Cap stinkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loic_N

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:55

Er zijn speciale spuitbussen voor om schoon te maken

naomivl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:37

Ik deed mijn casco cap altijd in een emmer met schoonmaak middel schoonmaken.

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 03:22

Ik heb toch nog altijd liever het idee van een gewassen Cap dan dat ik wat spray over spray. Als ik het uit kan spoelen dan is het vuil ook echt zeker weg.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:35

Ik stap er ook gewoon geregeld mee onder de douche hoor. TS ik heb dezelfde als jij, althans hij is bruin en heeft ook nog steentjes, maar verder hetzelfde.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:37

In een linegriezakje doen en dan in de vaatswasser, gaat altijd goed bij mij..

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:52

Ik heb dezelfde cap en zal mijn ervaring even delen..

In de wasmachine doen zou ik niet aanraden, niet alleen omdat het door het bonken officieel gezien een onbruikbare cap word (na 1 keer vallen is hij al afgekeurt omdat hij dan minder veilig kan zijn), maar ook omdat door de hoge temperaturen de lijm kan loslaten. Ditzelfde geld voor de vaatwasser. Ik heb geenidee hoe die dingen werken en of je ze ook op een lagere temperatuur kan instellen, misschien dat het dan zou kunnen maar ik zou het in eerste instantie afraden.

Ik was mijn cap zelf onder de douche en was hem met lauw/warm water en een beetje cremespoeling voor de geur. Je kan hem ook met shampoo wassen maar dan moet je wel opletten dat je hem heel goed uitspoelt. Zo niet kan het gaan schuimen door het zweten. Of als je in een regenbuitje terecht komt kan het ook gaan schuimen, niet gevaarlijk maar wel wat onhandig. Na het wassen laten uitlekken en een dagje laten drogen boven de kachel en klaar is kees.

Ik had laatst mijn cap gewassen en al het water in bad laten terechtkomen, hier kun je zien hoe smerig die van mij was geworden :') :r :=

Afbeelding

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:07

Ik zet mijn cap nog wel eens op een pan kokend water, dan stoomt de binnenkant schoon.
Daarna gewoon in een emmer lauw warm water wassen en laten drogen.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:23

Hier ook onder de douche mee. En dan wassen met wat shampoo.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:25

Die van mij gaat gewoon in de wasmachine.
In een kussensloop tegen beschadigingen.
Wel doe ik er dan vaak een schoon dekje bij in. Zodat de cap niet de hele tijd door dr wasmachine heen bonkt.
Gewoon op 30 graden.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 11:46

Thanks iniedergeval voor de tips!
Maar de cap is al schoon geworden onder de douche. En is ook al droog :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:12

Ik heb als wedstrijdcap de br zenith met swarovski. Gebruikte hem eerst als dagelijkse cap en heb een nieuwe gekocht omdat hij stinkt. Gebruikte ook die spray. Dan ruikt hij 1 dag lekker en daarna komt de geur er weer doorheen. Ga hem binnenkort ook maar eens onder de douche meenemen. Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat hij ongeveer droog is?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:07

xxxmh schreef:
Ik heb als wedstrijdcap de br zenith met swarovski. Gebruikte hem eerst als dagelijkse cap en heb een nieuwe gekocht omdat hij stinkt. Gebruikte ook die spray. Dan ruikt hij 1 dag lekker en daarna komt de geur er weer doorheen. Ga hem binnenkort ook maar eens onder de douche meenemen. Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat hij ongeveer droog is?

Ik heb hem 's avonds onder de douche gehad, en hem daar op de grond gelegd (naast de vloerverwarming zegmaar) en mn moeder heeft m de volgende dag op de verwarming gelegd. Hij was die dag ook gelijk droog. Dus binnen 1,5 was hij wel droog!
Weet niet hoelang t duurt als je m niet op de verwarming legt, haha

Densij2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:48

Ik heb hem is de afwasmachine gedaan en dan ipv afwas middel, wasmiddel in het poederdingetje gedaan

moest het wel meerdere keren doen, toen ie eenmaal 1x was gewassen bleef er maar zwart water uitkomen.

kevinclp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:45

ik heb als advies goed schoon maken en laten drogen. En niet in een vochtige omgeving bewaren

RubyAruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:33

Ik heb mijn oude caps een paar jaar geleden ook een aantal keren in de wasmachine gedaan hoor! Ging helemaal prima en ze kwamen er uit als nieuw (wel 1 per beurt gedaan dus niet samen) en ze roken heerlijk!

Was van het merk Global en ook met stof en kon je de binnenkant niet loshalen.

Ik deed er een stuk of 3 handdoeken omheen en een kussensloop er omheen en heel goed de kussensloop dicht knopen en daarna om de knoop een touwtje strak trekken zodat ie echt niet los ging, want dan beschadigd je cap! Maar bij mij ging het elke keer goed!

Ik deed het op de korte stand (20 minuten) en 40 graden met een beetje Robijn wasverzachter! Ging helemaal prima!

Heb wel een keer een klein deukje vooraan de cap gehad (bij de flap zegmaar) dus daarna deed ik elke keer extra goed om de voorkant een handdoek!

Peesbeschermers deed ik ook altijd in een oude kussensloop in de wasmachine! Ging allemaal prima hoor :)