Bucas deken ineens niet meer waterdicht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:02

rider schreef:
Ik heb de winkel een mail gestuurd dus we zullen zien. :)

Ik heb toendertijd ook meteen Bucas gemaild, je hebt de badgenrs nodig Di in het etiket van de deken staan

twinducklin

Re: Bucas deken ineens niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:44

De winkel adviseerde me toen om contact op te nemen met bucas. Ze zeiden dat klanten meer gedaan kregen als een bedrijf.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:05

Hier altijd de smartex rain voor de paarden en zelfs mijn al ruim 6 jaar oude deken is nog steeds waterdicht. Nog nooit gewassen of behandeld.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:14

Hetzelfde heb ik gehad met mijn Select Turnout regendeken. 1 winter op gehad, laten wassen bij een wasserij, daarna spontaan geheel lek. Ook over de rug etc ging het door.

De deken was ook helemaal van blauw naar paars verkleurd (niet door het wassen, maar door de zon). De wasserij heeft de deken nog wel waterdicht behandelt, maar heeft niet geholpen. De stof is gewoon niet meer waterdicht.
Niet bij Bucas erachter aan gegaan, want de waterdicht garantie is een lastig iets als je hem hebt laten wassen. Toon maar eens aan dat het met het juiste spul is gedaan etc
Heb jij daar wel geluk mee gehad Knollentuin?

De Smartex winterdeken die ik al 7 jaar heb ik nog steeds waterdicht, ook ieder jaar gewassen. Dus heeft toch met een slechte batch materiaal te maken, maar duur grapje.
Ik heb daarom nu een Rambo Turnout gekocht, die is van ballistic nylon waar de Smartex ook van gemaakt is.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:24

Hier ook een tevreden gebruiker van Bucas deken (Smartex Rain en Smartex Rain medium) nog niet één keer een lek deken gehad.

Wat is het eigenlijke verschil tussen power turn out en smartex? De dikte van de vulling?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:34

Ik heb het helaas bij al m'n bucas dekens. Het eerste seizoen zijn ze 100% waterdicht en daarna (ongeacht of ik ze laat wassen of niet) is het paard na een flinke bui net een beetje vochtig, vooral op d'r kont. Het water stroomt er niet doorheen maar droog blijft ze ook niet. Ik heb de power (turnout?) light en zowel bij deze al bij de vorige hetzelfde probleem. Daarvoor een smartex medium die ik als reserve gebruik en die doet het wel wat beter, zelfs na al die jaren.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:42

Hier zijn de paarden zelfs na dagen stortregen nog netjes droog onder hun smartex rain. En wat ik erg fijn vind is, dat ook al is het paard al nat geregend als je de deken op doet, ze er droog onder vandaan komen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:21

Smotz schreef:
Hetzelfde heb ik gehad met mijn Select Turnout regendeken. 1 winter op gehad, laten wassen bij een wasserij, daarna spontaan geheel lek. Ook over de rug etc ging het door.

De deken was ook helemaal van blauw naar paars verkleurd (niet door het wassen, maar door de zon). De wasserij heeft de deken nog wel waterdicht behandelt, maar heeft niet geholpen. De stof is gewoon niet meer waterdicht.
Niet bij Bucas erachter aan gegaan, want de waterdicht garantie is een lastig iets als je hem hebt laten wassen. Toon maar eens aan dat het met het juiste spul is gedaan etc
Heb jij daar wel geluk mee gehad Knollentuin?

De Smartex winterdeken die ik al 7 jaar heb ik nog steeds waterdicht, ook ieder jaar gewassen. Dus heeft toch met een slechte batch materiaal te maken, maar duur grapje.
Ik heb daarom nu een Rambo Turnout gekocht, die is van ballistic nylon waar de Smartex ook van gemaakt is.

De mijne was nog niet een x gewassen, maar de coating was niet goed

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 08:50

Hier ook een ontevreden bucas gebruiker, deken hartstikke lek na een dag flinke regen en dit is de smartex rain (Edith, nog nooit gewassen! Was nieuw en dan zo doorlekken):
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb de deken vergoed gekregen van agradi, met horseware nooit nergens last van, ik heb al een jaar of 5/6 een amigo die doet het nog steeds perfect zonder door te lekken na vaak wassen, ook nergens nog kapot:
Afbeelding

Bucas heeft een mooie pasvorm voor zeer smalle paarden, bij brede paarden is het echt waardeloos. Ik heb alleen nog 3 staldekens van bucas die ik gebruik als onderdeken vanwege de stay dry voering, dat werkt wel super na het rijden om af te zweten, verder geen bucas fan.
Ik heb ook een aantal fedimax dekens, deze zijn echt fantastisch! Super waterdicht en ademend, zijn ook te krijgen met een stay dry voering (daar heet het cool dry) zodat de deken direct op een nat paard gelegd kan worden. De freedom dekens zijn geschikt voor brede paarden, de rainmax voor 'normale' paarden. Kijk eens naar de eigenschappen van deze dekens, ze zijn super sterk, super ademend en tot 10.000 waterzuilen waterdicht, dat heeft geen enkele deken! Ze vallen als een luxe skijas, lekker soepel. Ik ben fan :j :))

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:46

Heb het ook gehad met een Smartex, die was plots de tweede winter niet meer waterdicht. Laten wassen met immpregneermiddel en nu doet hij het weer, ik heb er mijn twijfels over of ze hem op mijn oude stal niet een keer verkeerd gewassen hadden. Mijn Rhino lekt ook door bij stevige regen. Heb het ook al een keer gehad met een gloednieuwe BR. Alleen mijn Lami-cell dekens blijven waterproof.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:11

Heb mijn smartex al 3 seizoenen. nog steeds waterdicht, zelfs nadat mijn vriend m met gewoon wasmiddel in de wasmachine had gedaan terwijl ik het speciaal wasmiddel erbij had staan >;)
en zelfs nog nadat de eigenaar de deken af had gedaan en bij het voerhok had neergelegd, buiten in de regen en binnenstebuiten :roll: :x Deken zat niet meer goed schijnbaar, waarschijnlijk 3 tinkers onderling gestoeid.
heb m even uitgehangen maar natuurlijk niet droog toen ik klaar was met rijden.
Besloten toch op te gooien zodat hij m door zijn eigen lichaamswarmte mee kon drogen
:o