Ervaringen met laklaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:19

Ik heb de buitenkant lak en binnenkant leer en t schoentje zegmaar ooo leer

Heb ze nu 3 jaar, en het begint nu een beetje bij de wreef lelijk te worden.

Blijft echt lang goed en weinig onderhoud, doekje erover en je kan weer netjes op wedstrijd
Afbeelding
Afbeelding

Het waren cavallos. Koop nu nieuwe aangezien mijn laarzen wat te klein zijn geworden :+

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 18:21

Ja heb ik ook wel een beetje hoor! Ben tijdens het rijden ook wel bang dat ik met mijn tenen tegen de bakrand aan kom ofzo. Lak is toch sneller stuk dan leer. Maar ja, gebruikerssporen ga je altijd krijgen natuurlijk :)[/quote]

Jaa, dat is zeker waar. Gebruikerssporen vind ik ook niet zo erg, zolang het maar niet te erg is ;)
Gelukkig is m'n pony geen jonkie meer, dus zal ik niet zo snel tegen de bankrand aan komen.
Laatst bijgewerkt door Lottekuhh_x op 29-01-17 18:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:22

Ik kreeg al scheurtjes na misschien 20 x rijden. Wilde ze alleen als wedstrijdlaarzen houden, en heb er alleen een paar keer mee gereden om er aan te wennen.

Maar mooi is het wel , laklaarzen.

Laurievc

Re: Ervaringen met laklaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:24

Hier ook wedstrijdlaarzen gehad. Van Busato dacht ik. Laarzen hebben het vrij lang volgehouden! Pas na 2j ging ik ze dagelijks gebruiken en dan hebben ze het nog 1 of 2j volgehouden. Uiteindelijk weggegooid omdat de lak doorgescheurd was. Was enkel een band bovenaan

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 18:27

Getup schreef:
Ik kreeg al scheurtjes na misschien 20 x rijden. Wilde ze alleen als wedstrijdlaarzen houden, en heb er alleen een paar keer mee gereden om er aan te wennen.

Maar mooi is het wel , laklaarzen.

Ja, je moet ze natuurlijk eerst wel inrijden. Dan scheurde ze wel erg snel ja, heel erg zonde..

Mooi zijn laklaarzen inderdaad wel, alleen dat ze scheuren is wel erg jammer. Het is zeker alleen bij de voet? Dus valt het tijdens het rijden niet echt op?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:29

Daar waar er plooien komen. Dus bij de enkel en boven je teen.
Het valt niet echt op, nee. Maar vraag me af, hoe snel dat verder af gaat bladderen. Ze staan namelijk bijna altijd in de kast, heb ze amper aan. Werd er zo ziek van ( 535€ ;( )

Maar bij de meesten is dit niet het geval, natuurlijk, anders zouden mensen snel klaar zijn met laklaarzen kopen.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 20:21

Kabayo schreef:
Ik heb de buitenkant lak en binnenkant leer en t schoentje zegmaar ooo leer

Heb ze nu 3 jaar, en het begint nu een beetje bij de wreef lelijk te worden.

Blijft echt lang goed en weinig onderhoud, doekje erover en je kan weer netjes op wedstrijd
[ [url=m/p26Dmm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OLEx1k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het waren cavallos. Koop nu nieuwe aangezien mijn laarzen wat te klein zijn geworden :+

Aan zoiets zat ik misschien ook te denken, om de voet van leer te doen. Zo is het toch iets minder kwestbaar. Het onderhoud is inderdaad ook wel fijn :)

@Getup: dat kan ik heel goed begrijpen. Ik zou precies hetzelfde hebben.

Phoeboe

Re: Ervaringen met laklaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:28

Ik heb sinds vorige week nieuwe lak laarzen <3 ik heb er dus nog niet echt ervaring mee, wel weet ik dat 'vette' vingers er goed op te zien zijn :')

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:21

Getup schreef:
Daar waar er plooien komen. Dus bij de enkel en boven je teen.
Het valt niet echt op, nee. Maar vraag me af, hoe snel dat verder af gaat bladderen. Ze staan namelijk bijna altijd in de kast, heb ze amper aan. Werd er zo ziek van ( 535€ ;( )

Maar bij de meesten is dit niet het geval, natuurlijk, anders zouden mensen snel klaar zijn met laklaarzen kopen.

Dat is ook de reden dat ik de Mondoni Blyth met de 50% korting heb gekocht. Voor 75 euro wil ik wel laklaarzen kopen. Straks koop je ze voor 500 euro en gaan ze snel stuk... Ik zou nu dan ook balen, maar minder hard dan wanneer ze 500 euro gekost hadden! :$