Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Beau_Myrthe schreef:Vanaf je 18de mag je inderdaad je BE gaan halen. En als je geen moeite had met je B is het prima te doen!
Slagingskans is daardoor wel groter. Ik was anders nooit geslaagd die dag denk ik. Als je je BE rijbewijs wel eerst wil halen, zou ik geen dagcursus doen. Dat is te kort als je nog geen ervaring hebt. En het is wel handig dat je dan al een trailer hebt staan zodat je tussen de lessen zelf nog wat kunt oefenen. dittaswart schreef:Ik heb zelf jaren later pas mijn BE rijbewijs gehaald. Voor beide is wat te zeggen. Ik moet zeggen dat ik een dagcursus gedaan heb en daar niet zo heel veel in geleerd heb. Meeste leer je toch zelf op de weg. Ik heb toen ik net mijn trailer had wel 2 uur les genomen zodat ik achteruit kon rijden en de belangrijkste aandachtspunten hebben we toen behandeld. Ik voelde me toen zeker genoeg om de weg op te gaan. Voordeel is dat ik daarna lekker op mijn eigen tempo kon oefenen. Dat achteruit rijden is toch iets dat je mij niet perse in 4 uur leertSlagingskans is daardoor wel groter. Ik was anders nooit geslaagd die dag denk ik. Als je je BE rijbewijs wel eerst wil halen, zou ik geen dagcursus doen. Dat is te kort als je nog geen ervaring hebt. En het is wel handig dat je dan al een trailer hebt staan zodat je tussen de lessen zelf nog wat kunt oefenen.
), aan mijn rijinstructeur gevraagd (b rijbewijs) of hij me ook een les kon laten rijden/uitleggen met aanhanger, omdat ik met paardentrailer wou gaan rijden.dittaswart schreef:Voordeel is dat ik daarna lekker op mijn eigen tempo kon oefenen. Dat achteruit rijden is toch iets dat je mij niet perse in 4 uur leert Slagingskans is daardoor wel groter. Ik was anders nooit geslaagd die dag denk ik.
Toydoll schreef:Ik heb geen enkel probleem met het rijden van aanhangers. Heb ook met dingen gereden die eigenlijk niet mochten (lege autoambulances bijv, of twee paards trailers met een pony erin etc)

Toydoll schreef:Tja Polly, precies het deel wat je van mij quote, staat compleet los van dit topic (nutteloze informatie dus). Mijn verzekering zegt trouwens het daar ook niet helemaal mee eens te zijn, maar dat is dan altijd nog mijn probleem en niet de jouwe
En ik raad ook nergens aan 'zonder rijbewijs' te rijden
Het enige wat ik zeg:
Ik heb geen E maar rij beter met aanhanger dan bekenden die wel E hebben, ik moet meestal voor ze keren omdat zij dat niet kunnen. Dus zoveel zegt dat E nu ook weer niet.
En met 1 paard heb je eigenlijk geen E nodig, de meeste combinaties kunnen prima voor 1.5 paards