Vrachtwagen met B rijbewijs of trailer combinatie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: Vrachtwagen met B rijbewijs of trailer combinatie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:18

sunNDLM.
Mijn bus heeft ook een laadvermogen van 1200

Natuurlijk is een echte C vrachtwagen groter, en als je dat kan betalen en kwijt kan zou ik dat ook zeker doen.

Maar voordelen van zo klein mogelijk is het veel gunstigere verbruik, lager gewicht, het feit dat ik hem dagelijks gewoon kan gebruiken, dat ik hem gewoon in een parkeervak kan parkeren voor mijn huis etc.

Overigens had mijn bus ook wel zo ingericht kunnen worden dat er 2 stalletjes zijn. Nu heb ik er maar 1, maar ik rij maar enkelspan, dus prima. Ik zou nu zelfs achteraan best wel een pony kunnen neerzetten, alleen ik heb geen rubber op de bodem daar. En ik wil er zelf slapen :P

En over het schot springen, dat heb ik nog nooit gehoord en al die B vrachtwagentjes rijden ze achterstevoren. Dus dat zal wel mee vallen. Misschien het schot niet hoog genoeg of iets gebeurd waar ze van in paniek raakte? Om nou te zeggen dat achteruit reizen dan meteen slecht is, is ook zo'n overdreven conclusie.
Mijn pony's staan in de bus een stuk relaxder dan in de trailer, en vinden achteruit reizen blijkbaar fijner dan voorruit.

In de bus is de ruimte wel te klein om ze dwars te laten rijden, niet zo zeer de breedte van de bus, dat kan prima, maar hoe laat je ze die draai maken dat ze wel met hun neus naar de klep staan. Of ze moeten net als trailer met kont naar klep, maar juist dat voorruit uitlopen vind ik wel een groot voordeel.

Of je moet die laadklep maken achter de achterdeur, dan kunnen ze wel dwars, en de koets via rijplaten de schuifdeur in. Moet denk ik ook nog wel kunnen, al weet ik niet eens hoe breed mijn schuifdeur is.

SunNDLM

Re: Vrachtwagen met B rijbewijs of trailer combinatie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:10

Ach ieder zo z'n wensen en voorkeuren toch +:)+ Hiermee kunnen wij op pad met het dubbelspan en het vierspan. Enige nadeel is dat mijn nieuwe paard er niet in past haha

Onze bus is trouwens ook gewoon een B rijbewijs. Ik zeg ook zeker niet dat achteruit reizen slecht is alleen voor onze pony's werkte het duidelijk niet.