Bij jullie de paarden al (s'nachts) op stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:14

Die van mij staan nu nog 24u p.d buiten maar dat kon niet anders omdat de nieuwe stallen nog niet klaar zijn.
Morgen worden de laatse 2 wanden geplaatst en hoop ik ze dus morgenavond binnen te kunnen zetten.
In principe kunnen ze nog gewoon buiten blijven want het is droog, maar mijn paard 'zeurt' al wel een aantal weekjes voor het hek dat hij naar binnen wil :)
Ze staan op de wei met onbeperkt hooi.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:16

hier gaan ze altijd begin november naar binnen.
of het moet in oktober zo slecht zijn dan gaan ze eerder naar binnen.
per 1 maart/april begint ons weideseizoen weer :)

Tancreda4

Re: Bij jullie de paarden al (s'nachts) op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:12

Hier twee weken terug snachts op de paddock gekomen en nog overdag op het land. En nu sinds vorige week zaterdag dag en nacht op de paddock gekomen en klaar met het land. Het land is nu echt te nat en te kort, dus helaas klaar. Sinds een week dus op het winter beleid, maar zo lang hebben ze nog niet eerder 24/7 land kunnen lopen. Echt heel fijn! Zolang ze blij blijven en het weer het toe laat blijven ze dag en nacht op de paddock. Hoop pas tegen oud en nieuw ze snachts naar binnen te hoeven halen.

SonShine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:21

Hier staan ze sinds begin oktober niet meer op de wei maar wel gewoon nog de hele dag buiten in de paddock en om de wei is een pad waar ze kunnen lopen. En een inloopstal maar daar staan ze alleen als ze hooi eten.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:16

Sinds half oktober gaan ze hier snachts weer op stal. Rest van de dag lekker in de wei :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:22

Ze staan hier vanaf begin november weer binnen snachts. Het is ook echt pokkeweer.

Heb ze vroeger altijd 24/7 buiten gehad, maar dat kan niet op de stal waar ik nu ben.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:26

Ik heb ze thuis staan dus kan mooi zelf beslissen.

Pony staat jaar rond in de nacht binnen (heb liever 24/7 buiten maar kan bij deze medisch niet) en de paarden staan jaar rond 24/7 buiten, heb wel stallen voor ze mocht er iets gebeuren.

Ik heb pony nog gewoon overdag op de wei, paarden ook overdag nog op de wei en snachts staan de paarden nu op de (grote, rijbakformaat) paddock met schuilstal. Wordt de wei echt nat gaan ze naar 24/7 paddock.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:45

24/7 buiten met een schuilstal maar daar staan ze amper in. :+ in de zomer wordt er meer gebruik van gemaakt. Die oudste van 20 heeft wel een 100 grams regendeken om.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:09

Hier staan ze altijd binnen zodra het donker wordt. De honden lopen snachts los op het terrein i.v.m. met dure agrarische machines die hier overnachten.
De honden en paarden hebben helaas geen respect voor elkaar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:49

het is zo slecht dat we echt de laatste meer binnen hebben die nog lang buiten liepen op het land. land is nu veelste nat om ook overdag op de lopen. dus alles weer op zand

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:53

die van mij stond altijd 24/7 buiten met een schuilstal. Toen ze een veulen kreeg, ging ze s nachts op stal, dus dit jaar ook in de zomer. Mevrouw wil ineens niks liever dan naar binnen s avonds. Staat gewoon te hinniken en te ijsberen voor de draad.
Weides hier zijn super groot, dus die houden het prima, maar toch gaat (bijna) alles wel s nachts naar binnen.