Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kuggur schreef:Sommige reacties in dergelijke topics maken dat ik steeds beter begrijp waarom dierenartsen particuliere paardeneigenaren als "de klanten uit de hel" bestempelen....
tiwi1969 schreef:Er is een groot verschil tussen een behandeling die niet aanslaat of een echte fout.
Antibiotica die niet voldoende werkt bij een infectie is anders dan het verkeerde beem geamputeerd.
In geval van TS heeft de DA de verkeerde kies behandeld of heeft hij per ongeluk tijdens de behandeling de getroffen kies beschadigd?
Bij een fout kun je in het uiterste geval een beroep doen op de beroepsaanspakelijkheid, daar is de DA voor verzekerd. Bij een uitschieter misschien ook maar wordt het veel lastiger en is het hopen dat de DA zelf coulant is met de rekening.
troi schreef:Nou mijn punt is dat je behandeld voor een behandeling, natuurlijk omdat je hoopt op een goed resultaat, maar de betaling hangt niet af van het resultaat. Een da behandeld omdat die je paard beter wil maken maar is geen tovenaar waarbij alles altijd lukt.
Babootje schreef:troi schreef:Nou mijn punt is dat je behandeld voor een behandeling, natuurlijk omdat je hoopt op een goed resultaat, maar de betaling hangt niet af van het resultaat. Een da behandeld omdat die je paard beter wil maken maar is geen tovenaar waarbij alles altijd lukt.
Maar als de behandeling wordt verprutst met bijkomend letsel als gevolg dan is dat zeker wel een zaak voor de DA. En die zijn daar in de regel gewoon voor verzekerd.
BoydS schreef:De dierenarts in kwestie belt ons maandag. Ik ga er van uit dat hij zelf over de kosten begint en anders doe ik dat zelf. Hij is erg bekwaam in zijn vak dus ik denk dat hij zelf ook baalt van deze fout.
Met de merrie gaat het gelukkig nu eindelijk wat beter. Ze is sinds gisteren weer begonnen met eten (slobber) en ze is weer een stuk vrolijker en alerter. Dat is natuurlijk hartstikke fijn.