Schreeuwen, letterlijk of dmv lichaamstaal, is in 99% van de gevallen onzekerheid.
En een leider is beter niet onzeker.
Bij mensen zie je dat net zo goed. Van die lui die overal bovenuit moeten komen, die zelfs op volwassen leeftijd nog als dat kind in de klas zijn, keihard 'POEP' roepen en dan kijken wie er reageert en hoe. Dat is testen waar je staat in de groep, als je zeker van jezelf bent, heb je dat niet nodig.
Maar als je paard nu de grootste aso in de wei is, wat doe je daar dan aan? Ik heb zo'n exemplaar: lief en volgzaam bij mensen, onuitstaanbaar bij andere paarden. Ik vind dat ongelofelijk vervelend, maar heb geen idee wat ik ermee moet!
jensvl
Geplaatst: 11-12-16 23:00
Daar heb ik ook geen idee van. Ik hoop daar ooit achter te komen.
Everde
Geplaatst: 14-01-17 10:31
Laatst liet ik mijn hond met een pup spelen. Mijn hond respecteert de hondentaal en zal nooit een conflict aangaan. De pup gedroeg zich niet zo netjes, hij beet wild en sprong op mijn hond zijn schoft. Maar ook zijn staart hield ie laag, en vertoonde overdreven puppengedrag. Hij was onzeker. Maar omdat ie een pup is liet mijn hond hem doen en ging er rustig bij liggen, heel kalm waardoor de pup er rustig door werd. Mijn hond zei eigenlijk 'ik doe je niks slechts hoor' Toen zei het baasje van de pup 'hij is echt wel heel dominant, kijk nu is hij weer de baas, zelf jouw volwassen hond neemt een onderdanige houding aan' veel mensen moeten leren dat dominantie niet zo zwart wit is