Keuzes trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tinkersjakie

Re: Keuzes trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:49

Ja dit is het zelfde model. Gewicht zit dan toch rond de 960 van de trailer. Zou ik wel
Rekenschap mee houden qua auto en gewicht pony's.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:32

tinkersjakie schreef:
Ja dit is het zelfde model. Gewicht zit dan toch rond de 960 van de trailer. Zou ik wel
Rekenschap mee houden qua auto en gewicht pony's.

Even teruggezocht, volgens autoweek.nl mogen alle V70 vanaf 2000 (de V70 mark II) 1800kg aan de haak hebben. Let er wel op dat de toegestane kogeldruk maar 75kg is (en dat is echt zo!) waarmee een zadelkamer in de trailer feitelijk soort van nutteloos is omdat alles wat je daarin stopt 1 op 1 de kogeldruk verhoogt!!

Ik hoop wel dat je iets meer hebt dan de basis-versie met 140pk want dat is een beetje ondermaats, zeker als er ook nog een lange bak achter ligt.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:58

Los van het rijbewijs (als je geen E achter B hebt) hangt wat je mag trekken ook af van de trekhaak die onder de auto zit. Het is theoretisch mogelijke dat er een trekhaak onder de auto zit die gekeurd is voor een lager gewicht dan de auto mag trekken. Kijk even op het typeplaatje van de trekhaak. De kogeldruk zal geen probleem zijn met een goed uitgebalanceerde tandemasser zoals de trailer die je in gedachten hebt.
Ik weet niet meer hoe het in Nederland is (woon al een tijdje in Frankrijk) maar hier staat het gewicht dat een auto mag trekken op je kentekenbewijs

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 22:18

Auto mag het hebben ook kwa kogeldruk.
Rijd ook al 2 jaar met een caravan van 5,5 meter.
Moet wel het E rijbewijs halen maar dat was ik toch al van plan.
Weet iemand hoe het kan dat ledig gewicht op 690 staat op papier en in het echt 900 kg is?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:08

Dat komt omdat de meeste trailers voor de keuring leeg gewogen worden en er dan pas stangen, schot, rubber op de vloer/klep, reservewiel etc worden toegevoegd. Altijd op de weegbrug zetten als je zeker wilt weten wat de trailer weegt.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:10

hafpower schreef:
Auto mag het hebben ook kwa kogeldruk.
Rijd ook al 2 jaar met een caravan van 5,5 meter.
Moet wel het E rijbewijs halen maar dat was ik toch al van plan.
Weet iemand hoe het kan dat ledig gewicht op 690 staat op papier en in het echt 900 kg is?

Trailer wordt gewogen zonder reserve wiel, matten, stangen en zadelkamer.

Die van mij is dus op een weegbrug geweest bij mijn zus haar werk dus is geen gok werk van mij.
En omdat het dezelfde trailer is zal ik het raar vinden als deze toch echt lichter is. Dus misschien vragen of je hem op de weegbrug mag hebben zodat je kunt kijken wat deze weegt

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 19:40

Even een update,ik ben gegaan voor een 1.5 paards trailer met goede vloer en wanden en garantie.
Jullie bedankt voor het meedenken!

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:55

hafpower schreef:
Het bedrijf die de trailer aanbied geeft aan dat de wandjes binnen 3 jaar vervangen moeten worden.

Knap bedrijf die dat kan aangeven, zeker een vooruitziende blik :-)