Decathlon Rijspullen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilverroosje

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:12

Heerlijk rijvestje online gekocht!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:42

palousa_boy schreef:
eclair98 schreef:
Ik vond die schoenen 100x niks :=

Zijn geen schoenen bij de paardenafdeling vandaan hoor ;) die zagen er niet zo best uit.
Die ik heb komen van de jachafdeling (heb je die in Nederland ook eigenlijk?) dus dan mag je wel verwachten dat ze een beetje tegen water kunnen enzo. Maar de neus begint te scheuren bij het "knikpunt".
Loop er nu 3 jaar mee denk ik dus van opzich nog mee hoor ;)

Ik had je verkeerd begrepen, mijn excuses! Ik had het over die rijschoenen, die zaten mij echt voor geen meter :+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:47

Ik ben net súper blij met die rijschoentjes. Worden hier enkel gebruikt om bij de jongste in de wei/modder te ploeteren, worden amper gepoetst etc. Na 5 jaar nieuwe gekocht _O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:48

Ik moet er bij zeggen, mijn voeten zijn erg complex :P Ik heb na mijn vorige rijschoenen geen fijne rijschoenen meer gevonden en ben maar overgestapt op de laarzen (van EJ, niet van de decathlon :P )

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:08

Ik heb al jaren de springschoenen wil echt geen andere meer..Echt super die dingen en echt geen geld.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:11

Ik heb borstels, poetskist, longeer singel, dekjes,halster en touw en had een longeer touw.
Fijne goedkope spullen :)

xfloorremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:14

Ik ben daar wel eens geweest met een vriendin, moet zeggen dat de kwaliteit gewoon prima is in vergelijking met de prijs!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:47

Ik ben fan van Decathlon sinds ik daar een super fijne zomer rijbroek kocht die niet lubberde na een tijdje en lang meeging, ik schreef er een blogje over: http://www.horsystuff.nl/ruiter/koele-rijbroek-voor-een-klein-prijsje-decathlon-fouganza/. Laatst weer eentje gekocht daar. Ook leuke stiksels, dus ook nog meer dan basic, en een rijbroek van nog geen 30 euro, dat scheelt enorm. Verder ook ander spul zoals de grippies handschoentjes, ook die houden nu sinds de herfst prima. Op de andere afdelingen zijn ook fijne shirtjes te koop, kocht er laatst eentje voor een tientje (gewone prijs). Ken ook mensen die daar de rijjassen vandaan hebben en daar al jaren heel tevreden over zijn. En 's winters leef ik in hun fleece vesten met rits :-).

(en ik koop weleens tweedehands jodphur schoenen en die blijken dan ook van de Decathlon te zijn).

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:52

Hier ook een fan van de decathlon. Al sinds ik 15j terug begonnen ben met paardrijden ga ik af en toe achter spullen bij de decathlon. Erg tevreden van de rijbroeken, borstels en paardendekens! Het meest tevreden was ik van een stel handschoenen dat ik daar gekocht had. Gingen zeker een 8tal jaren mee! Intensief mee gereden, maar op het einde kreeg ik ze niet proper meer en heb dan maar nieuwe gekocht.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:53

annelieke92 schreef:
Caps moeten in NL aan een bepaald veiligheidskeurmerk voldoen om verkocht te worden, dus met de veiligheid zit het wel goed.

Caps van decatlon voldoen niet meer aan de nieuwste eis.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:58

ik heb geen ervaring met de kleding, heb wel een hoofdstel aangeschaft, en die is megafijn, en staat ook erg mooi bij mijn friese verzorgmerrie.
Is erg soepel, makkelijk, en past mooi aan.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:59

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 15:34

Heb er nog nooit wat gekocht maar ik ga komende week eens langs om te kijken voor geschikte handschoenen. Ben benieuwd!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 15:50

Ik vind spullen van de decathlon ook meer dan prima. Had zo'n kipwarm broek. Mag vervangen worden. Zitten gaatjes in van de kat, oeps. Helaas geen bruin meer. Grijs of zwart? Weet het nog niet.

http://www.decathlon.nl/parka-paddock-l ... 39767.html

En deze ga ik kopen. Moet een nieuwe jas hebben die over mijn body protector kan

irkvanrossum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:13

Ik heb een cap van de decatlon, prima ding! gaat al een tijdje mee

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:25

prijs kwaliteit is prima in orde bij Decathlon. Ik koop ook vnl in de andere afdelingen T-shirts en truitjes voor onderaan. De pasvorm kan soms niet optimaal zijn, maar dat moet bij de A-merken ook niet zo te zijn.
Mijn vriend heb ik volledig ingepikt bij Decathlon: caps moeten aan bepaalde veiligheidsnormen voldoen (en indien neit is dat meestal vermeld).

Rijbroeken koop ik er zelf nooit omdat diegene die geschikt zijn voor intensief gebruik bijna in dezelfde prijscategorie vallen dan ruitersportmerken (ok, geen Pikeur of Kingsland oid) en ik dan de pasvorm van de bekendere merken beter vind en liever iets opleg. Maar voor iemand die net leert rijden en nog niet zeker weet of het een blijvende hobby is, vind ik het meer dan goed genoeg.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:39

De chaps vind ik een echte aanrader, niet duur, zitten fijn en gaan lang mee (die van mijn dan).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:42

Mijn ervaring met de broeken is dat ze niet stuk te krijgen zijn.
Heb ook altijd de kipwarm handschoenen, top zijn die.
Draag ze met kou bijna altijd op stal en ik men er ook mee.
Ze gaan gewoon bijna niet stuk en voor 16 euro heb je weer nieuwe. :+
Was er laatst en toen had ik ze toevallig bij me, meisje op de afdeling daar was stomverbaasd dat ze er na zulk intensief gebruik nog zo goed uitzagen. :Y)
Ik heb ook een hardloopbroek, kan niet meer hardlopen dus nu draag ik m onder mijn spijkerbroek als thermobroek, niet stuk te krijgen!
De longeersingel heb ik ook, houdt zich echt toppie net als de peesbeschermers en springschoenen.

Dustyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:17

Ik heb voor mijn dochter wel eens een rijbroek daar gekocht, zo'n goedkope van rond de € 25, maar die zijn echt zo kapot. Zit vlug een gat in.

Aangezien ze nog in de groei was, heb ik er wel altijd de rijlaarzen gekocht. Die gingen ook net zo lang mee totdat ze er uit gegroeid was. Waar je een merklaars nog kunt doorschuiven naar een jonger nichtje, is dat bijna niet te doen bij de Decathlon rijlaars.

Zelf heb ik eens een 2-tone rijbroek voor mijn eigen gekocht (maat 46) en die zat heel lekker, maar de naad tussen de benen was na 1 keer rijden al kapot. Heb toen wel een nieuwe broek gekregen, maar die durf ik bijna niet meer aan te doen, bang dat hij weer kapot gaat. Rij nu meestal met een Horka broek. Je voelt toch dat dat een stevigere kwaliteit is.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:20

Lol, vroeger waren de decathlons net degene die het het langste uithielden. De dure waren bij mij zo snel om weg te gooien...

Dustyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:36

Laurievc schreef:
Lol, vroeger waren de decathlons net degene die het het langste uithielden. De dure waren bij mij zo snel om weg te gooien...

Echt? Nee dat gevoel heb ik nou echt niet gehad, terwijl ik toch al zo'n 8-10 jaar wel eens de Decathlon bezoek.

De rijlaarsjes maat 31 tot 36 zijn allemaal schuin afgesleten. Terwijl de Aigles het al jarenlang volhouden. Heb vroeger (toen er nog geen Decathlon was) ook altijd Aigles gekregen van mijn ouders. Waren betaalbare laarzen die best lang mee gingen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:39

weten jullie zo welke rijbroek als een joggingsbroek zit? wbt stof ?
en hoe vallen de maten

Dustyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:58

De 2-tone (2 kleuren, blauw-grijze broek) die ik kocht was maat 46 en die zat ook als een maat 46, niet te strak, niet te los.
Was van een lekkere zachte soepele stof, maar om nu echt te zeggen, joggingbroek? Nee, een joggingbroek floddert meer om je benen en dat doet een rijbroek normaal gesproken niet :D .

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:06

nee dat snap ik gaat ook om de stof idd, hkm had op equiday ook zulke broeken , toen vroeg ik als ze vergelijkbaar waren met de decthalon broeken, ze zei dat het hetzelfde was. allen de prijs is anders

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:58

Nouuwwww, ik heb daar handschoentjes gekocht en ik had toen nog niet zo'n verstand van paardrijden, dus nu het winter is en ik eindelijk mijn handschoentjes van 15 euro gevonden heb blijkt er hellemaal geen grip op te zitten :/