordeel van de back on track handschoenen zijn dat ze heel dun zijn, dus eigenlijk heb je 1,5 paar handschoenen aan :+