Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kalab schreef:Ik vind het ook best een vreemd verhaal aangezien eerst alles koek en ei leek te zijn, maar de staleigenaar nu flink zwart wordt gemaakt. Wat heeft een staleigenaar aan een paspoort van een pony die niet van hem is? Niet veel lijkt mij? Daar kan hij alleen de eigenaar mee dwarszitten en dan moet er wel een reden zijn om de eigenaar van de betreffende pony dwars te zitten..
Heb je wel een koopcontract?
Kalab schreef:Het chippen en aanvragen van een paspoort heeft mij destijds bij mijn veulen ook rond de €100,- gekost. Als de boer een bedrag vraagt van rond de €100,- dan zou ik gewoon aannemen dat dit een kloppend bedrag is.![]()
Nogmaals laat het een les zijn voor de volgende keer en betaal de rekeningen gewoon zelf. Het is allemaal leuk om dingen in ruil voor een dienst te doen, maar na verloop van tijd heb je geen poot om op te staan en krijg je dus dit soort situaties. Als mensen een dienst van mij willen vergoeden dan is dat goed, maar dat staat los van mijn eigen zaken.
Jace schreef:Wat een ellende en stress he ?! Ik denk dat betalen het enige is wat zin heeft en werkt.. Alleen is te hopen
Dat er niet ineens meer geld gevraagd wordt.. het allerergste je staat d'r alleen voor geen enkele instantie durft of wil
Je helpen.. Frustrerend !! Succes, mocht je een manier vinden.. Ik hoor het heel graag !!!
LadyMadonna schreef:Een rekening van castratie.... Waarom heeft hij de castratie van jullie pony betaald
RianneEnzo schreef:Kalab schreef:Ik vind het ook best een vreemd verhaal aangezien eerst alles koek en ei leek te zijn, maar de staleigenaar nu flink zwart wordt gemaakt. Wat heeft een staleigenaar aan een paspoort van een pony die niet van hem is? Niet veel lijkt mij? Daar kan hij alleen de eigenaar mee dwarszitten en dan moet er wel een reden zijn om de eigenaar van de betreffende pony dwars te zitten..
Heb je wel een koopcontract?
Nee we hebben geen koopcontract, mijn moeder heeft de pony gekocht en ik heb tegen haar gezegd om een koopcontract op te stellen, maar dat was niet nodig volgens haar.
Ik probeer de staleigenaar niet zwart te maken, ik noem zijn naam nergens volgens mij. En de meeste mensen in onze buurt weten al dat hij niet echt "vriendelijk" is als je weggaat dat werd mij verteld toen ik wegging. En dat is niet vanuit onze ervaring. Hij houd de paspoorten achter voor een rekening die hij zelf heeft betaald, en nu op ons wilt schuiven omdat we weg zijn gegaan.
RianneEnzo schreef:Kalab schreef:Het chippen en aanvragen van een paspoort heeft mij destijds bij mijn veulen ook rond de €100,- gekost. Als de boer een bedrag vraagt van rond de €100,- dan zou ik gewoon aannemen dat dit een kloppend bedrag is.![]()
Nogmaals laat het een les zijn voor de volgende keer en betaal de rekeningen gewoon zelf. Het is allemaal leuk om dingen in ruil voor een dienst te doen, maar na verloop van tijd heb je geen poot om op te staan en krijg je dus dit soort situaties. Als mensen een dienst van mij willen vergoeden dan is dat goed, maar dat staat los van mijn eigen zaken.
Dat was niet echt het bedrag wat hij vroeg, maar we gaan de dierenarts even bellen binnekort en kijken of we 2 paspoorten kunnen aanmaken.
LadyMadonna schreef:Onhandig misschien, maar ik denk dat 80% van de bokkers geen koopcontract heeft.... @kalab
LadyMadonna schreef:Onhandig misschien, maar ik denk dat 80% van de bokkers geen koopcontract heeft.... @kalab