Welke jas voor bij de paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:25

Ik heb er een van decatlon. Erg fijne jas. Wilde eerst niet specifiek een paardrij jas. Maar merk heel erg dat vele andere jassen, te dik, stijf of te lang zijn. Heb er veel aangehad maar valt niet mee om een fijne te vinden.

Heb nu deze. Tot nu toe bevalt die erg goed. Veel zakken wat ik wel fijn vind.
http://www.decathlon.nl/damesjas-tosca-zwart-id_8277010.html

MiReRe

Re: Welke jas voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:40

Paar jaar geleden over stag gegaan voor een dure paardrij jas.
Eurostar Alina!!!
Lange jas, winddicht, onwijs warm, grote capuchon die over je cap past, van voor en van achter kan je hem van onderaf open ritsen zodat je kan rijden en de jas over je benen valt en dat is ook heel handig met fietsen, zakken met ritsen, binnenzak met rits.
Bij -5 heb ik het soms gewoon warm, het is net of ik een dekbedje aan heb, maar dan mooier.
Geen seconde spijt van deze aankoop en het geld dubbel en dwars waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:57

Afbeelding

Ik heb een jas van het merk Owney. Deze zijn in principe speciaal gemaakt voor hondensport/wandelingen maar ook perfect voor paardrijden.
Ik heb de ILU coat, die is lang (lees: tot net op de knie) maar je hebt ook kortere varianten. Tweeweg rits dus kan ook vanaf de onderkant open zodat je kan rijden.
De jassen hebben allemaal ontzettend veel (grote!) zakken. Bij mijn jas heb ik twee hele diepe normale jaszakken, 1 op mijn arm, 1 op mijn rug en nog een stuk of 4 binnen in de jas.
De jas voelt niet dik aan maar is heerlijk warm! :) gekocht bij actievehonden.com

Edit: foto toegevoegd

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:00

ik heb ook veel gepast en kwam uiteindelijk uit bij een jas van de bonprix.
Voelt dun, maar heb nog nooit zo'n warme jas gehad:)
iederee denkt trouwens dat het een Paarden "merk"jas is :D

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:05

Bomberjack van Van Cranenbroek. Warm, voering ook uitwaswaar en uitneembaar (dus ook fijn in lente/herfst), niet kapot te kríjgen, en zakken tot en met.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:10

Ihashe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:11

Doppers

Re: Welke jas voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:39

Ik heb sinds kort de HV Polo Surrey, heerlijke jas! Geen last van kou met de temperaturen van afgelopen tijd. Bij EJ nu met 50% korting (alleen niet meer alle maten).

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:33

Heb onlangs een jas gekocht bij de Vrijbuiter, na een frustrerend bezoek aan Divoza. Daar hingen alleen lelijke, onfunctionele pruljacks en geen waterdichte, warme jassen waar je buiten de winter mee door kunt komen. Ik heb nu een heerlijke jas van Jack Wolfskin. Goed model tot op de heupen dus lang genoeg om je onderrug warm te houden en kort genoeg om met rijden niet in de weg te zitten. Lichtgewicht, waterdicht, warm, prettig draagbaar, sterke rits (!!) en ziet er ook nog eens leuk uit. Prima zakken met ritsen, ook voor je mobiel. Niet goedkoop (wel 20% korting) maar precies wat ik zocht.
Mijn tip is dus om ook eens bij outdoorsportzaken je licht op te steken. Verder hebben Krämer en Welkoop ook vaak goede jassen.