Wat heb je nodig voor paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miefje

Re: Wat heb je nodig voor paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 22:35

Zal vast zo zijn idd.
Welkoop is toch BoerenBond in Limburg? Dan ga k daar even kopen hahah

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 00:04

Zal toch een bodyprotector aan raden

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 00:05

Zou bij het begin geen bodyprotector nemen. Misschien stelt het toch teleur en dan heb je dat ding misschien wel voor niets gekocht.
Heb zelf geen bp maar als ik er al 1 had genomen dan zeker niet in het begin maar pas later.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 12:33

Bedankt!
Misschien dat ik eens een bp kan lenen om uit te proberen voordat het verspild geld is.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:38

Ik zou lekker gaan rijden (de basis dingen heb je) en dan kom je er vanzelf achter wat je nog mist. Voor in de kou zou ik inderdaad wel opzoek gaan naar een lekker stel rijhandschoentjes, en een stel dikke paardrijsokken is ook niet verkeerd. En mocht het blijken dat je het erg koud krijgt tijdens het rijden is een thermolegging van de action heel fijn om onder je rijbroek aan te doen.

Maar ik zou gewoon gaan en kijken hoe het gaat! Er is niks dat je nu nog per se moet hebben voor je op het paard kan stappen, een cap en rijbroek en goede schoenen/laarzen zijn het belangrijkst.
Heel veel plezier!

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 14:12

Ok, heel erg bedankt allemaal! (ook alvast)

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 16:23

Weet iemand trouwens een betaalbare, goede cap?

Rooss_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:28

Ik heb zelf goede ervaringen gehoord over de Decatlon (zelf geen ervaring mee). Of anders kan je gewoon naar een ruitersportzaak (of grote dierenwinkel met paardenafdeling) om daar advies te vragen. Die kunnen dan ook gelijk je hoofd opmeten en zien welke caps goed passen, vooral als je nog geen ervaring hebt is het handig om je te laten adviseren. Ik zou geen cap online kopen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:46

Wat worden er hier een hoop onnodige spullen aangeraden. Zonde van het geld (tenzij je er vanaf moet natuurlijk).

Ik heb eigen paarden, maar rijd in een spijkerbroek, stalschoenen (wel opletten dat ze niet te breed zijn voor je beugels) en zet een cap op mijn hoofd.

Om te beginnen hoef je vaak alleen maar een cap te kopen/lenen. Je hebt waarschijnlijk wel regenlaarzen in huis, die kun je prima gebruiken in het begin. Trek een comfortabele jogging- of spijkerbroek aan en ga lekker rijden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:08

Ik heb nooit van die sokken aan, vreselijk!! Gewoon zorgen voor een cap, en regenlaarzen desnoods!

brittkalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:14

Ik zou zeggen chaps en handschoentjes. Bij decathlon en Divoza (Mondoni) is dat niet zo duur! En verder kom je er later wel achter of je nog wat wil hebben :) Veel plezier met rijden!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:21

Een cap kun je het goedkoopst halen bij de decathlon. Deze caps zijn nogal goedkoper dan die bij de gemiddelde ruitersportwinkel, maar voldoen gewoon aan de veiligheidseisen. Ze zijn dus gewoon goed. Ik heb er zelf een en ben prima tevreden. Ik rijd maar 1x per week, daarvoor is het prima. In de zomer is hij een beetje warm op mijn hoofd, maar voor dat ene uurtje per week vind ik dat niet erg.
Ga wel even passen, het ene model is anders van vorm dan het andere.

Verder denk ik dat je alles hebt. Lange paardrijsokken zijn mooi, maar hebben als je jodphurs draagt niet meer functie dan gewone sokken. Handschoenen kun je nog wel zonder, evt met echt koud weer kun je handschoenen aan die je bijv ook op de fiets draagt. Een paardenjas is pas handig als je vaker gaat paardrijden.

Over chaos kun je even overleggen met degene waarbij je gaat rijden. Misschien mag je de eerste paar keren wel zonder rijden, omdat je dan toch nog maar net begint. Als ze wel willen dat je chaps draagt; deze zijn bij de decathlon ook goedkoop te krijgen. Ik doe er al meerdere jaren mee.

Veel plezier alvast!

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 20:22

Ik heb haar even ge bericht.
Anders kan ik de eerste paar keren evt. ook chaps van een vriendin lenen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:24

Apart dat veel mensen gelijk een zweep aanraden. Absoluut niet nodig. Idd goeie chaps goeie cap en een jas die vies mag worden en waar je je goed in kan bewegen.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 20:32

Bedankt, hier kan ik echt wat mee.

Edit: ik heb inmiddels mijn antwoord. Bedankt allemaal!

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:47

Best ook chaps aanschaffen. De decathlon verkoopt er goedkope die geschikt zijn voor beginners.

Ik zou eerst een paar keer gaan rijden. Als het je echt ligt en je wilt voort doen kan je borstels en een halster en zweepje aanschaffen. Ook hiervoor is de decathlon goedkoop en goed van kwaliteit. Misschien een leuk ideetje als kerstcadeau?

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 07:43

KatooG schreef:
Best ook chaps aanschaffen. De decathlon verkoopt er goedkope die geschikt zijn voor beginners.

Ik zou eerst een paar keer gaan rijden. Als het je echt ligt en je wilt voort doen kan je borstels en een halster en zweepje aanschaffen. Ook hiervoor is de decathlon goedkoop en goed van kwaliteit. Misschien een leuk ideetje als kerstcadeau?

We vieren geen Kerst :( in ieder geval niet met cadeautjes, alleen met diner

kevinclp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:05

ik denk alleen nog chaps. veel plezier met rijden

Densij2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:05

en handschoenen zijn wel heel fijn

vso1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:11

ik zou zeggen goede zin en een flinke dosis doorzettingsvermogen ;)

regenlaarzen en een joggingbroek voldoen in het begin en een cap kun je vaak lenen/huren bij een manege