Paard kan opeens ontploffen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 02:33

Afgezien van het redelijk kunnen voorspellen heb ik t inderdaad nog niet kunnen uitbannen. De hartslagmeter was alleen een bevestiging van mijn idee, dat hij namelijk echt binnen een paar seconden op tilt slaat.
De spanning weer kwijt worden gaat steeds beter. Ik roep altijd wijsheid komt met de jaren, of t waar is geen idee. Het is wel echt beter geworden over de jaren, terugkijkende realiseer ik me dat het veeeeel erger was.
Veel laten zien en desensibiliseren, ze worden wel zelfverzekerder. De laatste puntjes op de i, dat zal misschien nooit komen. Aard van het beestje? Mijn paard heeft ook geen enorme will to please, misschien speelt dat ook wel mee?

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:04

Mijn advies...probeer eens magnesium, wel paar weken tijd geven dan

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 06:49

fjordie333 schreef:
Mijn advies...probeer eens magnesium, wel paar weken tijd geven dan

Magnesium is tegenwoordig een populair ( duur ) middel! Magnesium heeft alleen zin als een tekort in het bloed is aangetoond!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 07:49

Nu ben ik wel benieuwd, worden jullie paarden ook 'blind' op zulke momenten?
Mijn merrie heeft hier eigenlijk nooit last van gehad, op 1x na in de wei.
De andere stalgenoot was aan het rijden op haar paard, en normaal staan de paarden samen in de bak, ze had haar toen even in een ander weitje gezet, waar ze altijd wordt neergezet als ze wat met haar paard gaat doen. Ze scheen ook uit het niets ineens in blinde paniek geweest te zijn en is dwars door een hek heen gerent die er altijd al heeft gestaan! Dat hek is 3 meter verderop beland... Gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden, maar ik krijg er geen fijn gevoel bij... Dit is echt maar één keer gebeurd, hele tijd geleden alweer..

Afbeelding

wapitie

Re: Paard kan opeens ontploffen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 08:59

Ja idd, haar vlucht instinct neemt het van haar over en ze ziet me niet meer staan. Dan moet ik flink de leiding terug nemen om weer in contact te komen met haar. In paniek kan ze zomaar op mijn tenen gaan dansen (in mijn ruimte komen)

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:18

Herkenbaar, zo een heb ik ook. Fantastisch lief paard, bomproof, luistert goed. Maar af en toe even niet...
Bij mijne bleek er uiteindelijk toch altijd een trigger te zijn. Het heeft heel lang geduurd totdat ik dat in de gaten had en ook zag. Ze lijkt heel rustig op zon moment maar dat is ze toch niet.
Ik zou haar na laten kijken en als er medisch niets is gewoon mee blijven rijden. Altijd goed aan t werk houden en zorgen dat ze haar aandacht bij je houd. Ook op buitenrit. Met een hartslagmeter rijden vind ik een hele goede tip. Zo krijg je wellicht toch meer inzicht in t gedrag.
Succes!