Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
waarom moet ik dan betalen
kaatjemuts schreef:GamblersCup schreef:Nee, daar ga ik ook niet van uit maximuss... ik weet ook helemaal niet wat er verder allemaal staat. Het ging mij er om dat iemand verkondigd dat de wet niet geldt als iemand zelf reglementen verzint.
De wet geldt idd niet als je lid vd knhs bent. Hoe leg je anders uit dat ze iemand veroordelen voor valsheid in geschrifte?
Zoals ik al zei, de advocaten zeggen allemaal dat ze t kunnen maken, er kan niemand tegenin gaan, helaas...
Ook de knhs staat niet boven de wet. Dat zij vervolgens iets hebben om je mee "te pakken", tja, dat is wat anders. GamblersCup schreef:kaatjemuts schreef:Nee, daar ga ik ook niet van uit maximuss... ik weet ook helemaal niet wat er verder allemaal staat. Het ging mij er om dat iemand verkondigd dat de wet niet geldt als iemand zelf reglementen verzint.
De wet geldt idd niet als je lid vd knhs bent. Hoe leg je anders uit dat ze iemand veroordelen voor valsheid in geschrifte?
Zoals ik al zei, de advocaten zeggen allemaal dat ze t kunnen maken, er kan niemand tegenin gaan, helaas...
Ook de knhs staat niet boven de wet. Dat zij vervolgens iets hebben om je mee "te pakken", tja, dat is wat anders.[/quote]Jester_ schreef:Achja zo had ik me 3 weken afgemeld voor een z wedstrijd want ik dacht dat dat selectie was maar toch niet. Sluitingsdatum was al een maand!!! van te voren dus moest betalen. Dus ik stuurde oh nou laat mij dan toch maar starten (dit alles op 2 dagen) waarop ik antwoord kreeg: kan niet meer want je plek is al vergevenwaarom moet ik dan betalen
Lielle schreef:Kaatje, is dat door een rechter vastgesteld?
Lielle schreef:Maar dan kun je niet stellen dat de KNHS boven de wet staat. Mogelijk denkt een rechter daar anders over, alleen heb je dat niet getoetst. Vermoedelijk met heel goede redenen, dat is wat anders.
cobiie schreef:Vroeger stond achterin het knhs blad wie er allemaal "fout" waren geweest en welke boetes/ waarschuwingen die gekregen hadden.
Dus klopt, dat was oa voor fout starten/ entingen niet in orde/ onjuist gedrag tegenover officials ed.
Niet alleen knhs mag als vereniging consequenties doorvoeren op niet nakomen van hun regels. Denk maar aan iemand die vroegtijdig de olympische spelen heeft moeten verlaten.
kaatjemuts schreef:Lielle schreef:Maar dan kun je niet stellen dat de KNHS boven de wet staat. Mogelijk denkt een rechter daar anders over, alleen heb je dat niet getoetst. Vermoedelijk met heel goede redenen, dat is wat anders.
Geroyeerd worden als lid, vonden wij n redelijk goede reden, ja. En alleen al n misdrijf gebruiken als overtreding, tja... laten we er maar over ophouden....
) Dus waar trek je dan een lijn?
emailtje aan wagen dat dit toch niet de manier is waarop we met elkaar omgaan. ponyparadijs schreef:Silly1972 schreef:Agee een dag van te voren ja oke, dat begrijp ik, maar niet een week van te voren!
Ze hebben dan nl tijd genoeg gehad om iemand anders op die plek te zetten.
Stuur gewoon een mail naar de vereniging en leg het uit, misschien is er wel gewoon iets mis gegaan
Bij ons is de sluitingsdatum 10 dagen voor de wedstrijd
Als je 'zomaar' afmeld 9 dagen voor de wedstrijd moet er bij ons gewoon betaald worden
Ik heb er dan namelijk al veel werk aan gehad.
Alleen bij een voor mij (ja sorry ik bepaal nu eenmaal wie er een rekening krijgt) acceptabele reden is de afmelding kosteloos.
maximuss schreef:Er is hier nergens sprake van boven de wet staan... De wetgever heeft het voor organisaties mogelijk gemaakt om binnen het raamwerk van de wetgeving hun eigen specifieke regels op te stellen zonder dat die strijdig zijn met de wet.
Silly1972 schreef:En ziekenhuis is niet acceptabel?
Kalab schreef:Aan de andere kant begrijp ik dat het voor een vereniging erg lastig is om een grens te trekken. Als er sprake is van onmacht (zoals in jou geval) en je vindt dat iedereen zich dan kosteloos af moet kunnen melden, dan zijn er nog talloze situaties waarin mensen zich kosteloos af kunnen melden en dan gaat het een vereniging op den duur veel geld kosten. Je kunt niet tegen jou zeggen dat je niets hoeft te betalen, maar iemand met een kreupel, geblesseerd of overleden paard wel laten betalen. In beide situaties is er sprake van onmacht en je moet dus óf niemand kosteloos laten afzeggen (na een bepaalde datum) óf iedereen bij wie er sprake van onmacht is.. Logischerwijs wordt er dan voor optie 1 gekozen.