van 2 paarden naar 1...hoe nu verder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: van 2 paarden naar 1...hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:56

Wat een mooie oplossing! :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:08

Fijn, super dat je dit zo voor je paard opgelost hebt.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 15:52

Oja, als deze kleine man straks weg zou gaan is het zo geregeld dat we dan weer een nieuw paardje krijgen in bruikleen, dat zal dan weer een jonkie zijn die hier volwassener mag worden of juist een ouder paardje of paardje dat tijdelijk rust nodig heeft.
De mensen waar wij nu deze pony van hebben hebben een eigen manegebedrijf, was ook heel gecharmeerd van hoe ze de paarden daar behandelen en hoe ze stonden. Dus het is heel fijn dat op de langere termijn er zo ook iets voor mijn fries geregeld is.
Mocht mijn fries iets overkomen mag de kleine man gewoon weer naar hun terug.

Geeft een stuk rust, ze staan nu bijna 2 weken samen en het is fijn te zien dat de afleiding mijn fries goed heeft gedaan en dat ook de pony hier rust heeft en kan groeien.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:57

Underscore1 schreef:
Heel veel sterkte!
Je kan altijd iemand zoeken om zijn paard of een ander dier bijv een schaap bij de jouwe te zetten

Ik mag hopen dat je een grapje maakt.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:57

febe6 schreef:
Als ik in een kamer word gezet met een aap vind ik het ook niet gezellig. :') Ik denk dat een paard zich ook zo met een schaap gaat voelen.. Het moet wel echt een paard of pony zijn.

.

Dat valt erg mee. De mijne was heel erg blij met zijn gezelschaap en super trots toen er lammetjes geboren werden.

Twee jaar later heb ik de schapen weggedaan en een tweede paard gekocht, maar hij wil net zo min alleen op pad nu het tweede paard er is als toen het schaap er nog was

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:03

pjotrg schreef:
Dat valt erg mee. De mijne was heel erg blij met zijn gezelschaap en super trots toen er lammetjes geboren werden.

Twee jaar later heb ik de schapen weggedaan en een tweede paard gekocht, maar hij wil net zo min alleen op pad nu het tweede paard er is als toen het schaap er nog was

Natuurlijk was ie blij, anders had ie niks. En trots voelen ze niet, kunnen ze niet. Een paard hoort een soortgenoot als gezelschap te hebben, punt. Een schaap, een geit, een kip... dikke vette no-go.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:55

Fijn! +:)+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:04

Mooie oplossing, voor beide paarden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:52

Mooi dat je het naar tevredenheid hebt kunnen oplossen. Ik zit met hetzelfde dilemma sinds ik ruim 2 weken geleden mijn ruin heb moeten laten inslapen. Ik ben huiverig voor allerlei leenconstructies etc. omdat ik gewoon geen risico wil lopen dat mensen zich niet aan hun woord houden. Lastig lastig :(

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 22:48

Kinke schreef:
Mooi dat je het naar tevredenheid hebt kunnen oplossen. Ik zit met hetzelfde dilemma sinds ik ruim 2 weken geleden mijn ruin heb moeten laten inslapen. Ik ben huiverig voor allerlei leenconstructies etc. omdat ik gewoon geen risico wil lopen dat mensen zich niet aan hun woord houden. Lastig lastig :(

Sterkte nog, heel vervelende situatie.
We hebben alles zwart op wit staan. Ondertekend door allebei de partijen.
De ponny die wij nu te leen hebben komt van een betrouwbaar adres met fijne mensen die het beste voor hebben met hun dieren. Ik heb ontwormspul meegekregen, een zak voer etc. De kosten van de zorg zijn voor mij, dus het voer, hooi, vlas etc. De kosten van de rest (hoefsmid, entingen, wormkuren, onverwachte medische kosten) zijn voor hun. Als er met hun ponny iets mis is neem ik eerst contact op met hun, zijn ze niet bereikbaar mag ik hem laten behandelen alsof het mijn eigen ponny zou zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:55

klinkt goed