Paspoort kwijt, chip onvindbaar. Wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:58

Als de chip werkt kan je een duplicaat aanvragen.
Zoals ik je berichten lees werkt de chip niet. Dan moet er een nieuwe chip in..
Is je oaard te dik/dikke nek? Dat kan ook een oorzaak zijn. Chip geprikt bij een onbespierd veulen die is getransformeerd tot een bodybuilder.

LaPluche

Re: Paspoort kwijt, chip onvindbaar. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 13:01

Toen hij gechipt werd was hij net door een moeilijke periode. Hij was afgespeend van zijn moeder en iets schraal. Hij is niet overdreven gespierd ofzo.
Als er niks te vinden is door de DA dan ga ik ook met hem overleggen of een andere chip een oplossing is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:13

Kun je zijn gegevens niet terug vinden op mijnknhs.nl - paardenzoeker.
Mocht je geen lid zijn dan kun je mij ook even zijn naam en geb. datum/jaar pb-en dan zoek ik hem even voor je op.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:25

LaPluche schreef:
Amaranth7 schreef:
Gewoon even belletje naar de KNHS dan. Zeker als jij als eigenaar geregistreerd staat is er echt niks aan de hand hoor. Gebeurd veel dat chips kapot gaan vertelde mijn dierenarts.

Top, maar zijn die mensen ook voorzien van vriend die even alle paspoorten in de vuilcontainer kiepert? :')

Ik wel, gelukkig nog geen paspoorten maar wel andere belangrijke papieren op die manier kwijt geraakt. Hier wordt dus ook tegenwoordig heel groot opgeschreven "niet weggooien" en dan op meerdere kanten.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 15:28

Ik heb die doos altijd netjes in de schuur bewaard, omdat mijn vriend daar bijna nooit kwam. Totdat we gingen verhuizen..
Paspoort kom volgende keer in een ingebouwde kluis te liggen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:30

Balen, zou zeker nog een keer (ook al heb je het al 3 x geprobeert) er goede chiplezer op los laten.
Bij mijn pony konden ze met meten de chip ook niet vinden (gelukkig heeft pony meter wel haar hoogte genoteerd), heb er bijgestaan toen ze gechipt werd en als 3 jarige was ze ook nog gecontroleerd op de keuring.
Pony meter heeft echt een tijd gezocht, maar niets..
Ik heb toen gewoon gewacht tot de keuring (aangezien stamboek hem er ook in had gezet) onder het motto, gaan ze maar fijn hun eigen chip zoeken en anders regelen ze maar wat.
Maar daar vonden ze hem zo. En pony meter heeft echt gezocht.

Je vriend zal ondertussen zichzelf ook wel voor het hoofd slaan...

Heb je wel de gegevens van je paard dus het nummer dat hij had etc?

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 15:38

Ik heb het grote geluk dat ik net geholpen ben door een bokker. Zij heeft hem opgezocht in het systeem van KNHS en mij de gegevens toe gemaild. Dus ik heb alle nummers die ik moet hebben die heb ik dan gelukkig nu.
De DA komt straks ook nog even op stal, om te kijken of we wat kunnen vinden met zijn scanners.
Ik vind het nog steeds raar dat de DA mijn gegevens niet meer heeft....

Mijn vriend staat in de hoek met een ezelsmuts... :') Nee grapje, maar hij baalt wel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:45

Ik duim dat ze zometeen je chip kunnen vinden!
Top dat je je gegevens in ieder geval al hebt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:17

Lief van de hulp van de bokker!

Heeft je DA iets kunnen vinden?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:41

Hopelijk kan de da de chip vinden!
Duplicaat paspoort is een duur grapje, rond de €200..

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 11:09

DA heeft hem niet kunnen vinden, maar hij wil even het bericht van de KNHS afwachten, want daar heb ik nog niks op teruggehoord.

Idd, duplicaat, aangifte politie(dat moet toch nog steeds?), kosten DA om alles nog eens op te schetsen. Dat wordt wel meer dan 200 euro ben ik bang.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:22

Mijn paspoort is kwijt geraakt bij t verhuizen. Heb toen geen aangifte bij de politie hoeven doen.
Maar je moet je da laten komen om een beschrijving te maken van je paard voor in t paspoort en dan her duplicaat aanvragen.
Kostenplaatje voor mij was ongeveer €225

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:23

Wanneer heeft jou vriend opgeruimd? Heeft die de doos gewoon in de Kliko gegooid of in een zak of in een container? Met heeel veel geluk is de doos misschien nog terug te vinden...

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 11:55

sasja0705 schreef:
Wanneer heeft jou vriend opgeruimd? Heeft die de doos gewoon in de Kliko gegooid of in een zak of in een container? Met heeel veel geluk is de doos misschien nog terug te vinden...

Wij hadden grote ondergrondse containers. Dus die zijn wel echt weg. Die doos is echt wel pleite....

@Tammyy ik dacht dat er op het formulier van de KNHS stond dat er aangifte gedaan moest worden. Zo niet dan ook goed. Ik hoop dat ze snel terug mailen vanuit de KNHS.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:05

Duplicaat opvragen hij knhs kost 175 euro.
Paard is nu voor het system ongechipt.

Je zegt dat het een mix is, en bij jou geboren. Ik zoub dn niet heel veel moeite doen en gewoon paard opnieuw laten chippen.
Kost vele stukken goedkoper, verder is het niet belangrijk want er stonden waarschijnlijk toch geen ouders in vermeld. Geboortedatum weet je vast nog wel.
Gebeurt vaker dat chips niet werken, dubbel gechipt zijn etc

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 12:08

Paspoort schreef:
Duplicaat opvragen hij knhs kost 175 euro.
Paard is nu voor het system ongechipt.

Je zegt dat het een mix is, en bij jou geboren. Ik zoub dn niet heel veel moeite doen en gewoon paard opnieuw laten chippen.
Kost vele stukken goedkoper, verder is het niet belangrijk want er stonden waarschijnlijk toch geen ouders in vermeld. Geboortedatum weet je vast nog wel.
Gebeurt vaker dat chips niet werken, dubbel gechipt zijn etc

Maar de DA die ik heb kent hem al een tijdje, dus die weet dat er een paspoort bij hoort.
En ik weet niet of hij er zomaar een andere chip in doet. Ik wil het risico ook niet lopen dat er gezeik komt. Het was de bedoeling om dit jaar te gaan starten in de dressuur.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:22

He da kan een opmerking plaatsen in nieuwe paspoort dat er een chip rond zweeft en het nummer erin vermelden als je dat fijner gevoel vind.

Sterker nog, jou dierenarts gaat echt niet bij elke enting controleren op een oude chip nummer.

Je paard is nu gewoon chiploos, ja je weet toevallig dat hij gechipt is maar nergens te vinden. Dus chiploos voor het system en controle.

Ze gaan dan niet plots volgende maand ineens een oude chip vinden als je toevallig een keer gecheckt word op wedstrijd. Die komt nooit meer boven helaas. Dus lezen ze enkel een nieuwe chip uit en die staat netjes opnieuw gekoppeld aan je nieuwe paspoort en nummer etc.

Knhs zegt straks als de chip spoorloos is en wel gechipt dat je hem alsnog opnieuw moet chippen met vermelding van het oude chipnummer erbij in.
Duplicaat gaan ze nu ook niet opsturen want er zit geen geldige chip in. Alleen komen er zo extra kosten bovenop (uiteraard).
Vandaar de goedkope versie zelf over laten chippen en niks vermelden over je vorige paspoort.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 12:31

Dank je wel voor je heldere uitleg.
Ik wacht nog op het bericht van de KNHS, dan kan ik dat ook overleggen met de DA.