Epplejeck verandert prijzen bij kortingsactie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:07

Nies_ schreef:
Epplejeck is sowieso een poedersuiker winkel :') Ik snap niet dat mensen er graag komen want het assortiment bestaat veelal uit troep en het personeel weet niks.

Ik bestel er online (want in de winkel hebben ze het sowieso al niet) alleen soms wat met 25% korting, maar de laatste keren kon ik het inderdaad beter of net zo goed ergens anders halen voor de volle mep dus dan doe ik dat.

Welke winkels vind jij prettig? Ik ga altijd naar de epplejeck omdat die hier in de buurt zit maar wil ook graag eens ergens anders kijken :) wat een vreemde actie.. Agradi staat er inderdaad bekend om, maar van de epplejeck had ik geen idee

Banyu

Re: Epplejeck verandert prijzen bij kortingsactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:11

Kom alleen bij EJ omdat ze daar Horseware dekens hebben, en alleen die koop ik met 25% korting.
Laatste Rambo deken met 50% kunnen kopen, dus dit keer niet via EJ.

Normaal gesproken kom ik liever bij Naalden hier in Rucphen, kunnen bijna alles wel bestellen, en je kunt er fijner punten sparen dan bij EJ.

Maar voor sommige dingen bestel of ga ik wel naar EJ, omdat dat dan weer net iets goedkoper is.
Qua ariats schoenen vanwege mijn voetprobleem, ga ik toch echter altijd vanwege ook de goede service naar Naalden.

Vind het altijd al belachelijk dat Agradi ook zo super duur is tegenover andere winkels.
Ookal is het korting of niet.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:22

Kramer is ook best gemeen op dat vlak.
Ik heb het niet voor Kramer, Agradi en Epplejeck alledrie hetzelfde soort.
Verder zijn mediamarkt en makro ook zo :p

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:36

Divoza heeft nieuwjaarskorting. Zag mail binnenkomen. 25% korting op artikel naar keuze.
Tot en met 1-1-2017 geldig.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 31-12-16 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:42

Dit gebeurt (helaas) niet alleen bij paardenwinkels. ;) Erg netjes is het uiteraard niet, maar je hebt geen poot om op te staan denk ik. Het gebeurt op meer plaatsen dan je denkt. Ik werk in de horeca en daar werd de mayonaise ineens €0,05 duurder een paar dagen voor Kerst... De biefstuk werd in prijs verhoogd, maar dan kwam er wel een kortingsactie op de biefstuk waarbij de biefstuk dus voor de oude prijs verkocht werd. 8)7 Zo werkt het in die wereld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:52

Nuray schreef:
Dit gebeurt (helaas) niet alleen bij paardenwinkels. ;) Erg netjes is het uiteraard niet, maar je hebt geen poot om op te staan denk ik. Het gebeurt op meer plaatsen dan je denkt. Ik werk in de horeca en daar werd de mayonaise ineens €0,05 duurder een paar dagen voor Kerst... De biefstuk werd in prijs verhoogd, maar dan kwam er wel een kortingsactie op de biefstuk waarbij de biefstuk dus voor de oude prijs verkocht werd. 8)7 Zo werkt het in die wereld.

En mensen trappen er met open ogen in, wanneer mijn dochter weer eens iets gescoord heeft en ze zegt, 50% korting is mijn tegenreactie : Had je het nodig voor die andere 50% , meestal moet ze dan lachen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:58

Het idee korting te krijgen zorgt er toch nog steeds voor dat mensen meer blijven kopen. Bij de Hema komt het ook regelmatig voor dat er een "actiekaart" wordt geplaatst en dan is de "actieprijs" gewoon de originele prijs, maar doordat mensen denken dat iets in de aanbieding is besluiten ze het maar mee te nemen.. En ja, ik heb eens gevraagd naar de reden om zo'n "actiekaart" te plaatsen voor een product dat dezelfde prijs blijft: "mensen denken dan dat het een aanbieding is."

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 22:08

Ik heb eigenlijk sowieso een hekel aan die winkels met korting hier en daar. Ik wil gewoon goed spul en dat mag best wat kosten. Daar wil ik dan natuurlijk niet meer dan nodig voor betalen, dus gewoon een relatief lage vaste prijs graag. Hoef je ook niet bang te zijn dat je iets koopt en het een week later veel goedkoper is. Lijkt me ook een stuk beter voor de economie.
Eight schreef:
Nies_ schreef:
Epplejeck is sowieso een poedersuiker winkel :') Ik snap niet dat mensen er graag komen want het assortiment bestaat veelal uit troep en het personeel weet niks.

Ik bestel er online (want in de winkel hebben ze het sowieso al niet) alleen soms wat met 25% korting, maar de laatste keren kon ik het inderdaad beter of net zo goed ergens anders halen voor de volle mep dus dan doe ik dat.

Welke winkels vind jij prettig? Ik ga altijd naar de epplejeck omdat die hier in de buurt zit maar wil ook graag eens ergens anders kijken :) wat een vreemde actie.. Agradi staat er inderdaad bekend om, maar van de epplejeck had ik geen idee

Tegenwoordig altijd Drunens ruiterhuis. Dat is eigenlijk nog de enige winkel met een beetje kwaliteit in de buurt. Voor zover ik het de buurt kan noemen dan :+

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:38

Nies_ schreef:

Ik snap dan niet waarom je die troep dan ook online koopt?? Dat je hun huismerk niet prettig vind ala maar daar bestaat de winkel niet alleen uit.

Ik zit vrij centraal en kan uit 5 ketens kiezen. Binnen 25 min reistijd.

Persoonlijk heb ik het dus bij EJ niet meegemaakt wel bij andere concerns als mediamarkt.

Je moet gewoom goed kijken en verstandig kopen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 08:20

Ik vind de epplejeck sowieso een boutwinkel! Personeel die ze uit de eerste de beste stal hebben gerukt ( geen enkel verstand %) van zaken mbt paarden/ producten )! Ik ga er alleen heen als t echt moet ( zit 10 minuten bij ons vandaan) en dan haal ik alleen hele simpele dingen ( geen tuig, dekjes ect).. Een keer een bit of een keer kleding of paardensnoep verder niet!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 09:21

Wat ook wel eens wil helpen is de cookies verwijderen. Of een heel andere pc pakken...
Heel veel vakantie aanbieders flikken dit geintje ook. Als je 1 of 2 keer gekeken hebt voor een bepaalde vakantie is het ineens 200€ duurder.
Haal je de cookies weg, is het weer goedkoper.
Weet niet of dit bij EJ ook zo is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 09:32

newt schreef:
Nies_ schreef:

Ik snap dan niet waarom je die troep dan ook online koopt?? Dat je hun huismerk niet prettig vind ala maar daar bestaat de winkel niet alleen uit.

Ik zit vrij centraal en kan uit 5 ketens kiezen. Binnen 25 min reistijd.

Persoonlijk heb ik het dus bij EJ niet meegemaakt wel bij andere concerns als mediamarkt.

Je moet gewoom goed kijken en verstandig kopen.

Ze hebben ook wel wat spullen van bijvoorbeeld eskadron en Bucas, dus alleen troep niet. Daarom zei ik ook "veelal troep". Het laatste wat ik er gekocht heb zijn dus ook eskadron beschermers, een jaar geleden met 25% korting die ik snel nodig had. Anders was ik het namelijk wel voor 3 euro meer bij een fatsoenlijke winkel gaan halen. Het is nu eenmaal de dichtstbijzijnde winkel dus soms maak je dan de fout toch te gaan kijken. Maar als ik voor zwarte sporenbandjes kom en er alleen van dat bladderleer hangt of ik wil een zwarte spring- of dressuurzweep en dat zit niet eens in het assortiment (op een degelijk merk als Döbert of Fleck had ik niet eens gehoopt) dan is het imo gewoon een troep winkel. Simpel als dat. En dan heb ik het nog niet over het personeel wat niet eens weet wat een slobberriempje is.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:23

Ik wil geen advocaat van de duivel spelen, want de prijzen zo optrekken is natuurlijk niet netjes, maar het is wel effectief zo dat veel leveranciers rond de jaarwisseling hun prijzen optrekken en dat moeten de winkels dan natuurlijk ook doen. We krijgen data waarop de prijzen veranderen en dan is de ene winkel natuurlijk sneller dan de andere om de aanpassing te doen.. Vaak gaat het wel maar om een paar € en geen hele grote verschillen, al gebeurt het soms wel dat prijzen drastisch omhoog gaan.

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:28

Ik vergelijk gewoon altijd de prijzen. Meestal als ik iets nodig heb zit dat er wel al een tijdje aan te komen dus dan zoek ik het eerder al even op, zo weet je zeker dat je de juiste prijs betaald. Vaak komt de ej nog goedkoper, zeker met die korting, maar ik bekijk het gewoon op voorhand al.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:44

noah14 schreef:
Goh zelf nog niet mee gemaakt, maar wat een oplichterij!

Welcome to the world of sales :D
Dit is vrij "normaal" nouja, normaal natuurlijk niet maar het komt heel veel voor. In de detailhandel is dit een heel voorkomend trucje. Dat is echt niet alleen de ej ;)

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 18:44

Eileen_ schreef:
noah14 schreef:
Goh zelf nog niet mee gemaakt, maar wat een oplichterij!

Welcome to the world of sales :D
Dit is vrij "normaal" nouja, normaal natuurlijk niet maar het komt heel veel voor. In de detailhandel is dit een heel voorkomend trucje. Dat is echt niet alleen de ej ;)

Persoonlijk vind ik dit dus geen verstandig trucje.. Ik weet dat dit vaker gebeurt, zowel de Mediamarkt (de btw-vrije dagen *knipoog*) en bol gebruiken dit regelmatig. Er is hier echter geen sprake van 10 euro, maar van 40 euro verschil. Ze raken mij dus sowieso al kwijt als klant als de concurrentie het (veel) goedkoper aanbiedt, ondanks de korting. Bovendien vind ik het nog steeds een vreemd verhaal; ik kan werkelijk waar geen enkele andere aanbieder vinden die het jasje voor zo'n prijs verkoopt.

Divoza had inderdaad een kortingsactie met Oud en Nieuw, maar ben uiteindelijk toch geslaagd bij Ooteman voor €149,95 (aanrader overigens!), waar de rest van de set ook goedkoper is dan zowel de Epplejeck als Divoza. Bovendien kreeg je er daar een officiële Anky kledinghoes bij. Heul belangrijk! :+

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:00

Het BR eston hoofdstel kost bij ej 209,95 en bij divoza 169,95 :=

Vraag me toch af waar het prijsverschil dan vandaan komt. Niemand gaat toch vrijwillig de ej 40 euro sponseren?

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:05

Ze kunnen toch niet zomaar alle artikelen over prijzen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* _O- _O- _O-

Lekker onnozel als je dat denkt.
Bij Agradi kan dat ook, die hebben ook geen echt e stickers op de producten
Een Mediamarkt heeft elektronische prijskaartjes, dan kan dat. Maar bij Divoza, Epplejeck ect heb allemaal prijsstickers op de producten.

Nee hoor daar geloof ik helemaal niets van

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:10

Albert Heijn, Ici paris XL doen dat sowieso ook. :+

Zo gaat het nou eenmaal in de retail wereld... Is gewoon klanten lokken!

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 04:11

Ik vraag me vooral altijd af hoe het komt dat Nederlandse (ruitersport)winkels altijd zo''n grote kortingen kunnen geven op praktisch het hele assortiment, het is echt iets dat ik in België zelden zie!

Het is wel een beetje de hemel op aarde om online veel van Nederland naar België te verzenden als ik iets tekort kom maar tegelijk vraag ik me toch af hoe ze dat presteren om echt op alles 30% te geven. Als ze dat voor mekaar krijgen dat lijkt het mij logisch dat die 'basis'prijzen ook zo schommelen en variëren per winkel

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:04

Van de week een mail van agradi over hun 30% korting op oa ariat en Bucas. Niet eens gekeken, want zij doen er standaard een hoog bedrag bovenop. Nou trok het gisteren toch m'n nieuwsgierigheid en ben gaan kijken. Ik viel bijna van m'n stoel :') de landelijke adviesprijzen én 30% korting! Petje af hoor! Meteen misbruik van gemaakt *\o/*

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:56

ual_95 schreef:
Hallo!

De titel beschrijft mijn issue al een beetje. Ik had vorige maand een onwijs leuk wedstrijdjasje op het oog: de Anky Deluxe voor €189.95. Aardig aan de prijs, maar gewoon precies wat ik zocht. Alle redenen om er dus voor te sparen (en te werken met kerst!).

Wil ik vanochtend dat jasje bestellen, ik denk mooi meegenomen dat er 25% af gaat, kost hij ineens €229.95! Heb er een appje over gestuurd, maar nog geen antwoord. -O- De concurrentie biedt het jasje wel nog steeds rond de vorige prijs aan.

Herkennen jullie dit ook, en weet iemand misschien wat mijn rechten in deze situatie zijn?

Bij Epplejeck heb ik dit nog nooit gezien. Ze hebben vaak acties maar als er geen acties zijn dan is de prijs gewoon hetzelfde. Soms wil ik iets heel graag hebben en dat hou ik net als jij de websites goed in de gaten :) Maar de prijzen zijn altijd hetzelfde, sowieso die van hun eigen merken. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat leveranciers de prijzen veranderen en dat ze daar in mee moeten gaan, misschien dat het daarom op sommige merken zo is. Heb je inmiddels het jasje kunnen kopen of heb je nog geen reactie op je appje gehad?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:10

Had dit nog niet gezien bij EJ.
Wel afgelopen week naar een jas zitten kijken die bij EJ in de aanbieding nog een stuk duurder was als bij Divoza. Erg vreemd.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:12

Liess__ schreef:
Het BR eston hoofdstel kost bij ej 209,95 en bij divoza 169,95 :=

Vraag me toch af waar het prijsverschil dan vandaan komt. Niemand gaat toch vrijwillig de ej 40 euro sponseren?

EJ levert het hoofdstel met teugels, Divoza zonder.. standaard komen de BR hoofdstellen zonder teugels maar bepaalde winkels kiezen ervoor om meteen teugels mee te leveren, terwijl andere de keuze aan de klant laten :)

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:15

Pancake93 schreef:
Ze kunnen toch niet zomaar alle artikelen over prijzen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* _O- _O- _O-

Lekker onnozel als je dat denkt.
Bij Agradi kan dat ook, die hebben ook geen echt e stickers op de producten
Een Mediamarkt heeft elektronische prijskaartjes, dan kan dat. Maar bij Divoza, Epplejeck ect heb allemaal prijsstickers op de producten.

Nee hoor daar geloof ik helemaal niets van

Je bedoelt zeker dat Agradi wel met de prijzen klooit als ze stikker over stikker over stikker actie doen ?

Inderdaad winkels die met prijsstickers op de producten werken kunnen dit niet. Net zoals bij de HEMA of bij de HM. Die kunnen ook niet even aan alles een nieuw kaartje hangen