Welke bescherming voor kind bij springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:37

Ik zou mijn kind een racesafe bodyprotector aangeven, dat is echt niet hinderlijk wel prijzig.Echter kost een zh bezoek meer ter overweging.
Veiligheidsbeugels elastieken of korfjes

de cap en rijlaarzen zijn al genoemd

En zelf heb ik ook ooit wel eens tuimel val lessen gehad in een judo/sportschool dat was destijds niet duur (45 gulden voor 1jaar incl zelfverdediging) en heeft mij veel technieken geleerd die ik vaak goed heb kunnen toepassen.

nou veel succes niet te bezorgd zijn mama dat scheelt ook veel voor je zelf!

Kim_97

Re: Welke bescherming voor kind bij springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:19

Ik rijd inmiddels alweer 5 jaar met een bodyprotector. Ik moest hem destijds dragen van mijn ouders, aangezien ik nogal vaak aan bodemonderzoek deed. :') en heb hem tot op de dag van vandaag eigenlijk altijd aan! Heb 4 jaar een bodyprotector van Harry's Horse gedragen heb er nu eentje van Steeds, van Kramer. Beide hadden een goede pasvorm en ik heb er eigenlijk nooit 'last' van.
Ik vind een bodyprotector werkelijk waar een hele goede uitvinding! +:)+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:43

een hit air jacket is ook nog een goede optie. Wel veel duurder dan een body protector, maar het zit absoluut niet in de weg.

Veiligheidsbeugels met elastiek heb ik het niet zo op bij beginnende Ruiters. Vaak genoeg meegemaakt dat ze net op het verkeerde moment los schieten en denk dat ik afgelopen zomer minimaal 2 kinderen per dag heb gehad in de les waarvan hun kleding bleef haken aan de beugel en helemaal openscheurde. Ook het verhaal gehoord dat er een kind is geweest die bij het afstappen bleef haken aan de beugel met zijn huid. ( verdere details zal ik besparen. ) als je goede laarzen hebt en de juiste maat beugels ( liefst nog met aan de zijkant meevererend rubber ) zal de kans klein zijn dat je blijft haken.

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:58

Ik rijd zelf met en bodyprotector (vgm het type victoria : https://www.agradi.nl/rider-pro-bodypro ... der-xs.htm ) Ik ben er heel erg blij mee aangezien ik al meerdere keren eraf ben gevallen, met als gevolg hindernis paal omgevallen op mij of met je rug op de balken terecht komen... Niet echt een pretje. Ik vind echter dat hij helemaal niet zo in de weg zit, het is gewoon een kwestie van wennen :j Of tenminste dat is mijn ervaring. Ik ben er erg tevreden over en spring eigenlijk nooit meer zonder bodyprtector en nu ik bezig ben met mijn jong paard heb ik hem eigenlijk ook altijd aan :D

kevinclp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:08

Je heb tegenwoordig een soort bodyprotector die net als een airbag opblaast als je van je paard afvalt

Myrtheaben

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:33

Vanaf mijn eerste hindernis tot nu altijd springen met bodyprotector.
Nooit iets gehad en vaak gevallen.
Weinig last van gehad met rijden,inmiddels nu wel omdat ik inmiddels in de puberteit zit.(ben nu 14 en heb mijn bodyprotector vanaf 7/8 jaar)

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:54

Ik moest van mijn papa al vanaf het begin een bodyprotector dragen. Ik ben beginnen rijden op 5 jaar en niemand in mijn familie die iets te maken had met paarden. Dus wou (overbezorgde) papa dat mij niks zou overkomen (Ik denk dat hij mij het liefst van al zo'n ridder-harnas wou laten dragen :D )

Ik ben beginnen springen op mijn 9 jaar en heb altijd een bodyprotector gedragen, ik was het dus zeker al gewoon. Ik zou je dochter dus eerst ook even enkele dressuurlessen laten rijden met een bodyprotector, want ik kan geloven als je dat niet gewoon bent, dat het nog al een zware aanpassing is. Ik heb altijd één van de goedkoopste bodyprotectors genomen die er waren, omdat op het begin mijn ouders er van overtuigd waren dat ik het paardrijden niet zou volhouden. Pas vanaf toen ik echt ben beginnen springen en ik een eigen pony kreeg (9 jaar dus), zijn mijn ouders geld beginnen uitgeven aan een bodyprotector. Ik weet niet meer welke het was, maar het was een zwarte met een oranje lintje aan je linkerschouder.

Ik heb eigenlijk nooit last gehad van mijn bodyprotector tijdens het springen, alleen toen ik een echt dressuurzadel kreeg om tijdens de week goed te kunnen trainen kreeg ik hier problemen mee. Mijn bodyprotector bleef altijd hangen achter mijn hoog zitvlak van het zadel. Dus toen ben ik gestopt met het dragen van mijn bodyprotector bij de dressuur. (Bij het springen wel nog!)
Mijn grootste ergernis aan het dragen ervan was eigenlijk gewoon omdat ik het zo lelijk vond en omdat niemand van mijn vrienden het moest dragen.

Ik ben dan op 15 jaar beginnen met stijlrijden en omdat ik dacht dat je er punten voor zou af krijgen (of dat probeerde ik mijn ouders wijs te maken ;) ) ben ik gestopt met het dragen van een bodyprotector.

Nu ik 17 ben, ben ik heel blij dat ik dat zo vele jaren gedragen heb! Mijn houding is zo veel beter daardoor geworden. En ik heb nu soms het gevoel dat ik mij veiliger voelde met zo'n protector.

Zeker aan te raden als je begint met springen... Mijn kind later moet de eerste 7-8 jaar een bodyprotector dragen :) :) :)